uitleg

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door lilliby, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilliby

lilliby Actief lid

28 dec 2008
    295
    0
    0
    nagelstyliste
    West-vlaanderen
    hoikes zou er me iemand de volledige uitleg kunnen geven van ovulatie testen! heb een erg onregelmatige cyclus en moest het niets worden deze maand zou ik er graag mee van slag kunnen!

* van wanneer gebruiken
    * hoeveel keer per dag/ en hoelang
    * en wanneer komt je ei er dan aan?

liefs,

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je een onregelmatige cyclus hebt kun je het beste van de kortste cyclus uitgaan, anders kun je je ei missen. Op welke dag je moet beginnen met testen hangt af van je cycluslengte. Meestal staat er in de gebruiksaanwijzing een tabel van de lengte van de cyclus en bij welke dag je dan moet beginnen met testen. De Testlijn (T)moet even donker of donkerder zijn dan de Controlelijn (C). Is dit zo? Dan komt je ei waarschijnlijk binnen de 24-48 uur. Zie mijn album voor voorbeeldfoto's. Ik ben op dag 16 begonnen met ovutesten bij een cyclus van 34 dagen en mijn positieve test was op 02-02 om 11.30, en zoals je ziet was mijn ovutest dezelfde avond om een uur of 20.30 weer ntgatief, dus ik zou aanraden om s morgens en s avonds te testen, anders zou je je ei weleens kunnen missen. Hoop dat het nu een beetje diidelijk is.

Liefs Daantje

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

PS: als je ovutest positief is zoals bij mij op 2-2 om 11.30 dan even doortesten totdat hij lichter wordt, en als hij lichter wordt kun je stoppen met testen want dan weet je dat je peek is geweest. Je kunt op www.sensitest.nl kijken voor een tabelletje waar je kunt kijken wat je cycluslengte is en wanneer je moet beginnen met ovutesten ( op welke dag)

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ik zou 's middags en evt. 's avonds testen. Lh heeft even tijd nodig om 'wakker' te worden ;)
    Voor de rest: mooie uitleg Daantje!

(Ik heb ook nog voorbeelden in nm'n album staan trouwens ;) )

Deel Deze Pagina