Uitleg over geboorte aan je oudste kind

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jasmine, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Mijn dochter begon al heel vroeg met denken dat je een baby opgegeten moet hebben zodat ie in de buik komt.
    Toen ze in groep 2 met de klas naar een kinderboerderij ging zag ze dat een schaapje uit haar billen beviel.

Heb dit een beetje op een laag pitje gehouden tot de vraag steeds terug begon te komen.
    Ze heeft van mij een mooi boek over het menselijk lichaam gekregen. Staat alles in.. van verkoudheid tot je kleine teen en alles ertussen in (hoe oogkleur etc gevormd wordt).

Ze zag hierin dat een baby in de buik zat en ze zag de baarmoedermond. Haar eigen vraag was: komt een baby uit je flamoesje?? dat doet toch pijn??

Sindsdien is ze gefascineerd door geboorte en zwangerschap en wilde alles weten.
    Vorig jaar hoorde ze van een jongen uit een hogere klas dat een man zijn ding bij de vrouw erin steekt en dan UHUH doen en dat ze dan zwanger is.
    Ze is inmiddels 9 dus weet nu hoe alles in z'n werk gaat.

(ze begonnen overigens in groep 4 met sexuele voorlichting)

2. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Mijn zoontje is 6 jaar, en heeft aan de juf gevraagd hoe de baby daar nou inkomt :D Juf heeft gewoon eerlijk geantwoord, met een eitje van de mama en een zaadje van de papa, en dat ze dan moeten vrijen. hij vond het genoeg. Toen vroeg hij mij hoe komt de baby dan weer uit je buik? Heb hem eerlijk verteld dat meisjes een gaatje extra hebben. hij vond het allemaal heel logisch:)

3. Aloe

Aloe Niet meer actief

Whahahaha volgens mij ga ik nu een schok teweeg brengen.
    Ik keek met mijn dochter van nu bijna 5, toen 4,5 naar bevallingsverhalen op tv. Ze vindt het vreselijk interessant, totaal niet traumatisch en ze wilde het elke keer graag kijken.

Ik kwam er per toeval een keer op en dat wilde zij toen zien. Ik lach mij gek erom. Ze heeft het een keer nagespeeld. Lag ze op bed te kreunen en schreeuwen. Toen ik vroeg wat ze aan het doen was kreeg ik als antwoord; ik ben bevallingkje aan het spelen. Whahahaha

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Aloe! Wat een top verhaal!!! :D Heerlijk!!!
    Ik zou ook eerlijk zijn en in kindertaal uitleggen hoe het werkt. Vaak maken volwassenen het moeilijker dan het voor een kind is.

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb het hier gewoon uitgelegd als "uitpoepen" maar dan uit ander gaatje...
    Dat ik dan ook buikpijn krijg etc.

Vorige keer heb ik een onderwaterbevalling aan de oudste laten zien.... en laatst was er toevallig net bevalling op tv (van zijkant gefilmd)...
    heb ik ook gewoon laten zien.....

Eigenlijk heb ik de oudste twee al heel de zwangerschap alles laten zien...bij "berichtjeuitjebuik" tot plaatjes op internet en in boeken.....
    Ze zijn mee naar echo's geweest en luisteren met doptone.

het enige wat ik (nog) niet vertel is hoe de baby erin gekomen is... :D dat is een zorg voor later...

Mijn kleuter had trouwens de veronderstelling dat hij er deze keer bij mocht zijn... DAT wilde hij iig, maar heb gezegd dat ik dat niet zo fijn vind..

6. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    leuk en interessant topic overigens !!

vind het opzicht wel 'grappig', maar hoe leg ik dit uit aan mijn zoontje :( die ook een navel heeft ;)
    onze zoon, net 2, vraagt er (nog) niet na, maar mocht het ooit zover komen.. met een kindvriendelijk plaatjes boek en eerlijk zijn.
    (niet tot in detail, maar globaal)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    de mijne ook. En liet zich niet zomaar afschepen. Heb gezegd dat mama wat buikpijn zou hebben, en dus niet zo goed voor hem kon zorgen even. Ook dat er in het ziekenhuis geen speelgoed was, alleen mensen die mama zouden helpen en dat hij dan niets zoveel aandacht zou krijgen. En dat zijn lievelingsoom zou komen oppassen. Daarmee accepteerde hij het. Maar eigenlijk wilde hij toch wel kijken..

8. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu zwanger van de 3e en mijn dochter kon het me al precies vertellen toen ik zij dat ik een baby in de buik heb.
    Ze is 3 jaar en zij:

ja en als de baby te groot word komt die uit te piepie en dan komt er bloed en dan gaat de baby huilen en doet heel au!!

Waarschijnlijk heeft de wel eens met mij bevallingsverhalen gezien op tv haha.

Maar het klopt wel en kan alleen maar zeggen dat het ook zo is;)

Deel Deze Pagina