Onderzoek ogen.

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik moet binnenkort naar de oogarts. Zij gaan onderzoeken of de vlekken die ik zie veroorzaakt worden door migraine of door een oogafwijking.
    Ik krijg dan druppels toegediend waardoor ik na het onderzoek wazig kan zien en niet mag autorijden. Hoelang duurt het voordat ik mijn normale zicht weer terug heb?

2. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb laatst precies zo'n zelfde onderzoek gehad!
    Maar dan bij de HA. Ik had er 2 uur ongeveer last van.. ;).
    T was vooral erg erg erg vervelend... Maar niet pijnlijk ofzo.
    Succes!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn vader heeft dat een heeele poos geleden ook gehad volgens mij.. Geloof dat het een uur of 3 duurde maar is denk ik ook per persoon weer verschillend.. En afhankelijk van wat de arts zegt.. Mijn vader is aangeraden om hoe dan ook de rest van de dag niet te rijden ook al was zijn zicht weer (redelijk) normaal.. Hij had dat onderzoek 's morgens..

4. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hey

dit heb ik ook gehad hou rekening tot 6 uur a de hele dag dat je oog afwijkt, hou die dag vrij heb ik ook gedaan en had dat ook wel nodig.

hoop dat alles goed voor je komt, ik heb helaas nog maar half zich aan mijn linker oog door een bacteriële infectie. of ik ooit mij zicht nog terug krijg ????? niemand weet het, maar wil het wel terug ik vind er niet mee te leven.

xx succes

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Jeetje Bolly,

Dat is best heel heftig! Kunnen ze er niks aan doen dan? Om het beter te maken? :)

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Verschillende tijden dus. Ik hoop dat ik er niet te veel last van heb, want lijkt me erg vervelend als je niet veel kunt zien. Zie je dan wazig of zo?

Bolly wat vervelend voor je. Ik hoop inderdaad ok dat het goed komt. Hoe lang geleden had je die bacteriële infectie? Ik denk dat ik gewoon last heb van migraine maar voor de zekerheid toch maar even onderzoeken. Ik denk dat mijn sterkte ook wat aangepast moet worden.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het kan inderdaad wel een paar uur duren, hoewel het bij sommige mensen al na een uurtje over is. Hoe dan ook: het duurt te lang om in de wachtkamer te gaan zitten wachten tot je weer goed kunt zien. Je zult dus inderdaad vervoer moeten regelen.

Mijn ervaring is dat ik nadat ik weer helder zag, nog wel een tijdje vermoeide en een beetje branderige ogen had.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij mij duurde 't ongeveer 2 uurtjes, maar ben wel de rest van de dag duizelig geweest! Ik kon op zich ook nog wel redelijk zien steeds, alleen wat waziger, waardoor bijv. lezen niet zo goed gaat!
    Ik krijg die druppels elke 3 maanden, vanwege een kwaadaardige tumor in m'n oog, waardoor ik met m'n rechteroog helemaal niks meer zie. Ik vind dat je er eigenlijk heel goed mee kan leven, ik merk 't nauwelijks, kan alleen minder goed diepte zien!

Succes met je onderzoek, hoop voor je dat 't gewoon door de migraine komt!

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Veel succes Prinses met het onderzoek!

Ik had er ongeveer een uurtje last van (troebelig zicht), maar ik had wel een lift geregeld. Je weet maar nooit...

Liefs,
    Josien

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De lift is al geregeld hoor. Mijn papsie en mamsie gaan mee. Ook wel gezellig. Mijn huisarts heeft me alleen voor mijn eigen gemoedsrust doorverwezen, zij denkt niet dat er gekke dingen uit gaan komen (en eigenlijk denk ik dat zelf ook niet ;))

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als ze druppelem om je pupil groter te maken zodat je niet kan accomoderen kan dat tot 8u lang duren

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

linda, mijn vriendin had ook een kwaadaardige tumor in haar oog. uiteindelijk hebben de artsen haar oog moeten vervangen voor een glazen oog en word haar dochter al regelmatig gecontroleerd.
    Mijn vriendin zegt hetzelfde als jij dat er goed mee te leven is.

Prinses ik heb geen ervaring met de oogdruppels maar wil je wel succes wensen!

13. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Als het inderdaad druppels zijn die je pupil groter maken dan heb ik er ruim ervaring mee hihi.... Even een tip neem een zonnebril mee, zelfs met rot weer had ik heel erg veel last van het licht.
    Ik kon een dag lang niets lezen, je doet dan zo je best om iets te lezen maar je ogen werken totaal niet mee.
    Suc6 met je onderzoek!

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bedankt voor de tip!

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik heb dit een half jaar geleden ook gehad. Ik heb constant vlekken in mijn ogen, zeker als de zon fel schijnt.

Nou bleek dat dit viezigheid in mijn glasvocht was. Niet ernstig en niets aan te doen.

Ik heb wel de hele dag last gehad van de druppels. Zag heel wazig en werdt er duizelig van. Hadden ze vtv niet gezegd, moest mijn vriend bellen of hij mij op kon komen halen, durfde zo niet met de auto.

Succes!

16. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

mmm nee helaas ik moet afwachten voor 1 jaar of het beter wordt maar tot nu toe niks geen verbetering en dat na 5 maanden dus ik verwacht dat ik voortaan half blind mag rond lopen en geen auto meer mag rijden :x

hoop het wel natuurlijk of dat ik heel misschien een operatie er aan kan krijgen

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    de druppels zorgen ervoor dat je ogen niet kunnen accomoderen. dus je kunt niet scherpstellen. dat kan je ook een beetje duizelig maken. zorg dat je vervoer hebt en tegen de tijd dat je goed en wel thuis bent zul je voor in huis wel genoeg kunnen zien hoor. maar ik raad je wel sterk af om die dag nog auto te rijden.

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat wisseld per persoon. ik ben visueel gehandicapt en heb al heel vaak dit soort onderzoeken gehad. nu krijg ik ze niet meer omdat er bij mij toch niks aan te doen is en omdat ik er altijd heel veel last van heb. ik moet de rest van de dag met de gordijnen dicht zitten om niet gek te worden. de druppels verwijderen de pupillen en normaal gezien moet dat binnen een paar uur alweer een stuk beter zijn. maar heel soms duurt het dus wat langer.

je mag absoluut geen auto rijden en je kunt wat raar worden omdat je niet scherp kunt zien.

ik zou een zonnebril opzetten in de auto op weg naar huis.

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bedankt voor de tips.

Vanochtend nog even naar de huisarts geweest, omdat mijn zicht aan 1 oog ook wat wazig is. Ik moet toch het onderzoek van vrijdag afwachten. Eerlijk gezegd hoop ik dat het snel vrijdag is, zodat ik wat duidelijkheid heb.

Ik zal vrijdag niet meer rijden, maar x-factor kijken zal toch wel lukken?;)

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    normaal gezien wel hoor. ik hoor bij de uitzonderingen. tenzij je natuurlijk pas om kwart voor 5 een afspraak hebt ;)

Deel Deze Pagina