Hallo dames, vorige week dinsdag ben ik geopereerd, had weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, de 4de al... laatste eileider verwijderd en curretage gehad (baarmoederslijm was heel dik volgens de gyn en ging anders teveel afzien door het bloedverlies) mijn ijzergehalte stond laag en moest 2 zakjes bloed hebben. Onze enige optie is ivf, wat ik al vreesde. Wij deden iui met 1 eileider en zijn nu toch spontaan zwanger geworden met een eitje van de verkeerde kant! Totaal onverwacht maar mocht helaas weer niet zijn. Nu was de gyn heel positief over ivf, volgens van de rest hebben wij geen vruchtbaarheidsproblemen. Kheb al zin om eraan te beginnen alhoewel ik weet dat ivf veel zwaarder is dan iui en veel van je lichaam vergt. Zou eigenlijk willen wachten tot ik eens gemenstrueerd heb en dan een afspraak maken om ivf in gang te zetten, we lieten de iui behandelingen in az sint jan brugge doen en willen daar verder behandeld worden. Wat zijn jullie bedenkingen? En hoe gaat het in zijn werk, moet je dan nog lang wachten tegen dat je echt mag beginnen?
Jeee, een miskraam en al 3x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap . Bah, ik heb er in juni één gehad en vond het doodeng. Ze hadden het bij mij te laat door, waardoor ik onnodig veel bloed heb verloren (en pijn heb gehad) en ik ben nu als de dood dat ik er nog één zou krijgen. Ik kan me haast niet voorstellen hoe dat moet zijn om het drie keer mee te moeten maken . Ik zou ook na mn menstruatie een afspraak maken. Waarschijnlijk zullen ze eerst je HCG nog wel even checken- just to be safe, dat alles echt met je eileider weg is (bij mij zat er ook wat op de eierstok zelf). En je moet eerst nog wel even verder genezen voor je echt met je ivf cyclus kan beginnen lijkt me. Maar wellicht is er toch een kleine wachtlijst en kun je dan juist meteen beginnen als je helemaal hersteld bent. Is je HB inmiddels alweer een stuk beter? Bij mij duurde het alleen al twee maanden voor mn HB weer op orde was. Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel weer hersteld bent en zwanger mag worden!!
Het was de 4de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De eerste 3 waren in de rechter eileider. Ik vind het wel een rare gedachte dat ik aan mijn 25 jaar al gesteriliseerd ben... best dat we in een moderne tijd leven en ivf bestaat! Ik hou me eraan vast dat ik met ivf veel kans maak gezien wij beiden onze vruchtbaarheid al bewezen hebben het enige probleem waren de eileiders... Mijn HB moest in orde zijn voor ik ontslagen werd uit het ziekenhuis. Mijn laatste bloedafname was goed en mocht naar huis. Voor mijn operatie was HB 6,8 moest 2 bloedzakjes krijgen voor ik geopereerd werd omdat je tijdens een operatie ook bloed verliest... nu voel ik me soms wel nog zwak, ik kan van de kleinste huishoudelijke taken zo uitgeput zijn!
Of sorry, dan heb ik je onderschrift niet helemaal goed gelezen. Stom. Het klinkt inderdaad alsof het met ivf wel goed moet komen bij jullie. Zwanger worden is niet het probleem en nu zonder die eileiders zou alles goed moeten gaan! Ik heb me ook nog heel lang slecht gevoeld na die buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Volgens mij was het pas in augustus dat ik weer de energie had als voor de buitenbaarmoederlijke zwangerschap (buitenbaarmoederlijke zwangerschap midden juni), maar mijn hb bleef ook best lang heel laag ondanks de ijzerpillen (bloedtransfusie wilde ze me niet geven, vanwege de "risico's" ondanks dat mn HB op zn slechts nog maar 4,1 was ).