Hoi Meiden, Even een genante vraag, manlief wil perse nog een keer ze sperma laten testen, maar wil nu echt even geen ziekenhuis meer zien Heeft iemand ervaring met de thuis testen voor de vruchtbaarheid van een man? Het ziet er erg ingewikkeld uit ... En anders laat ik het wel doen via het ziekenhuis. Scheelt dat ik er 10 minuten van afwoon, maar moet natuurlijk wel op de scooter. Als je dat met aluminium folie inpakt en tussen je borsten legt lijkt het me wel warm genoeg nog toch?
Volgens mij is er gisteren een zelfde topic geopend, want daar heb ik nog gereageerd. Gaat over de fertility kit. Thuistesten zijn absoluut niet betrouwbaar, dus dan kun je beter via de gyn een officieel zaadonderzoek aanvragen. Je zit al in de mm, dus dat moet geen probleem zijn. Vreemd trouwens dat jullie dat nog niet gehad hebben. Dat werd hier meteen bij de eerste afspraak al voorgesteld.
Hey meiden, Nou er staat dat hij het wel al gehad heeft bij de gyn, maar dat hij het nog een keer wil laten testen. Hij is volgens mij een beetje eigenwijs, want alles was namelijk goed! En als ze niet betrouwbaar zijn is het belachelijk dat je daar bijna 40 euro voor betaald Liefs
Dan zou ik een tweede onderzoek ook in het ziekenhuis laten doen. Zeker omdat je man blijkbaar nog wat onzeker is over de uitslag, moet je niet zelf gaan lopen klooien met een onbetrouwbare thuistest. Dat kost alleen maar geld en geeft misschien nog meer onzekerheid. Er wordt heel erg ingespeeld op de onzekerheid van mensen omtrent vruchtbaarheid en zwanger worden. Makkelijk geld verdienen, omdat mensen al snel naar zulke middelen grijpen. Kijk maar eens wat er op de markt is aan vruchtbaarheidstesten, ovulatietesten, hele gevoelige zwangerschapstesten, pillen om de zaadkwaliteit te verbeteren, enz. Het meeste is absoluut niet betrouwbaar, maar het wordt aangeprijsd alsof het door artsen ook gebruikt wordt. Terwijl dat gewoon niet zo is. Maar door onzekerheid en onwetendheid leggen mensen makkelijker een hoog geldbedrag neer voor zoiets.
Wij hebben het voor de grap geprobeerd, het was nl een keertje in de aanbieding. Uitslag: goed. Maandje later bij de gyn, uitslag: manlief heeft bijna helemaal geen zaad (op enkele ronddwalende zaadcellen na varierend van 20 tot 50 stuks). Nog 3 zaadonderzoeken gehad, iedere x zelfde uitslag. Zegt genoeg over die testen!
Dat die testen zo slecht waren wist ik dus niet. Ik ga het dan ook niet doen. Wij zijn nog helemaal niet bezig, maar soms vliegt me de angst om de oren of het wel kan gaan lukken. zo raar. Die test laat ik dus maar lekker links liggen. Het is idd erg hoe erg er op in wordt gespeeld.
Serieus? Belachelijk zeg, noem dat pure geldtrekkerij!!!! Ga het dan maar nogmaals me gyn vragen.... Wat is het toch een eigenwijs ventje haha..
Nou, bij ons was de thuistest ook goed en vanmorgen de uitslag bij de gyn: geen enkele zaadcel gevonden... Hou je geld maar lekker in je zak!!
Ik heb ok zo'n thuistest gedaan (nou ja m'n man) En de 1e kwam er niks uit, en de 2e keer zei dat ding dat het slecht was, het was zo donker, en bij de gyn bleek die uitslag ook zo te zijn, 0,4 miljoen ipv 20 miljoen en ze bewegen slecht, dus ik was er blij mee, want de klap kwam minder hard aan. Desiree en loutjelou, wat erg dat er bij jullie niks is gevonden Liefs Dina