Hallo dames, Ik ben momenteel 14 weken zwager van de eerste. ik ervaar dus allerlei dingen die ik soms niet kan plaatsen. Sinds afgelopen week begin ik een echt "zwangerschapsbuikje" te krijgen en is het niet twijfel meer tussen zwanger of teveel gesnoept hebben.. Dat is hartstikke leuk natuurlijk! Sinds 2 dagen heb ik soms pijn in mijn buik die ik niet helemaal kan plaatsen. Als ik bijv. op bed lig en draai me opeens op mijn zij, heb ik pijn in de zijkant langs mijn buik. Het voelt als een soort knoopje, als ik even 30 seconden stil blijf liggen gaat de pijn over. Ik ben deze pijn vooral bij onverwachtse bewegingen waarbij ik een beetje spanning zet op mijn buik. Zijn er dames die dit herkennen? Is dit bandenpijn of iets dat niet bij de zwangerschap hoort?
Heb het ook heel erg.... Zolang het aan 1 kant is dan is het bandenpijn, anders kan het blaasontsteking zijn! Ik heb het altijd links heel erg...ene dag erger dan de andere...maar heb zelfs eens echt 1 dag van de pijn niet kunnen lopen, was ik ook rond de 16 weken...
Dankjewel voor jullie reacties dames. @Stephanie, hoezo moet het perse aan een kant zijn? Staat mij bij dat ik voornamelijk links last heb.
dat is echt bandenpijn, voelt een beetje als kramp zoals je dat soms ook in je kuit kunt hebben. Eerst dacht ik, banden, geen idee waar die zouden moeten zitten, maar inmiddels weet ik heel goed waar ze zitten, haha. Maar goed, je weet waar het vandaan komt en dat het erbij hoort, dus dan neem ik het graag voor lief. Als tip heb ik wel gelezen rustig omdraaien, maar ja, je vergeet wel eens even dat je zwanger bent en draai je dan - van nature zeg maar - vlot om en dan is het er weer.
Zei de verloskundige..Bandenpijn hoort aan 1 kant te zitten als het zeer doet...dus of links of rechts...voel je het over je hele onderbuik dan is het vaak blaasontsteking
Ik heb het onderdaad ook sinds een klein weekje weer. En dan soms mijn hele onderbuik. Was het alweer vergeten, maar als ik het zo lees klopt het dus wel met de termijn. In de avond neem ik dan een warm kruikje op mijn buik, dat kan weleens helpen.
Ik heb bandenpijn ook al mogen ervaren. Dat was tijdens mn werk, kort en heftig en daarna was het weer weg. Ik ben nu ook 14 weken. Ik heb alleen nu het gevoel dat ik niet meer groei terwijl ik in week 10 een positiebroek aan moest. Ook was ik afgevallen maar de vk zei dat het wel vaker voorkwam. De baby ligt wel op schema