Laatste icsi...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by zuuske, Jun 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Nu het zover is, de allerlaatste poging die wij gaan doen, komt de stress toch harder aan dan ik gedacht had.
    (In het kort; 5e poging, icsi ivm geen natuurlijke bevruchting van de eicellen)
    Ik zie vooral erg op tegen de teleurstelling die straks te verwerken is, want tsja, ik kan er niet echt meer positief instappen, we hebben al zoveel pech gehad.
    Alle andere keren was het verdriet al enorm, maar dan kon je nog enigszins uitkijken naar de volgende poging. Maar nu...nu komt dat moment steeds dichterbij dat we definitief moeten gaan rouwen en, gatverderrie, daar heb ik zó geen zin in.
    Ik ben enorm gespannen, slaap slecht, ben vals tegen iedereen in mijn buurt en kan wel tien keer per dag een fikse huilbui hebben.
    Ik voel me eenzaam en hoewel ik een erg lieve, sensitieve omgeving heb er is niemand die maar een beetje kan begrijpen hoe dit voelt.
    Hier misschien wel? Zijn hier lotgenoten? Ik hoop het..

Groetjes Zuuske

ps, zit nu op drie dagen triptofem en vandaag pilstop

2. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

Aug 15, 2012
    652
    154
    43
    Female
    Leiderdorp
    Lieve lieve zuuske,

het punt waarop niemand wil belanden, daar ben jij dus nu... De laatste poging... Zucht...
    Ik weet niet wat ik moet zeggen...
    Ik kan niets anders dan je heel veel sterkte wensen! En heel veel kracht!
    Ik stuur je wat positiviteit (straal-straal-straal) voor deze poging.
    Weet dat je hier altijd een luisterend oor hebt!
    Ik zal niet vervallen in de clichés, want die heb je vast al genoeg gehoord en daar heb je niets aan!;)

Liefs en heel veel knuffels

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Hee Zuurske,

Ik 'ken' je nog vanuit een ander topic.
    Pff, dat je nu hier bent aanbeland, dat is niet wat je van tevoren had bedacht he.
    Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik wil je vooral heel veel succes wensen, en hoop ontzettend met je mee dat deze poging een super resultaat gaat hebben.
    Juudje, jou wil ik ook succes wensen. Jij hebt het ook niet gemakkelijk.

Heel veel liefs xx

4. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Dankjulliewel voor de lieve worden, Juudje en Stiertje. Dat is precies wat ik nodig had. X

5. pippeke

pippeke Niet meer actief

Hoi stadsgenootje.....
    Super super veel succes en sterkte.

6. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Lieve Zuuske,
    Ik herken je gevoel helemaal! Ook wij hebben nog maar 1 vergoede poging over... Het voelt als een zwart gat dat op je wacht en je moet er op den duur wel naar toe, want toch gloort er nog een heel klein beetje hoop dat het gat niet zwart zal zijn, maar roze ;).
    Probeer niet teveel aan een negatief resultaat te denken, ook al is dat nog zo moeilijk. Als het je lukt om positief te denken heb je er in elk geval de komende weken nog wat aan. Mocht het resultaat toch negatief zijn, de teleurstelling komt toch wel hard aan...
    Wij zijn nog niet begonnen met de derde en laatste poging. Maar na komende cyclus zal ik weer beginnen met de pil. Afgelopen maanden hebben we even geen mmm gehad en ik heb leuke afleidende dingen gedaan. Het is me gelukt om tot nu toe niet aan de derde poging te denken en zeker niet aan een negatief resultaat van die poging. De struisvogelpolitiek heeft aardig gewerkt tot nu toe. Ik durf ook niet te zeggen hoe ik me ga voelen als we definitief gestart zijn met de derde poging. Waarschijnlijk scheelt het dat wij nog wel openstaan voor een vierde betaalde poging. En misschien ook nog wel in het buitenland. We zijn daar nog niet over uit, maar dat zien we dan wel. Misschien willen we helemaal niet meer, maar misschien ook wel. Dat idee geeft toch ook wel wat rust. Maar goed, daar heb jij op zich niets aan als je vast besloten bent dat dit de laatste poging is. En ik weet ook dat er ooit een keer een einde aan komt, dat je je grens bereikt hebt, of dat bepaalt is dat het geen zin meer heeft...
    Hele dikke knuffel en sterkte met de komende behandeling. En voor wat het waard is: ik duim weer voor je!!

7. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Oh zo heftig die laatste poging! Ik herinner me nog heel goed dat wij daarvoor stonden. Ik werd tussen hoop en vrees heen en weer geslingerd. Huilde veel en was soms helemaal radeloos. Maar onthoud dus: het kan dus wel bij een laatste poging raak zijn. Hoe moeilijk het ook is, hoop houden hoor.

Heel veel geluk en sterkte met deze poging!

8. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Jeetje wat spannend meid!!
    Ik wens je heel veel sterkte deze laatste poging!
    Ik duim en hoop dat deze laatste poging voor jullie een wonder mag brengen.

9. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    He Zuuske, hoe is het nou? Voel je je al weer wat beter?

10. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Wat lief dat je ernaar vraagt, Pien.
    Het gaat redelijk, op en af. Ik ben enorm gespannen en alle hormoontoevoegingen helpen daar natuurlijk niet echt bij. ;)
    Maar goed, we moeten het gewoon allemaal maar ondergaan, ik kan er toch niks aan veranderen. We hebben vorig jaar besloten na poging vijf te stoppen en ook al ben ik bang voor het resultaat, ik kijk er ook wel naar uit deze zware jaren achter ons te laten. Bizar eigenlijk he?
    Hoe gaat het met jou? Inmiddels al aan de pil weer?
    Weet je, als jullie net als wij nog pogingen willen gaan doen na deze derde, dan is het misschien de moeite waard om je te verdiepen in de zorgverzekeringen. Wij hebben namelijk 4e en 5e nog vergoed gekregen.

11. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    He Zuuske,
    Ja het lijkt me heel dubbel, kan me best voorstellen dat je, los van het resultaat, er gewoon een keer klaar mee wilt zijn. Maar natuurlijk hoop je wel dat het met een positief einde is! Moeilijk hoor... Ik was ff kwijt dat jullie al met een 5e poging bezig zijn, pfff, heftig hoor. En als ik het zo zie dus 'maar' 3 terugplaatsingen gehad. Wat dat aangaat heeft het jullie echt niet meegezeten. Onze situaties lijken wel wat op elkaar. Ik heb in totaal nu ook 3 terugplaatsingen gehad en 1 vroege miskraam, maar dan in 2 pogingen. Vond ik ook al niet veel, want je ziet meiden die de ene na de andere tp hebben... Maar het kan nog meer tegenzitten dus... Is er nog iets in het protocol aangepast bij jullie bij deze poging? Ik duim voor je dat het nu eindelijk mee mag zitten!!
    Ik ben net weer ongesteld geweest en ga na deze ronde weer beginnen met de pil.

12. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    O en nog bedankt voor de verzekeringstip. Zit jij bij onvz? Was je er zeker op tijd bij. PNO verzekert nog een 4e poging, ongeacht je verleden. Mocht dat voor 2015 ook nog gelden denk ik wel dat ik ga overstappen mocht dat nodig zijn. Een jaartje wat extra premie betalen kan dan zeker nog wel uit. Maar ik hoop uiteraard dat dat helemaal niet nodig gaat zijn!

13. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Nee er is niks aangepast, want alles verloopt iedere keer volgens het boekje. Prima stimulatie, meer dan genoeg follikels en uiteindelijk ook goed aantal eicellen, bevruchtingen gaan ook goed, embryo-ontwikkeling voldoende, zit steeds een prachtige bij...en tsja dan moet je met na de tp geluk hebben, daar zal het dan toch echt moeten gaan gebeuren zonder medische hulp, doordelen, innestelen en blijven plakken. Helaas hebben we daar dus al drie keer pech meegehad en ook met het feit dat de overgebleven embryos het invriezen niet halen of niet overleven. Zuur blijft het wel dat als je niet via de natuurlijke weg bevrucht kunt worden en dus icsi nodig hebt daarvoor, we niet 12/13 keer per jaar een kans hebben, maar alleen deze vier keer in ons leven. Maar iedere kans is er 1 en zo ook deze. Heel positief kan ik er niet instaan, ben nou eenmaal heel realistisch, maar toch...wat zou het mooi zijn... (droomde ze stiekem toch)
    Ik hoop voor jou/jullie ook dat dromen zsm uitkomen. Maar mocht je naar verzekeringen kijken, zoek eens naar umc zorgverzekeringen.

14. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

Aug 15, 2012
    652
    154
    43
    Female
    Leiderdorp
    Zuuske, ik wil je laten weten dat ik aan je denk! Ik heb gezien dat morgen tp hebt!
    Ik duim duim duim voor je!
    Het is je zo gegund!
    Heel veel kracht deze wachtweken!
    Liefs xx

Share This Page