Ik ben in november bevallen van een tweeling. Een zoon en een dochter. Mijn zoon heeft in hoofdligging gelegen maar mijn dochter de hele zwangerschap in stuit. Ze zijn dmv een keizersnede geboren. Nu heeft mijn dochter toen ze 5 maanden oud was een echo gehad voor haar heupjes....deze was prima in orde!! Maar nu was ik afgelopen vrijdag met hun bij de arts op het CB en zij vertrouwde het niet helemaal. Nu heeft zij het volgende opgeschreven: Bij abductie heupen lijkt L. pijn te hebben en is ook beperkt. Echo heupen wegens stuitligging is gemaakt en was gb. Nu moet ik komende donderdag met haar voor een rontgenfoto. En ben heel benieuwd wat de uitslag is. Iemand ervaring hiermee?
Jorja heeft in het begin een echo gehad en die was prima. Vervolgens vonden ze op het CB dat de heupjes wel erg flexibel waren, dus toen moesten we alsnog voor een rontgenfoto en ook die was prima. Lianna en Yosyp hebben beide wel heupdysplasie gehad (zonder stuitligging).
Wat fijn dat het voor Jorja in orde was!! En hoe was de behandeling van Lianna en Yosyp? Ik hoop dat de foto duidelijkheid geeft en dat alles goed is...maar soms twijfel ik. In de eerste maanden had ze wel een echte voorkeur....ze trok echt 1 kant op met haar beentjes. Dit is niet meer het geval maar omdat de arts van het CB twijfelt doe ik dat ook weer....We zullen zien.
Heb je de eerste maanden geen fysio gehad? Hier had 1 van de mannen een lichte voorkeursligging en daar had de ka gelijk een kinderfysio bijgehaald... De beste man heeft ze allebei tot 9 maanden onder controle gehad om ze in de gaten te houden... (terwijl de voorkeursligging heeel snel voorbij was)
nee hier hebben ze geen fysio gehad. Nu was de voorkeur ook niet heel erg maar het viel mij altijd wel op. Dit ook gezegd op het bureau maar verder niks.... Ondanks dat ze een maand te vroeg geboren zijn, zijn ze maar 1x bij een KA geweest toen ze 4 weken oud waren. Toen dor naar het CB
Wat verschilt het toch per ziekenhuis! Hier zijn ze 5 weken te vroeg en hebben ongeveer 6 maanden bij de kinderarts gelopen! 1 zuster had gezegd gezien te hebben dat hij mss een voorkeursligging zou kunnen hebben en de fysio werd er direct op gezet haha Maar succes met de foto!!!
Mijn zoontje heeft in stuit gelegen en met ks geboren. Op de 1e echo was gelijk al een afwijking te zien. Een maand later foto's gemaakt en idd hij heeft heupdysplasie. Sinds 2 maanden draagt hij nu een campspreider. Ik heb dus wel ervaring met een heupafwijking. Maar hier was het gelijk te zien en heeft hij niet eerste een goede echo gehad. Ik hoop voor je dat het mee valt. En anders is ze gelukkig nog jong genoeg om het weer te verhelpen. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.