Hallo allemaal 2 weken geleden bij een pretecho er per toeval achter gekomen dat vruchtwater ineens minimaal was. Balletje is toen gaan rollen en sindsdien wekelijks controle ziekenhuis. Nu 16wk. Vruchtwater blijft gelijk en kindje blijft goed groeien. Vermoeden is scheur in de vliezen. Nieren enz doen het goed lijkt. Ze kunnen me niks vertellen over hoe dit gaat lopen. Voor nu groeit kindje goed maar wat heeft dit voor consequenties. Tijdens 1e echo gaven ze het geen kans. Nu het kindje groeit zijn ze er niet meer zeker van. Iemand hier ervaring mee ?
Wat een onzekerheid! Hier helaas wel ervaring met te weinig vruchtwater tijdens een zwangerschap. Dit was tijdens de zwangerschap van onze dochter. Zij had een chromosoomafwijking en veel vocht in haar lijfje. Het vermoeden was dat zij wel van het vruchtwater dronk, maar niet plaste en het vlocht bleef daardoor in haar lijfje. De lymfe werkten waarschijnlijk ook niet voldoende. hebben de artsen bij jullie ook gesproken over een eventuele chromosoomafwijking?
Bij mijn dochter was met 18w vruchtwater tekort vastgesteld, gyn had het toen meteen over zwangerschapsafbreking want vruchtwater was echt te weinig om gezond te groeien. Second opinion gevraagd en ook verdere onderzoeken en alles leek te werken en geen afwijkingen gevonden. Besloten om de zwangerschap verder te zetten, maar kregen steeds de melding dat ze geen garanties op een gezond kindje konden geven. Met elke 2 weken groeiecho zagen we wel dat ze het goed deed en goed groeide ondanks het minimale vruchtwater. Ons resultaat wordt deze zomer 3 jaar en is helemaal gezond. Er ook nooit een reden gevonden voor het tekort. Gewoon de hele zwangerschap minimaal vruchtwater gehad. Hopelijk bij jullie een even goede afloop!
Hai mimi Bedankt voor je reactie! NIPT met nevenbevindingen was helemaal goed. Verder kunnen ze voor nu niks geks aan het kindje zien. Blaasje vult mooi en weer leeg tijdens echo. Vandaar dat ze het gooien op scheur in de vliezen
Wauw wat fijn zeg! Bedankt voor de reactie. Ik hoop zo dat het bij mij ook zo gaat maar pff wat is doe onzekerheid zwaar
Die onzekerheid was inderdaad heel zwaar. Ik was van mening zolang ze niks afwijkend kunnen vinden en de baby alles doet zoals het hoort houden we vol!