Wat houd ik netto over?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door truus81, 12 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Na bepaling van mijn dagloon kan ik berekenen wat mijn werkgever bruto krijgt. Wanneer ik op internet ga berekenen wat ik vanaf volgende maand netto ga ontvangen kan ik dat op 2 manieren doen.
    Ik kan het omrekenen als salaris of ik kan het omrekenen als uitkering.
    In het laatste geval ga ik er 300 euro Pm op achteruit.

Vraag 1: moet ik het omrekenen als salaris dus van bruto naar netto of als uitkering?
    Vraag 2; hoe kan het waarom het om een uitkering zou gaan dit mij 300 euro in de maand scheelt?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Truus,

Allereerst excuses voor de late reactie. Gezien de naam van het forum (en je onderschrift) ga ik ervan uit dat je een WAZO-uitkering ontvangt van UWV? :)

Meestal wordt een WAZO-uitkering overgemaakt aan de werkgever. De werkgever ontvangt een bruto-uitkering inclusief werkgeverspremies. Vervolgens zal de werkgever zorgdragen voor de uitbetaling aan jou. Wil je weten wat er precies wordt ingehouden? Dan is het advies om contact op te nemen met je werkgever.

Ontvang je de uitkering rechtstreeks van UWV? Dan geldt het volgende: Je ontvangt een bruto-uitkering minus de loonheffing. Wil je weten wat er ongeveer zal worden ingehouden aan loonheffing? Dan is het advies om contact op te nemen met de Belastingdienst.

Met vriendelijke groet,

Erik
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina