striae en jeuk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kara, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    sinds een aantal weken scheurt mijn buik iedere dag iets meer en zit ik inmiddels lekker onder de striae - heel blij mee natuurlijk :cool:
    maar wat het pas echt vervelend maakt is dat het zo ontzettend jeukt en ik me echt in moet houden om het niet open te krabben!

ben ik de enige die hier zo'n last van heeft? iemand met goede tips? kan het kwaad om veel te krabben (wordt het dan erger?)?

bedankt!

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik smeer mn buik meerdere malen per dag in met creme omdat het zo jeukt. Ik heb dan (nog) geen striae maar jou jeuk herken ik! Echt alsof je je buik kapot krabt, zoveel jeuk!

Sinds ik wat vaker dan 1x per dag ben gaan smeren zakt de jeuk wel aardig..
    Ik hoop dat je dr wat aan hebt!
    Succes!

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik smeer elke dag 2x Palmers anti striae creme. als mn buik trekt door droogheid helpt dit heel goed, en ik vind het heerlijk ruiken. volgens mij is striae niet echt te voorkomen, maar ik probeer het tot en tot nu toe 1 ministreepje.. ;) (36wk van grote baby)

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had bij mijn dochter ook veel jeuk...
    Talkpoeder helpt wel een beetje en iets kouds zoals een gel achtige lotion met aloevera ofzo.
    Ik heb nu alweer jeuk met 27 weken, JOEPIE! :p

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Probeer eens mentholcreme of poeder. Dat helpt wel tegen de jeuk. En verder inderdaad veel smeren. Ook al helpt het misschien niet tegen de striae, het verminderd de jeuk vaak wel.

6. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het, mentholgel verlicht wel een beetje.

7. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    bedankt voor jullie reacties!

smeren deed ik al, heeft niet geholpen om het te voorkomen, en lijkt ook niet echt tegen de jeuk te helpen. mentholgel is wel lekker verkoelend trouwens! ik heb de halve zwangerschap last gehad van ontzettende jeuk bij mijn borsten, en dat is nu wel weg. daarbij hielp smeren ook niet echt moet ik zeggen.

als iemand nog een tip heeft - behalve smeren en bevallen :p - hoor ik het graag!?
    weet iemand bijvoorbeeld of krabben de striae verergert? want dat helpt wel, al is het vaak maar van korte duur :)

8. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wel veel.striae maar geen jeuk, ik smeer met de neppe variant van bio oil (dus van kruidvat of etos eigen merk) helpt dus eigenlijk geen reet want ik heb onwijs veel striae maar goed het jeukt niet.

Ik heb een klein tubetje buikcreme van etos eigen merk gehad, daar zit ook menthol in, vond ik zelf niks, voelt koud aan. maar misschien is het juist wel fijn als het jeukt.

9. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik herken het ook. Met 25 weken ging de rek eruit en sindsdien veel 'pijn' (voelt als elastiekjes tegen mn buik) en jeuk van. Ook ik smeer meerdere keren per dag, niet om de striae te voorkomen, maar tegen de jeuk, voor de verzorging en bio oil voor de littekens.

Wat ook helpt is insmeren vóór het douchen. Van water droogt je huid nog meer uit, dus niet alleen na de douche insmeren, maar ook ervoor!

10. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    en een buikband dragen die je buik ondersteunt!!

11. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    goede tips, bedankt! toch ook prettig dat ik niet de enige ben met een uitgescheurde huid en jeuk :)
    buikband draag ik meestal wel, hoewel mijn buik helemaal niet zo 'zwaar' is voor mijn gevoel. maar om verdere striae enigszins te beperken doe ik het wel.
    en insmeren voor het douchen is ook een goede, huidje is wel droog hier inderdaad anders!

Deel Deze Pagina