uitleg sperma vacutainer

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nientjje, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Waarschijnlijk ligt het aan ons, maar heb nog nooit zo'n ingewikkeld potje gezien als die waar mijn man zijn sperma in op moet vangen. Er zit een of ander vaag stickertje op met uitleg, maar we snappen er niks van. Wie wil het ons uitleggen? :) Het is een BD vacutainer met een tuutje in het potje.

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    werkelijk geen flauw idee.. maar er is een onderdeel van het forum waar het gaat over de medische mallen molen. Daar zullen wellicht mensen zijn die hier ervaring mee hebben en je dus verder kunnen helpen..

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Geen idee... Wij hebben ontzettend veel zaadonderzoeken en behandelingen gehad, maar nog nooit zo'n potje. Anders gewoon het ziekenhuis/huisarts bellen om uitleg. Succes!

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bedankt voor de reacties.
    We hebben idd de huisarts gebeld en uitleg gekregen.
    Dit topic mag sluiten.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien is het 'ter lering en vermaak' leuk als je ons ook vertelt hoe het werkt?
    Ik heb er namelijk ook nog nooit van gehoord...

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier heeft vriendlief al een aantal keer sperma in moeten leveren, maar nog nooit in zo'n potje die jij beschrijft. Hier zijn het altijd dezelfde bekende potjes met een rode deksel. Heb ze al van 3 verschillende ziekenhuizen meegekregen, dus sta ervan te kijken dat jullie zo'n vreemd potje hebben. Ben ook wel benieuwd hoe die werkt hihi! ;)

7. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ik ken ook geen potjes om sperma op te vangen die jij omschrijft, dus ben wel benieuwd hoe en wat :D

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Haha oke. Het is een potje en daar zit een vreemd soort spuitje in, ik heb het ook nog nooit gezien. Op het deksel zit een stickertje, haal die sticker er af en dan kan je dat spuitje er uit halen. Waarschijnlijk blijft het dan steriel ofzo. Nou ja, kan het niet goed uitleggen, maar waar het op neer komt is dat hij gewoon het deksel er af mag draaien en daarna weer dichtdoen. Ze hadden geen andere potjes haha. En wij maar moeilijk doen.

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha

10. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    :D ja kan ook haha

11. Schapie

Schapie Lid

19 aug 2006
    7
    0
    0
    Is het zo'n potje? Dan is die eigenlijk bedoeld voor urine. In het tuutje zit een naald en via die naald kan er met een buisje (waar vacuum in zit) urine uit het potje gehaald worden zonder dat de deksel los moet. Met sperma lijkt me dat niet handig. Maar het gaat erom dat je een potje hebt waar je het in kan opvangen.

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ja dat is hem. De assistente zei idd ook dat het voor urine is. Het is zeker niet handig voor sperma, vandaar dat we er ook niks van snapte. Maar nu zijn we er uit.

13. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het klopt niet helemaal wat je zegt...

Zo'n potje als wat jij beschrijft is een gewoon potje met een raar soort deksel waaraan een tuutje zit. Dit is net als bij een rietjesbeker;het 'rietje' reikt tot aan de bodem. Omdat het voor zorgverleners niet echt lekker is om sperma over te gieten (kans op knoeien) kan er onder dat stickertje, bovenop het dekseltje een vacuümbuisje worden gezet (zelfde soort buisje als bij bloedonderzoek. Omdat dit buisje vacuüm is, slurpt het de sperma op, zonder knoeien 8)

edit: oops, niet goed gelezen; inderdaad wat 2 reacties hierboven staat is waar.

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Haha, gelukkig weet je nu in ieder geval hoe het werkt!

15. zeeuwsmeisje81

zeeuwsmeisje81 Actief lid

13 dec 2010
    261
    0
    0
    mijn man kreeg ook zo'n potje, met een soort groen tuutje erin.

De assistente vertelde ons dat deze potjes sterieler zijn dan de standaard potjes die ze hebben,

Dat tuutje zat vast aan de deksel bij ons !
    Hoop dat je mijn uitleg snapt !!!!

GROETJES

Deel Deze Pagina