Ik heb een paar vraagjes aan jullie: 1: Stel je hebt de mogelijkheid om een babyparty bij je thuis te organiseren (denk aan tuperwareparty maar dan met babyspulletjes), zou je dit doen? (Heb je genoeg vriendinnen/moeders/oma's/tantes etc die je kunt uitnodigen) (geen kleding voor baby's want die kan je overal kopen) 2: welke spullen zouden er zeker verkocht moeten worden? Groetjes Daphne
Lastige vraag. Ik denk het niet. Reden 1: ik zou niet alles ineens willen kopen, maar overal lekker snuffelen in winkels. Reden 2: wat zouden de anderen met de babyspullen moeten? Alleen alles voor jou kopen? Dan is de verrassing er al af vind ik. Misschien zou ik alleen echt informatie willen over bijvoorbeeld een kinderwagen of maxi cosi.
Ik denk dat het idd wel moeilijk te organiseren is omdat er toch niet heel veel mensen zijn die je kent die in zelfde periode gaan bevallen. Iedereen heeft het druk tijdens de zwangerschap en iedereen doet op een andere tijdstip haar inkopen. De grote uitgaven wil je samen met je partner doen..... Blijft dus over de verzorgingsproducten die worden denk ik toch vaak bepaald door de mama welke producten worden gekocht. Plus ik heb bv nu de ervaring dat vooral in het begin zelfde producten zal gaan gebruiken voor mijn 2'de kindje als wat ik goed vond voor mijn 1'ste. En ik denk met het argument dat je niet veel mensen om je heen kent die tegelijk zwanger / mama zijn kun je het beste reclame maken tijdens zwangerschapscursussen daar zijn een hele hoop zwangeren bij elkaar .
Wat je wel steeds meer hoort zijn de uit Amerika overgewaaide babyshowers. Dat zou je ook in de vorm van een babyparty kunnen gieten. Ik denk dan aan de organisatie ervan, voorafgaande aan de party verkoop van 'benodigheden' voor de party en tijdens de party verkoop van bayspulletjes. Anders zou ik ook niet snel een babyparty geven denk ik. Het is veel te leuk om rond te kijken in winkels, en daarnaast zou ik het ook niet leuk vinden om tijdens zo'n party al te zien wat familie en vrienden me kado gaan geven na de geboorte (als je begrijpt wat ik bedoel). Zelf zou ik een babyshower wel heel erg leuk vinden (voorpret!), maar eerlijk is eerlijk: dat zou voor mij dan een feestje moeten zijn van vrienden en bekenden, dus zonder een 'buitenstaander', die het organiseert (zoals ik mijn bovengenoemde voorbeeld).
Als t zo een verkoop avond is dan zou ik kijken dat ik verzorgingsproducten heb voor moeder en kind. Mss klein speelgoed, speentjes, flesjes, gewoon kleine handige hebbedingetjes die iedereen wel kan gebruiken. Kijk als mijn moeder bv naar zo'n party zou gaan dan zou ze kijken naar wat handig is om bij oma thuis te hebben. Mss een flesje of wat speelgoed, leuk dekentje zoiets
Hmm het zou denk ik wel leuk zijn om dit te organiseren met allerlei verschillende babyverzorgings merken. Zwitsal, Natusan, Weleda, etc. Maar voor produkten zou ik niet komen. Lekker door de winkels struinen is veel leuker!
Wat ik in mijn hoofd heb zijn idd de kleinere produkten, dus geen kamertjes of wagens. Maar idd flesjes ed. Eventueel andere kleine dingen die je nodig hebt bij de uitzet. Maar voordat ik echt verder ga met het idee wil ik idd weten of ik hier mensen voor kan interesseren, als niemand hierop zit te wachten dan heeft het voor mij natuurlijk weinig zin. Misschien aanvullende informatie, het gaat oa om spullen die je in veel winkels in Nederland kan kopen maar in Nijmegen zit alleen maar een Prenatal waar ze dit niet verkopen. Verder hebben wij in de buurt geen leuke babyspulletjes te koop. Wij moeten altijd een stuk rijden.
Ik zou t zelf niet willen organiseren. Ik ken er te weinig mensen voor en ik ben niet zo voor die dingen. Ik zou er wel naar toe gaan, als ik werd uitgenodigd.