Nu gebeurt bij mij eigenlijk alles via het ziekenhuis, niet ivm complicaties of iets dergelijks maar eigenlijk is dat gewoonweg zo gelopen.. Nou vertelde een maatschappelijk werker mij dat ik me moest laten informeren over wat de verschillen daarin precies zijn. Kan iemand me dat uitleggen? (behalve dat via het ziekenhuis je zoiezo in het ziekenhuis bevalt en bij een verloskundige dat thuis is tenzij er een reden is om je in het ziekenhuis te laten bevallen) Ik ben al redelijk ver in de zwangerschap dus mocht ik nu op verloskundige over willen gaan moet ik dit wel snel doorgeven, tenzij dit al te laat is! Bij voorbaat dank,
HOi Girl, Inderdaad is het verschil dat je bij de verloskundige je kan kiezen om thuis te bevallen maar je kan er ook voor kiezen met de verloskundige in het ziekenhuis te bevallen. Dus je moet niet thuis het is je eigen keus. Bij de gyneacoloog is er geen keus en moet je in het ziekenhuis bevallen. Controles bi de verloskundige worden vaak als persoonlijker ervaren, er word de tijd voor je genomen. Uiteindelijk is de keus helemaal aan jou waar jij je het prettigst bij voelt. Imke