Een vreemdganger verliest het sowieso altijd bij mij, dus ik zou haar sowieso niet uitnodigen als ik een zelfde soort keuze had.
Wel sneu dat de kindjes nu ook niet mogen komen. Ze hebben het waarschijnlijk al moeilijk met de scheiding en nu mogen ze ook niet meer op verjaardagen komen. Zielig!
jammer idd... je kunt toch gewoon de kinderen uitnodigen? heel makkelijk uit te leggen aan beide ouders. en dat zullen ze vast wel snappen. Vooral als het goede vrienden van jullie zijn. (wat had je eigenlijk gedaan als de kids dat weekend bij hun moeder waren?)
Kindjes zijn hier altijd welkom. Maar wonen 1,5 uur bij ons vandaan. Dus dan moet er sowieso een ouder komen. Zij gaat dat sowieso niet begrijpen, waarom hij wel en zij niet want zij is mijn vriendin & ik ga geen woorden hebben met mijn vriend over wie we uitnodigen. Ik ken mezelf, loop ik heel E. Haar verjaardag knorrig rond omdat hij er wel is. Ik heb geen band met hem, vriend niet met haar dus dit is voor ons de beste oplossing. Ook als ze bij mama waren hadden we dezelfde keuze gemaakt..
Maar het is toch niet jouw verjaardag? Ik zou mijn eigen gevoelens opzij zetten in dit geval. Nu beslis jij voor je kinderen, alleen omdat je zelf de situatie met hun ouders moeilijk vind. Je vriendin moet haar problemen zelf oplossen. Ik kan me niet voorstellen dat zij het leuk gaat vinden als haar kindjes straks gaan vragen waarom ze niet op de verjaardag zijn geweest. Dit ervan uitgaand dat je kinderen echt bevriend zijn met die andere kinderen he. Als het vage kennissen zijn zou ik die moeite idd niet nemen en gewoon niemand uitnodigen.
Ja de ouders, de kinderen toch niet? Vind het echt oprecht sneu voor die kinderen, zo zie je maar dat kinderen in de meeste gevallen altijd lijden onder een scheiding.....
Het is een kinderverjaardag. Ik vind het dan wel een beetje vreemd dat je vriendin geen begrip zou kunnen opbrengen mocht je de kinderen willen uitnodigen die dan toevallig bij hun vader zijn. Beetje egoïstisch ook. Maar blijkbaar heeft ze graag dat het om haar draait. Vraag me ook af hoe jullie de rest van de verjaardagen dan gaan oplossen. Of naar welk ouder jullie gaan wanneer die kinderen hun verjaardag gaan vieren. Gaat nog lastig worden dan.
absoluut dit! Mijn mijn is gescheiden en heeft een fantastische relatie met zijn ex. Echt waar. Maar ook bij hun zijn er 'vrienden' die dus niet naar de verjaardag van een van de kinderen komen als het bij hem is. Zowel zijn exvrouw als hij snappen daar geen jota van. Dus zelfs als er geen ruzie is, doen mensen erg raar rondom een scheiding. Ik ben het eens met alle bovenstaande reacties die zeggen: het gaat om de kinderen, stupid! Niet om jou, niet om je vriendin, niet om je vriend en niet om de vader van die kindjes. Het gaat om jouw dochter en om die kinderen. Met wie ik onwijs medelijden heb.
Stupid??? Wow wat overdreven. Ik snap haar wel...er komt hoe dan ook gedoe. En als ze hier 1,5 uur vandaan wonen krijgen dan weten die kinderen toch niet dat honeyy's dochter jarig is Mijn dochter weet echt niet wanneer de kinderen van vrienden jarig zijn hoor, dus ik denk dat die daar weinig van meekrijgen.
Denk je niet dat het die kinderen op een gegeven moment gaat opvallen dat ze al een tijdje ergens niet komen? En stel je eens voor dat meer vrienden van hun ouders hetzelfde gaan doen als ts. Ik ben juist van mening dat kinderen veel meer meekrijgen dan dat wij denken. De beslissing is verder natuurlijk aan ts maar ik zou die kinderen juist niet nog meer de dupe willen laten zijn van de zooi die hun ouders er van gemaakt hebben. Denk dat ze al genoeg gestraft worden.
Dit zou ik ook doen. Voor kinderverjaardagen nodigen wij de familie uit en de kinderen van onze vrienden, waar de jarige graag mee speelt. De ouder(s) van die kinderen komen dan als begeleiding. Als de betreffende kinderen dat weekend bij de vader zijn, zou het betekenen dat de vader komt. De ex [moeder] zou ik persoonlijk dan even van te voren bellen en vragen of zij ook mee wil komen met de kinderen of misschien liever op een ander moment.
Gewoon allebei uitnodigingen. Het zijn toch volwassenen, laat ze het zelf maar uitzoeken. Ik zou mezelf er in iedersgeval niet tussen plaatsen door één van de twee uit te nodigen of geen van beide. Aangezien ze kinderen hebben zullen ze wel vaker met elkaar geconfronteerd worden.
Ik hoor ts ook nergens zeggen dat ze dit altijd zo doen. Het klinkt alsof het nog niet zolang geleden gebeurt is..wie weet is de situatie volgende verjaardag al anders of denkt ts of man er anders over.
Kinderen krijgen het ook ook mee als er een vervelende spanning of sfeer is op zo'n feestje. Als die ouders niet met elkaar overweg kunnen en vervelend naar elkaar doen, krijgen de kinderen dat ook mee. Net als Tuc zegt, ze wonen anderhalf uur er vandaan, klinkt niet alsof de kinderen onderling dan zelf zo'n hechte vriendschap zullen hebben. Ik heb zelf ook verjaardagen meegemaakt waarbij gescheiden stellen ruzie gingen maken, niet iedereen is zo volwassen om nog normaal met elkaar om te gaan, vooral niet als het nog zo 'vers' is. Die mensen hadden met hun geruzie mooi de verjaardag van een ander verpest, als ik er geen vertrouwen in heb dat ze normaal tegen elkaar kunnen doen, offer ik niet daar het verjaardagsfeest van mijn kind voor op.
Indd! Ze zien elkaar maar een paar keer op een jaar! En stupid??? Misschien had je mijn opmerking even moeten lezen die mijn dochter gaf. (Geld trouwens ook voor een aantal meer.. maar hier komt hij nog een keer; Dochter zei; nodig ze maar niet uit mama, dan gaan ze weet ruzie maken. indd de ouders maken ruzie & de kindjes zitten daar dan tussen in. En ze weten ook niet wanneer E. Jarig is.
Inderdaad het is mijn dochter haar feestje. Nou zet mijn vriend heel makkelijk mensen buiten, maar de sfeer is dan toch veranderd. En er is tussen die twee meer voorgevallen dan alleen het vreemdgaan.