Intake vruchtbaarheidspoli

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Tunisiana, Mar 15, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

Nov 3, 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,
    Ik heb 31 maart een intake bij de vruchtbaarheidspoli in het ziekenhuis.

Kan iemand aangeven wat ik daarvan kan verwachten? Is er gelijk een inwendige echo? Moet mijn partner ook bij de afspraak aanwezig zijn?

Graag jullie ervaringen ik zie er erg tegenop om meerdere redenen.

2. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

Jun 3, 2013
    1,342
    721
    113
    Hier was 1e afspraak een gesprek, daarna afspraak voor screening (echo en uitgebreid bloedonderzoek) voor mijn man werd een afspraak gemaakt voor semen analyse.

Al met al eer dat je precies weet waar je aan toe bent ben je wel even verder.

Voor onze dochter in 2013 iui gehad. Nu weer terugverwezen en alle onderzoeken moest weer opnieuw.

Nu eindelijk bijna plan van aanpak

3. SvS88

SvS88 Actief lid

Jan 2, 2021
    113
    58
    28
    Female
    Bij mij was de echo gelijk tijdens het intake gesprek. Het gesprek stelde niet heel veel voor, echte info kreeg je bij voorlichtingsavond (wij kregen dit door corona alleen digitaal). Het gesprek ging meer over waarom we in aanmerking kwamen en dat ze ons wilden helpen

4. SvS88

SvS88 Actief lid

Jan 2, 2021
    113
    58
    28
    Female
    Of je partner aanwezig moet zijn zou ik even navragen als ik jou was, dat mag momenteel niet bij elk ziekenhuis

5. rossi1

rossi1 Actief lid

Oct 9, 2012
    246
    154
    43
    Intake was bij ons alleen een gesprek. Van te voren moesten we vragenlijsten invullen en kregen we de opdracht om voor de 2e keer een zaadonderzoek te doen 1e keer was bij de ha.
    2e keer moest man aanwezig zijn en toen werd er pas een echo gemaakt, maar er was toen al duidelijk dat alleen icsi voor ons mogelijk was.

6. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

Nov 3, 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga het zkh nog even bellen of mijn man mee moet komen. De rest zien we wel dan.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,659
    27,306
    113
    Female
    Ik had ook eerst gesprek en daarna bellen als ik ongesteld was geworden voor planning eerste echo's en bloedprikken etc en man die zn kwakkie moest inleveren

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,514
    13,801
    113
    Female
    Noord- Holland
    Het is voor ons al lang geleden, maar dat de partner erbij is is sowieso handig, want ze lichten meteen van jullie beiden jullie medische geschiedenis door (tenminste, bij ons wel).
    Dus: wees ook voorbereid op dat soort vragen. Het gaat vooral om eerstelijns vragen, maar het is allicht handig dat je ook weet of er tweedelijns bijzondere ziektes/afwijkingen in de families voorkomen (vraag bijv. je moeder/tante e.d.).

Ik heb toen dacht ik wel meteen een inwendige echo gehad ja. Dat was om vast te stellen of het klopte wat de HA ook al met een inwendige echo dacht te hebben gezien.
    Maar sowieso doen ze dat nogal vlug omdat ze zo kunnen zien wat er aan de hand is daarbinnen. Natuurlijk wel zo handig om te weten wat voor plan van aanpak ze willen gaan hanteren :)

Wij zijn overigens nooit zover in de mmm gekomen dat een zaadonderzoek nodig was (maar wel jarenlang in de mmm gezeten). Maar ook dit is weer afhankelijk van de voorgeschiedenis van je partner en eventuele afwijkingen bij jou.

Ik ben benieuwd of je de intake misschien af kan bellen, gezien je banner zegt dat je 6 dagen overtijd bent. Zou leuk zijn als dat om een positieve reden is :)

9. lille

lille Actief lid

Mar 15, 2021
    486
    566
    93
    Female
    Maastricht
    Hi! Ik heb heel toevallig gisteren mijn intake gehad mijn partner mocht niet mee naar binnen en naar de afspraak vanwege corona-maatregelingen dus ze heeft gewacht in de auto. Ik mocht haar wel laten inbellen dus dat was heel fijn! Ik heb bij mijn intake gelijk een inwendige echo gehad en er is ook gelijk bloed afgenomen voor onderzoek. Ook gelijk twee nieuwe afspraken gemaakt voor behandelplan en verplichte afspraak met de psycholoog. Mocht je meer vragen hebben dan kun je mij altijd een berichtje sturen!

10. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Hier bij de intake een gesprek gehad. echo weet ik niet meer zeker, dacht t wel. Om uit te sluiten dat er iets verkeerds zichtbaar was.
    Ik was alleen, maar voor mij is het al de tweede keer in de molen. Ik vond het de eerste keer wel heel prettig dat mijn man erbij was.
    Volgens mij is de volgorde: intakegesprek en bloed prikken. Dan na 2 weken daar de uitslag van. Ondertussen moet je man zijn bijdrage inleveren voor semenonderzoek. Daar ook de uitslag van na een week ongeveer.
    Je krijgt een behandelplan. En dan ga je pas echt van start als alles goed is, starten op de eerste dagen van je menstruatie.

ik weet niet wat je redenen zijn waarom je er tegenop ziet, maar ik kan je misschien wat geruststellen dat het echt erg meevalt.

Share This Page