uitkoken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mirthe81, 30 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Hoi,

tot wanneer moet je eigenlijk de flessen en spenen dagelijks uitkoken? Ik doe het nu nog iedere dag, maar ik vraag me af of dat niet erg vaak is.
    Ook maak ik haar voeding nog steeds aan met gekookt water. Tot wanneer hebben jullie dat gedaan?
    Groetjes Mirthe

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik kook de flesjes nog om de dag om, sinds hij een maand of 3 is. Ook gebruik ik gewoon koud kraanwater wat ik opwarm in de magnetron sinds een maand of 3.

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Tegenwoordig hoef je flessen niet meer uit te koken, het is voldoende om ze schoon te maken in heet water met een sopje of in de afwasmachine. Voor mijn eigen gevoel heb ik de eerste 3 maanden wel 1 keer per week alles uitgekookt, maar nu doe ik dat dus ook niet meer.

Het Nederlandse kraanwater is van voldoende kwaliteit, dat je dit in de meeste huishoudens gewoon voor de flesvoeding kan gebruiken. Je hoeft dit niet meer uit te koken. Gewoon opwarmen in een flessenwarmer of in de magnetron.

Dus zowel uitkoken als water koken heb ik eigenlijk nooit gedaan.

groetjes Saskia

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Op het cb vertelde ze mij dat met 3 maanden je niet meer de flesjes uit hoeft te koken. Ze mogen gewoon mee in de afwasmachine of met een sopje met de hand afwassen. Als ik nieuwe speentjes enzo koop doe ik alles weer even in de sterilisator. Water koken voor de flesjes hoeft ook niet meer maar dat doe ik nog steeds, ik doe wat gekookt water in het flesje en vul dit aan met koud kraanwater totdat het een goede temperatuur heeft. Dit vind ik persoonlijk makkelijker als de magnetron ;)

Deel Deze Pagina