Mijn zoon wil graag burritos eten, maar ik heb ze nog nooit gemaakt. Ik zou heel blij zijn met verschillende recepten met bijvoorbeeld gehakt of kip.. En met en zonder kaas..
Gehakt bakken, uitje erbij, rode paprika erbij. Blik kidneybonen en blikje maïs erbij. Groot blikje tomatenpuree. Burrito vullen,eventueel kaas erover en in ovenschaal. Lekker met guacomole!
Ik maak ze zelf. 6 grote wraps Geraspte kaas Voor de vulling: 250 gram champignons 3 paprika 250-500 gram gehakt (net hoeveel vlees je wilt gebruiken. 1 ui 3,5 tl paprikapoeder 0,5 tl chilipoeder 2 tl komijn snuf cayennepeper Snuf oregano 0,5 tl cacao Peper en zout naar smaak Voor de saus: 200 ml creme Fraiche 2 teentjes knoflook 2,5 tl paprikapoeder 1/4 tl chilipoeder 1 tl komijn snufje cayennepeper Peper en zout naar smaak. Gehakt rullen, groente erbij. Ondertussen de kruiden mixen en erbij doen. Evt. wat water erbij als het te droog is. De creme fraiche mengen met de kruiden. De wraps uitleggen en het mengels van de creme fraiche uitsmeren. Wat over is in een schaaltje apart houden. Gehaktmengsel in het midden erop, oprollen en een sateprikker erin. In de ovenschaal, kaas erover en in de oven totdat ze klaar zijn (wraps wat gekleurd en kaas gesmolten). Ik doe alles ongeveer maar gewoon op smaak. Maar dit is mijn basisrecept. Pas had ik trouwens wat cheddar over en toen heb ik er een plakje ingestopt was ook erg lekker.
Avocado Creme fraiche kip tomaat bosui hot sauce bonenmix Bak de kip in de pan met wat zout peper en paprikapoeder Meng de avocado met de crème fraiche Snijd de tomaat in blokjes en de lente-ui in plakjes Meng de tomaat en lente ui en breng op smaak met olie zout en peper Besmeer je tortilla met eerst wat avocadomengsel, leg de kip erop. daaroverheen de bonenmix en de tomatensalsa. Voorzichtig wat hot sauce eroverheen. Oprollen en smullen maar
Je zocht naar burrito - Lekker en Simpel Een geweldige foodblog, je vindt er vast wel iets lekkers tussen zitten