Vandaag een vroege echo gehad met 6.3 weken. Ben vrij zeker van het termijn want ik ben zeker van de eisprong. Het was allemaal erg onduidelijk, we zagen wel een klein vruchtje in het vruchtzakje en een lichte hartslag. Maar dat zou bij 5.6 weer logisch zijn.. Zijn er dames met ervaring?
Ik ging naar mijn eerste echo in de veronderstelling 6.2 te zijn, want ik was ook zeker van mijn eisprong middels temperaturen en ovulatietesten, maar daar kreeg ik ook 5.6 te horen met een kloppend hartje.. Ik heb er nooit een verklaring voor gekregen, maar ze ligt toch te slapen nu! Ik ben later ook nooit weer vooruit gezet, hoor je ook wel eens omdat het meten zulk millimeterwerk is..
Hier hetzelfde hoor baby, Eisprong op 27 of 28 febr gehad (vastgesteld dmv inwendige echo op 26 en 29 febr) Op de echo afgelopen maandag zijn 4 metingen verricht. Ik was 7.1 zwanger, gyn kwam uit op 6.3 resp 6.5 weken zwanger. Kan een late innesteling zijn, kan ook een meetfout zijn, juist omdat het kleintje nog zo klein is.
Een innesteling kan 10 dagen duren. Daarnaast kan er ook bij 6.3 weken een licht kloppend hartje zijn. Voor de termijn en de echo wat ik zie ziet het er allemaal goed uit Gefeliciteerd!
Geen zorgen maken. Het scheelt nu 4 dagen en dat is niks. Wellicht blijk je straks toch verder zwanger! Hier bij alle zwangerschappen wel gehad.
bij mij zat er zelfs bijna 2 weken tussen wat ik zelf dacht en wat de echo uitwees. De innesteling kan later zijn maar ook de ontwikkeling kan een aantal dagen stil staan. Maar inmiddels ben ik ruim 29 weken zwanger en ons mannetje doet het super
Bedankt voor jullie reacties. Ik had ook wel vroeg positief getest, maar dat is een beetje raar gelopen allemaal. Ben in staat om een echo bureau in de buurt op te bellen, die doen een echo vanaf 6 weken haha Die hebben goede apparatuur. Maar vraag mezelf af of ik mezelf dan niet nog meer onzeker maak.
Klopt, maar dan kon mijn man er misschien niet bij zijn. En daarbij waren we veel te nieuwsgierig Achteraf dus heel dom.. want nu moeten we 2 dagen langer wachten op zekerheid. We hebben 14 april de volgende echo.
Ik vond overigens dit op internet en het stelt me wel gerust.. nu hopen dat dit klopt haha. Hoe precies is de leeftijdsbepaling bij een echo? Niet zo nauwkeurig als velen denken! Het hangt af van de leeftijd van de zwangerschap. 5 - 7 weken: Als de echo tussen week 5 en 7 wordt gedaan is de nauwkeurigheid ongeveer plus of min 10 dagen. 7 - 14 weken: Het meten van de hoofd-romplengte geeft een nauwkeurigheid van plus of min 3 dagen bij 7 weken. 14 - 26 weken: Het meten van de hoofdomtrek en de lengte van het bovenbeen geeft een nauwkeurigheid van plus of min 7 tot 10 dagen. 26 - 40 weken: Later in de zwangerschap wordt de leeftijdsbepaling minder nauwkeurig en kan deze er wel drie weken naast zitten..
Ohh vandaar gelukkig niet iets ernstigs dus! En das balen dat jullie nu 2 dagen langer moeten wachten. Ik ben aan aftellen tot dinsdag spannend.
Ik zie dat ze vruchtzak gemeten hebben. Waarom hebben ze het vrichtje niet gemeten? Wellicht dat het vrichtje wel de afmeting van 6+3 had. Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik een echo met exact 6 weken (wist het precies ivm ivf). Er was alleen een lege vruchtzak te zien. Toen ze deze ging opmeten kwam ze niet verder dan 5 weken!! 1 week later weer een echo gehad en toen zat er een vrucht met kloppend hart en die was exact 7 weekjes groot/oud. Waarom de echo 1 week eerder een te kleine vruchtzak liet zien weten ze niet, maar het bewijst dus dat de afmeting vd vruchtzak lang niet alles zegt
Jou reactie stelt me enorm gerust! Dankjewel Het vruchtje was ontzettend klein en niet helemaal goed in beeld te brengen.. Ik denk dat ze het daarom niet gemeten heeft ofzo? Nogmaals bedankt, haha. Doet me goed
Ik had het ook. Ik had ovulatietesten gebruikt en was dus zeker van mn eisprong. Toch werd ik in tijd terug gezet. Maar bij de vaststelling klopte het wel! Het is vaak zo pril dat het nog niet goed te meten is. Maak je maar niet te veel zorgen! Geniet van je zwangerschap!