hallo dames wij gaan in augustus/september onze 3e en laatste isci doen, nu zijn wij gevraagd of we mee willen doen met assisted hatching. mijn vraag zijn er meer mensen die hier voor gevraagd zijn en aan mee hebben gedaan en wat is jullie mening over dit gebeuren?? hoor het graag groetjess
Ik kom net terug uit Amerika en daar zijn ze er erg fan van in de IVF-wereld. Ze zien het daar echt als extra opstapje voor de embryo. Ze maken eigenlijk een soort kleine weerhaakjes (dmv krasjes) waardoor de embryo zich makkelijker kan vastzetten in de baarmoederwand. Uiteraard is het niet zonder risico (je gaat rommelen aan iets heel kleins en kwetsbaars), maar ze doen het waarschijnlijk niet zonder reden. Succes met de beslissing! ps. Assisted Hatching wordt in Nederland niet vergoed. Freya adviseert om de procedure NIET op je ICSI-factuur te laten zetten, omdat anders je hele ICSI misschien niet vergoed wordt. Daar kun je dus het beste een aparte factuur van laten maken.
ik doe zit in zwolle in het ziekenhuis daar valt het verder wel binnen de vergoeding als ik het zo lees maar zeker even een goeie om na te vragen!! we zitten er ook wel over na te denken om het te doen omdat je dan toch extra kans maakt en het is toch de laatste poging dan moet je alles pakken wat je pakken kan toch?