Wie o wie? Ondanks het praktisch onmogelijk is om via de gewone weg zwanger te raken, blijf ik toch altijd hopen op een wonder..! Ken je iemand of mocht je het zelf hebben ervaren? Laat dan even een berichtje achter😊 Thanks💐
Ik zelf niet... maar vrienden van ons konden ook moeilijk zwanger worden. Bij beide zat eea niet goed. Hun eerstje kindje is uit een IVF behandeling voort gekomen. Daarna hebben ze er 6 jaar over gedaan, diverse IVF pogingen en miskramen gehad en uiteindelijk besloten dat ze zich er bij neer zou leggen dat er waarschijnlijk geen 2e meer zou komen. Prompt daarna zwanger.. helaas wel weer een miskraam. Toen waren ze daar natuurlijk helemaal stuk van. Ze was op dat moment bezig om alle babyspulletjes weg te gaan doen en toen ineens weer zwanger! Uiteindelijk is toen na een lange weg hun 2e dochter geboren.. zonder behandelingen.
Hoopte het ook heel hard, spontaan zwanger te raken van de 2e. Echter uiteindelijk toch via icsi nu weer zwanger. Hoop voor jullie dat er wel een spontaan wondertje mag komen!
Ik heb 2x gehoord dat mensen na icsi spontaan zwanger raakten van de 2e. Bij beide stellen was dit binnen 1jaar na de 1e zwangerschap via icsi. En zonder dat ze er mee bezig waren.
Ja hier *steekt hand op en zwaait* ZW 1 na 6x iui ZW 2 na 1x ivf ZW 3 na 1x ivf ZW 4 na 1x ivf Toen een cryo tp gehad (ontstaan uit de ivf poding van zw4), maar niet zwanger. Daarna weer ivf maar verse tp geen zwschap. Wel 3 cryo's, maar ook die gaven geen zwschap. Toen rust.... en gingen we praten of er wel een 5e zwschap moest komen en toen was ik spontaan zwanger. Bink is alweer 8 maanden oud!
ja ik eerste duurde 4jr, 4mks, een sterilisatie (na de laatste mk was de boel naar de haaien, puur medisch dus) en 2ivf pogingen. en 9mnd na haar geboorte was ik zomaar.. met een kans van 0%.. spontaan zwanger van nummer twee ik heb net zo zitten huilen als bij de eerste dat ons zo"n wonder gegund was. zelfs de gyns hebben geen idee waar dochterlief vandaan komt hihi. ze is nu anderhalf een vriendinnetje heeft een dochter na 6iui en 3mks en daarna een tweede spontane dochter in ronde 2. ik weet hier nog 2 dames met een ivfkindje en daarna een spontane zwangerschap. het ligt mss ook aan de reden voor ivf. maar... een wonder kan altijd
Ja!! eerste duurde 4 jaar, onderzoeken gehad, blijk ik ENDOMETRIOSCHE te hebben......cyste's en verklevingen, operatie gehad. Rechter eierstok zou niks doen ivm cyste die eruit verwijderd is. Uiteindelijk ivf, 2e tp zwanger. Toen we voor nr 2 gingen zijn we gelijk met ivf begonnen, na de 3e tp geen zwangerschap. Ik had er ff genoeg van al dat geprik en naar zh toe steeds......paar maanden rusten en dan zouden we een nieuwe ivf starten. Ik ben niet aan de pil gegaan en heb ovulatietesten gebruikt en blijkbaar was dat dit keer genoeg na 1 maand zwanger!!
Ja hoor mijn zus. Na ivf werd ze 2e keer zwanger slechts 3 maanden na de bevalling van het 1e kindje.
Ja ik! Oudste zoon via icsi cryo en hebben er een paar jaar over gedaan inclusief 6x IUI En deze kleine man spontaan. En niet eens zoveel rondes en we waren het niet eens echt aan het proberen, dwz: geen ovulatietesten of vruchtbare dagen bijhouden. We gingen er eigenlijk al vanuit dat we de mmm weer in moesten. De kans dat we spontaan zwanger zouden raken was zo goed als niet volgens de artsen.
Bij de eerste na 3 jaar en ziekenhuis in en uit, 3x IUI, 1x ICSI zwanger in december 2012. Nu wilde we dit jaar bellen voor een terug plaatsing maar was niet meer nodig, overwachts en spontaan zwanger terwijl ons gezegt was dat we konden proberen wat we willen maar het zo zonder ICSI niet ging lukken... zo zie je maar!
Ook hier 😊 1e zw spontaan 2e icsi 3e icsi 4e spontaan Ook geheel onverwacht en dan te bedenken dat ik nooit de pil heb genomen van een jaar voor 1e zwangerschap dus in totaal 8 jaar lang !
Jup hier!!! Was ook altijd op zoek naar dit soort verhalen en nu ben ik zelf gewoon spontaan zwanger! 1e dochter: 12×OI 2X IVF (6 terugplaatsingen) 1x ICSI in Dusseldorf RAAK! Nu: 2×ongesteld geweest na bevalling (ivm BV) en SPONTAAN ZWANGER!!