Temperatuurstijging betekent ovulatie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Bets, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bets

Bets Lid

17 okt 2008
    52
    0
    0
    Weet iemand of er daadwerkelijk altijd een ovulatie is geweest indien de ochtend temperatuur stijgt?
    Of kan je dit alleen vaststellen dmv bloed te laten prikken?
    (Moet ik sowieso doen volgende maand, indien ik ga menstrueren eind vd maand en mijn eerste poging heb geprobeerd!)
    Mijn gynaecoloog weet namelijk niet hoe mijn cyclus is, omdat ik zo onregelmatig menstrueer, ondanks 8 verschillende AC-pillen en spiraaltje. Het komt er gewoon doorheen!
    Deze maand was ontgifting van de pil, maar heb toch de temperatuur bijgehouden. Ik snap ook wel dat het heel bijzonder zou zijn als het in een keer raak zou zijn, maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

2. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ja tuurlijk is er dan een eisprong geweest als je temp minimaal met 0.3 stijgt en hoger wordt en blijft. Klik maar op mijn tempkaartjes (hier onder) daar zie je hoe een kaart is zonder eisprong..

3. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
  4. Bets

Bets Lid

17 okt 2008
    52
    0
    0
    Bedankt voor jullie kaartjes. Nu weet ik in iedergeval dat er een ei is geweest, gezien mijn curve.
    THNX.

5. Niet meer actief

Hallo,

Ik weet niet goed waar ik m`n vraag moet neer zetten, dus dan maar hier.
    Wie kan mij helpen aan alle info die je nodig hebt om goed te kunnen temp.
    Is er ergens een site waar je alles goed kunt lezen en waar het goed wordt uitgelegt?
    Ik weet dat je op dag 1 van je cyclus moet beginnen, maar dan is de vraag waneer gaat de temp omlaag en wanneer weer omhoog.
    Wat is een hoge temp. en wat is een lage temp.
    Ik heb zaterdag een digitale lezer oor temp. gehad van m`n man en heb voor de gein vanmorgen gemeten voordat ik op stond en toen was het 36,9.
    Alvast bedankt.

Groetjes Wendy

ps. alle info is welkom, zodat ik de volgende ronde echt meteen goed kan beginnen.
    Ben nu mijn eitje zoek, dus ik zoek me te pletter.
    (beetje wanhoopig wordt ik ervan)

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @wendy haaj meis...

je moet anaal tempen en doen vanuit je bed dus thermometer naast je bed hebben liggen, absoluut niet opstaan.. dat is het beste een oortemp werkt niet.. www.fertilityfriend.com kun je je op inloggen net als mij.. En nog wachten tot je ovu-test weer zo paars is als vorige cyclus.. Iedereen heeft zijn eigen temperatuur de een gelijk al hoog de ander laag.

7. Niet meer actief

Ik doe juist met de oor temp.
    Die heb ik gekregen en dat is ook nauwkeurig, is de nieuwste die er is nu.
    Is met infrarood lazer zeg maar.
    Maar ik had vanuit mijn bed al ge-tempt.
    Dus dat doe ik al goed dus.
    Ik ben niet goed in Engels en snap dus helemaal niets van die site.
    Heb jij geen site waar alles in het nederlands wordt uitgelegt.
    Denk je dat m`n eitje nog gaat komen, of is hij zo vroeg geweest dat ik op dag 8 al te laat was?
    Vind het zo raar.
    Ik test nog 2 dagen door en dan stop ik met de ovulatie-testen en wil temp ook bij gaan houden.
    Daarna is het afwachten tot m`n nod, mijn nod is geloof ik ook niet meer op 20 November, dat schuift nu op geloof ik.
    Wordt een beetje gek.

8. Niet meer actief

Naiobi:
    Jouw kaartje ziet er geloof ik wel heel heel goed uit he.
    Hij moet hoog blijven toch?
    Wanneer kan je testen of is je nod?

9. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @wendy ik mag donderdag/vrijdag testen :)

Ik ga voor vrijdag

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @wendy Toch wordt het anaal aangeraden...
    Ik zou doortesten tot hij zo paars is als de vorige keer... Ik zal je vanavond effe foto van mijn oude staafjes toesturen zie je ook dat zo licht zijn als bij jou en op de dag van de ei zo paars als jouw vorige cyclus :)

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey!

Het beste is inderdaad rectaal en voor je opstaat (direct na het wakker worden) Dit geeft het betrouwbaarste overzicht. Temp ook altijd op dezelfde tijd, zet desnoods je wekker, bijv in het weekend (doe ik ook) en slaap eventueel daarna gewoon lekker verder.
    Begin bij je eerste cyclusdag en temp door tot je menstruatie. Begin bij je eerste CD weer met een nieuw kaartje.
    Als je temp met 0.3-0.5 graden gestegen is heb je een eisprong gehad. Je temp blijft hoog tot je menstruatie of als je zwanger bent blijft hij hoog. Je temp kan een paar dagen voor je NOD zakken maar ook pas op de eerste CD dus vergis je daar niet in, denk niet gelijk dat je zwanger bent als ie hoog blijft. Pas na je NOD zou ik persoonlijk testen.
    Het kan zijn dat je een innestelingsdip hebt, je temp zakt dan een dag en gaat daarna weer omhoog, maar met zakken bedoel ik dus niet 0.1 graden. Het moet volgens mij wel iets meer zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs!

12. Niet meer actief

Dank jewel voor je uitleg.
    Ja ik hoor het veel ja dat rectaal beter is, maar ik wil het toch graag met de oor meter doen.
    Als ik me daar een vast patroon aanhoud krijg je ook een duidelijk beeld, dat is mijn mening dan.
    Ik zal het internet ook nog eens afsnuffelen of ik nog wat vind over het temp. om zwanger te willen worden.
    Bedankt voor de info.

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Was ik helemaal vergeten te zeggen...mijn temp ligt globaal ook best hoog hoor. Altijd rond de 36.7 a 36.8 graden. Dit omdat je in een eerder berichtje schreef dat je temp 36.9 was.
    Ik heb trouwens ook gehoord dat je bij tempen in je oor ongeveer 0.5 graden erbij moet rekenen en onder je oksel iets van 0.2 geloof ik...maar goed, ik denk dat dat hyper moderne dingetje van jou z'n werk ook wel doet ;) :D
    Mocht je nog wat interessant vinden dan laat maar weten, ben altijd in voor iets nieuws of tips e.d!

Liefs!

14. Niet meer actief

Ja schrok eigenlijk van die 36,9 omdat de meesten lager zitten maar zoals je al zegt dat jij ook hoger zit dus zal wel elke keer verschillen per persoon.
    Ik geloof dat die temp. meter van mij ook wel zijn werk doe, ik verwacht het wel.
    Ik zag dat jij je eitje ook aan het zoeken bent.
    Doe jij alleen temp. of ook ovulatie-testen?

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Jah :( ben em kwijt...Vorige cyclus was ie netjes op dag 12 maar nu...nog niks ondekt. Maar goed, ik zit 'pas' op dag 16 dus nog niet echt super laat maar ik baal evengoed wel een beetje. Ik heb sinds zaterdag ook ovu-testjes in huis en gister en vandaag waren ze positief dus ik ben benieuwd de komende dagen of mijn temp gaat stijgen want dan weet je ook zeker of het klopt met die ovu-testen.
    En jij? Ook ovu-testen?

Ik zat trouwens even te denken...hoever ben jij in je cyclus? Misschien is die 36.9 wel al een verhoging geweest.

Liefs!

16. Niet meer actief

Hoi,

Ik zit vandaag op dag 17.
    Ik had vanmorgen 36,7 dus dat is 0,2 graden minder van gisteren.
    Ik doe ook ovulatietesten, ze staan in mijn album.
    Vorige cyclus had ik een duidelijke donkere 2e streep en deze maand nog niet.
    Maar zelf had ik het gevoel dat ik op dag 8 of 9 een eitje had, maar waarschijnlijk niet goed gevoelt.
    Dan houd dat ik dat ik misschien op dag 7 wel een duidelijke 2e streep had gehad, maar dat weet ik dus nu niet omdat ik pas dag 8 ben gaan testen(volg je me nog een beetje?)
    Op dag 9 had ik ook een heel klein beetje bloed verlies in de middag, en dat had ik nog nooit gehad, vandaar mijn gedachte ook.
    Ik wil morgen nog een ovulatie-test doen en dan stop ik voor deze ronde en blijf ik nog wel m`n temp bijhouden.
    Misschien zie ik daar dan ook wel duidelijkheid in.
    Het is me toch allemaal wat met dat eitje.
    Ik doe nu al 2 dagen expres met ochtend urine omdat die geconsenteerder is, maar nog niet een duidelijke 2e streep.
    Ze worden alleen maar lichter en lichter.
    Dus ik weet het echt niet, ik hoop dat eitje toch al is geweest op dag 8 of 9 en dat ik juist heb geklust.
    Anders wordt m`n cyclus wel weer erg lang, ik heb denk ik na mijn eitje 15 a 16 dagen tot ik ongi wordt.
    Ik ben ook niet echt heel regelmatig (zie onderschrift) maar dacht dat ik nu wel regelmatiger zou worden als je kijkt naar de 2 laatste cyclus.

Groetjes

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Haha ja ik volg je helemaal hoor. Is je eitje wel op tijd geweest deze cyclus..ik duim voor je dat het zo is en dat het raak is!
    Mijn ei is nog steeds niet terecht :( Vanmorgen was mijn temp nog laag maar vamiddag was mijn ovu-test negatief dus ik hoop dat mijn temp morgen dan gestegen is en dat mijn ei weer gevonden is.
    *DUIM DUIM DUIM*

Liefs!

18. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ook ff een vraagje nu ik weer het een ander gelezen heb...
    Ik hou mijn temperatuur ook bij.
    Ik heb vanaf mijn 1e ongi dag 1e dag 36,4 en daarna steeds 36,5. Vanmorgen had ik oppeen 36,9. Maar zit pas op dag 8, is mijn cyclus nu oppeens erg kort en is het mijn ei die eraan komt?!
    Ik wil ook proberen 4 uur niet te drinken en een ovu test doen, of dat overbodig? was er nog niet mee begonnen gezien mijn lange cyclus afgelopen maand. help?!

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Poeh, ik heb gelezen dat zo'n vroeg wel kan. Heb je misschien slecht of heel kort geslapen? Winterdekbed?
    Ik zou even aankijken hoe je temp morgen is. Ik heb mijn 1e cyclus een keer 37.0 gehad op de 7e dag en de dag erna was ie weer normaal...waarschijnlijk slecht geslapen.
    Ik heb deze cyclus ook ovu-testjes gedaan omdat ik mijn ei een beetje kwijt was. Had de 1e dag nega, dag 2&3 posi en dag 4 (gister) weer nega, vanmorgen tempte ik hoger dus waarschijnlijk heb ik em weer gevonden :D Ik vond het wel prettig, zo 'zie' je het een beetje aankomen. Als ik bijv dag 2 ook negatief had getest dan had ik er een dag tussen laten zitten.

Liefs!

20. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    vandaag heb ik zelfs een temp van 37.19, nog hoger dus..
    Vind het wel erg vreemd, geen extra slijm of gevoelend en gister was mijn ovutest negatief....
    We hebben maandag geklust, gisteravond was mijn mannetje er niet dus probeer vanavond ook nog maar ff voor de zekerheid?! Terwijl ik denk dat het niet zo is hoor...

Deel Deze Pagina