ik heb 2 miskramen gehad, de 1e in januari en de 2e was 30 maart. na de laatste ben ik niet ongesteld geweest, ik was gelijk weer zwanger. ik voel me ook elke keer zwanger, dus na 4 weken, 27 april getest, en ja hoor, het was super positief. afgelopen donderdag mocht ik voor de echo naar de vk. om precies te zijn was het 8weken en 2 dagen geleden dat ik de miskraam kreeg, dus we verwachtten ook een kindje van 8 weken te zien te krijgen. ik kreeg een inwendige echo, ze zag eerst alleen een vruchtzak, toen zoomde ze in en zei, ja daar zit het, maar het is geen 8 weken, maar 6 weken! ook was er geen hartje te zien. nu moeten we vrijdag,8dagen later, weer terug komen om te kijken of het kindje gegroeit is.. ik ben zo bang dat t weer misgaat! maar kan het zijn dat mijn lichaam wat later op gang is gekomen na de laatste miskraam, kan het kindje daarom kleiner zijn? dat mijn lichaam de 1e 2 weken nog niet optimaal werkte ofzo, maar dat t nog wel goed komt? ik vind t zo eng! we staan gewoon machteloos, je kan er gewoon niks aan doen, misschien heb ik wel een levend kindje in mn buik, maar misschien ook wel niet.. afwachten moeten we, maar dat is zo vreselijk moeilijk! is er nog hoop voor dit kindje?
hoi, een cyclus na een miskraam duurt vaak langer du sik vind dit geen gekke uitslag. Het kan heel goed dat je eisprong veel later is geweest. Ik snap dat het moeilijk is na 2 miskramen, maar probeer geduld te hebben tot de volgende echo. Als het kindje dan mooi is meegegroeid en je ziet een hartslag, dan is het prima in orde. Mirjam
bedankt voor je reactie, fijn, maar maakt het ook geen verschil dat ik al zo vroeg positief testte? dat maakt me zo onzeker. en we zagen/hoorden nog geen hartje, hoeft dat nog niet perse met 6 weken? ik kan nu ook niet voelen of ik zwanger ben, ik heb nu buikgriep, dus ik voel van alles... dit is zo frustrerend, en dat wachten is zooo moeilijk!!