Uitleg

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door angel02, 1 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel02

    angel02 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Goededag
    Ik zit op dpo 4 of 5 dus er is nog niks bekend. Maar wil graag vast voor mocht het nodig zijn weten hoe het werkt met temperaturen ik begreep dat je de eerste dag van je menstruatie begint en elke ochtend om dezelfde tijd meteen als je wakker wordt . .kan het ook met een gewone thermometer zie in kaartjes nog 2 cijfers achter de komma dat geeft de mijne niet volgens mij. En welke app is nu het makkelijkst het liefste een Nederlandse :)
     
  2. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Om een helder beeld te krijgen is het inderdaad handig om in je nieuwe cyclus zo snel mogelijk te beginnen met temperaturen, dag 1 van je ongesteldheid is dan dus ideaal, maar is dat een paar dagen later lijkt het me geen ramp. Je moet wel een thermometer met 2 cijfers achter de komma hebben, heb er zelf een via internet besteld. Om het zo betrouwbaar mogelijk te maken is het belangrijk dat je rectaal meet zodra je wakker wordt (dus niet eerst naar de wc lopen o.i.d maar gewoon op je nachtkastje leggen en direct doen zodra je ogen ook maar half open zijn. En zo veel mogelijk op hetzelfde tijdstip doen. Ik temperatuur zelf rond half 7 op doordeweekse dagen en in het weekend rond half 8/ 8 uur, maar zelfs dan merk ik al dat het gaat schommelen. Precies hetzelfde tijdstip is dus het meest ideaal.. maargoed dat kan wilskracht vergen in je weekenden haha. Zelf gebruik ik de app 'fertility friend' om mijn temperatuur in bij te houden.

    Succes!
     
  3. angel02

    angel02 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Dank je wel voor de goede uitleg . Ik ga eens kijken naar die thermometer
     
  4. Momoftwo12

    Momoftwo12 Bekend lid

    30 dec 2021
    756
    501
    93
    Vrouw
    volgens mij werkt een thermometer met een decimaal ook prima. Althans, zelf hiermee gestart deze maand, en werkt genoeg om een goed beeld te krijgen ;)
     
  5. angel02

    angel02 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Oh echt dat scheelt dan wel weer :)
     
  6. angel02

    angel02 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Dames ik vraag me af . Ik merk dat ik meestal wel een keer of 1 a2 het bed uitmoet snachts omdat mijn zoontje roept .dan lijkt me dat het temperaturen dan niet gaat lukken .ik vermoed dat dat werkt als je de hele nacht kan blijven liggen .of maakt dat niet uit
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dit klopt niet.
    Ik heb zo'n 14 jaar getempt en altijd gewoon 1 cijfer achter de komma.
    Werkte prima :).

    @angel02

    Idd elke ochtend, direct na ontwaken tempen.
    Probeer echt dezelfde tijd aan te houden, ook in je weekenden (wat voor de een werkt werkt niet perse ook bij jou) en probeer elke nacht evenveel slaapuren te hebben.
    Snachts je bed uit geeft een onbetrouwbare temp, dus probeer dat zo min mogelijk te doen (of noteer dan welke nachten dat zijn, zodat je je temp beter kan analyseren).

    Fertility friend is het meest overzichtelijk kaartje dat er is.
    Ik adviseer dan ook om die te gebruiken (ook al is hij in het Engels).
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ja datkan zeker wel veel uitmaken.
    Of en hoeveel invloed het heeft bij jou kan je natuurlijk vanzelf achterkomen.
    Noteer in dit soort nachten op welke nachten je eruit bent geweest em hoe laat dit was.
     

Deel Deze Pagina