Uitlenen

Discussion in 'De lounge' started by HabibiAna, Apr 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. namya

namya Niet meer actief

neuh, opzich niet zo'n probleem met uitlenen....al moet ik erbij zeggen ligt aan de persoon....mijn familie is zuinig met mijn spullen dus daar geef ik het zo aan, de meeste vriendinnen zijn ook wel zuinig en gaan netjes om met mijn spullen, krijg het meestal ook zonder te moeten vragen terug.

ik heb wel bij 1 vriendin meegemaakt dat ze een boek en een dvd van me heeft geleend en dat nog steeds niet heeft terug gegeven...het boek was echter verpest door geknoeide koffie en ze zou een nieuwe kopen...ook nog niets van gezien..maar ze heeft het nu financieel niet zo breed ga dus dan ook niet lopen zeuren over een boek wat ik net zo lief zelf weer opnieuw zou kopen mocht ik er echt behoefte aan hebben

verder heeft niemand om de duurdere spullen gevraagd , jaaa de auto van mijn man om een bruid en bruidegom daarin naar het feest te rijden maar geen haar op zijn hoofd die daar aan denkt :D

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ligt helemaal eraan wie iets wil lenen en sowieso of ik het zelf ook gebruik. Of dingen die ik wel of geen waarde aan hecht... Maar ik leen ook gemakkelijk wat uit mits ik het zelf niet gebruik of er waarde aan hecht.

Heb ook wel eens dvd's uitgeleend en nu jaren later nog niet terug, ben nog steeds aan het wachten op nieuwe. Maar leen dus niks meer uit aan die persoon...

En idd, kapot of kwijt, nieuwe!

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Enigste wat ik niet uitleen is mijn man.
    Verder mogen ze alles lenen wat ze willen

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ligt eraan wat...
    Een vriendin van mij leen ik niks meer, die heeft zo onderhand mijn halve kledingkast in de kast hangen. En ik krijg het maar niet terug!
    Ze leent het zelfs uit aan haar vriendinnen.. HEEL irritant.
    Het zijn wel kledingstukken van 3/4 jaar geleden waar ik toen heel vaak naar gevraagd heb om ze terug te krijgen.
    Nu heb ik zoiets; laat maarrrr!
    Die leen ik gewoon helemaal niks meer!

5. dure dingen leen ik niet uit.
    auto leen ik ook niet uit.

maar kleine dingen bv een box of wipstoeltje of kinderstoel dat zou ik dan weer wel doen

en afspreken als het kapot gaat, dat het vergoed wordt

6. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    ik leen niet snel meer wat uit hoor.
    in het verleden had ik er geen moeite mee,maar meestal moest IK zeuren om het terug te krijgen,en als het al terug kwam was het beschadigd of er klopte iets niet mee.

nu ik zwanger ben rij ik even niet op mijn Harley,dus een kameraad van mij die zijn rijbewijs van de motor net heeft vroeg of ie voor een weekend mijn motor mocht lenen,om te touren met vrienden....nou nee dus,sorry maar ik gun vrienden alles,maar iemand die vrij weinig ervaring heeft zet ik niet zomaar op mijn bike......

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Hmm het gaat idd om wat je uitleent en aan wie.
    Moet zeggen dat ik zelf ook nooit wat leen van mensen.
    Heel soms wat van mn zus ofzo, maar ze krijgt het altyd weer netjes terug en daarom heb ik er ook geen problemen mee als zij iets wilt lenen. Of aan mn ma, ook niet erg.
    Ik kan ook makkelijk iets weggeven als ik het zelf niet meer gebruik.
    Alleen kan ik er gewoon niet tegen als iemand iets wilt lenen en je weet van te voren al dat diegene niet echt een zorgvuldig persoon is. Dat is het probleem, en ik kan daar geen nee tegen zeggen. Ze hebben het nu gewoon ff niet en dan krijgt ze het van my.
    Maar ja, ik zie wel hoe ik het terugkrijg. Als het kapot is is dat dus de laatste keer dat ik iets uitleen. En wil ik zeker ook een nieuwe hebben!

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik leen rustig vanalles uit en als het me te lang duurt dan vraag ik het ook terug, ik ga er niet op wachten tot iemand het terug komt brengen als het me te lang duurt.

alleen geld, dat leen ik niet uit, maar eigenlijk omdat ik daarmee heb ervaren dat je daar 100 x om kunt vragen maar het nog niet terug krijgt.

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij zijn heel makkelijk met uitlenen. We kunnen onze vrienden daar wel mee vertrouwen. En dan maakt het niet uit wat het is eigenlijk, gereeedsschap, de auto... Nee hoor, helemaal geen problemen mee! Kunnen we bij hun ook eens een keer iets lenen als we het nodig hebben, toch? :)

10. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    als ik vrienden (let wel: vrienden dus) kan helpen dan mogen ze praktisch alles van me/ons lenen.
    daar zijn we allebei makkelijk&gul in.

behalve mijn aanstaande echtgenoot! :p

het is uiteindelijk allemaal maar materie... ik vind het zelf niet zo'n mooie eigenschap om daar heel moeilijk over te doen.
    daarbij is er altijd de verzekering als er iets mis is gegaan.

11. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Same here! :)

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ligt eraan wie :D meestal ben ik niet zo moeilijk in lenen van spullen of geld maar bij sommige mensen wel! als ik weet dat ze er niet zuinig mee omgaan of geld teruggeven gaat het mooi niet gebeuren! ben goed maar niet gek ;)

13. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik ben er niet moeilijk in, maar ik loop er wel steeds vaker tegen aan.

Nu ook weer. Heb ruim een jaar geleden allerlei zwangerschapsdingen (bijv. voedingskussen) uitgeleend. Nooit alles terug gekregen, meerdere malen achteraan gezeten, iedere keer excuses, maar ik heb het mooi nog steeds niet terug. daar kan ik echt enorm van balen.

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    stuur ze een rekening wat de dingen kosten en doe je er een mooi briefje bij: aangezien jullie niet van plan zijn de spullen terug te brengen bij deze de rekening zodat jullie de spulletjes kunnen houden gelieve binnen 14 dagen te betalen of de geleende spulletjes binnen 14 dagen terug brengen.

mvg,
    ....

:p:p

15. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik leen eigenlijk ook nooit meer iets uit, behalve mss een keer een dvd aan mijn moeder en mijn positiekleding aan mijn beste vriendin. Verder bekijkt iedereen het maar. Ben al zoveel spullen kwijtgeraakt door mensen die ineens beweren dat ze dat boek 'allang hebben teruggegeven' of, erger nog, 'nooit hebben geleend, hoe kom ik erbij?' :x Kreeg ik mijn spullen maar beschadigd terug; dan had ik ze tenminste nog ;)
    Oh, daarbij kan ik er trouwens ook heeeeel slecht tegen als ik een boek terugkrijg met ezelsoren erin. Ben ik er zelf zo ontzettend zuinig op, gaat iemand anders de blz zitten vouwen. Heel irritant :D

Dus nee, ik leen niets meer uit. Pech voor anderen.

16. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Dat is ook een idee. Had eigenlijk zelf bedacht dat ik haar nu maar zou mailen dat ik het komend weekend gewoon kom halen. Net iets netter (aan de andere kant... waarom nog netjes zijn)

Share This Page