(waarom) draagt de baby altijd een romper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kanshebber, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi meiden,
    Ik ben nog geen moeder maar deze vraag kan ik het beste stellen aan de ervaringsdeskundigen, jullie dus!
    Babys hebben bijna altijd rompertjes aan onder hun kleding. Waarom is dat? Vroeger sloten de luiers niet zo mooi langs de beentjes, dan was de romper denk ik wel handig om de boel op zijn plaats te houden. Maar nu? Mijn kindje wordt in de zomer geboren. Is het op warme dagen niet voldoende om n broekje en truitje aan te doen? (of alleen n romper natuurlijk)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd met jullie lang verwachtte zwangerschap!!

De meeste babies dragen rompertjes ja, mijn dochter eigenlijk nooit. Wij gebruiken wasbare luiers en rompers zitten hierbij vaak te strak. Dan krijgen we lek-plekjes van de luier naar de romper. Wij doen haar dus meestal een wollen hemdje aan, dan een shirtje en dan een maillot en jurkje. Of broekje natuurlijk. Wel moet ik wat beter opletten dat haar hemdje niet uit haar broek gaat, dat is denk ik de reden dat de meeste babies rompers dragen, het rugje is altijd goed bedekt. Je tilt je kindje natuurlijk heel wat keren per dag onder de oksels op en soms trek je dan alle kleertjes omhoog. Zelf ben ik het gewoon gewend dat ik haar hemdje soms opnieuw instop.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Puur voor de warmte. Je kindje kan zich nog niet zo goed warmhouden als jij zelf.

En wat suusjeh al zegt : Met optillen trek je heel gemakkelijk een hemdje uit een broekje. Met een rompertje weet je zeker dat alles goed op z'n plek blijft zitten.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Inderdaad doordat een romper beter blijft zitten, het houdt de luier ook beter op z'n plaats.
    Als ze iets ouder zijn is het fijn dat ze een romper zelf niet makkelijk uit kunnen doen en dus ook hun luier niet uit kunnen doen ;).

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    inderdaad, lekker warm, alles blijft op zijn plaats, ook de luier, worden naarmate de kids ouder worden ook zwaarder, vooral snachts met een paar uur slaap, draaien enz in bed kan dan makkelijk omdat de romper de luier aan houd.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Voor de warmte, en geen blote rug....
    En de rest is ook al verteld door de andere ;)

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

zonder romper loopt mijn zoontje regelmatig in z`n blote bips en aangezien hij niet erg zindelijk is heeft hij een romper aan. Want broeken gaan vaak vanzelf uit en z`n luier krijgt hij zelf uit.

Bij hele kleintje vanwege de warmte omdat het kindje zo lekker bedekt blijft ipv een bloot ruggetje.

Bij een zomerkindje hebben ze in het begin nog best veel aan omdat ze zich nog niet zo goed warm kunnen houden. Als het echt warm is en de kleine kan de warmte goed vasthouden dan kunnen de ook alleen in een rompertje liggen natuurlijk. Je hebt ook hele leuke romperpakjes.

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Dank voor jullie snelle reacties! Ik zal ze vermoedelijk dan toch wel veel gaan gebruiken denk ik nu...

9. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik heb ook een zomer kindje en ik kan je vertellen dat de keren dat hij het te warm heeft gehad en alleen in een romper lag op 2 handen te tellen zijn dit jaar haha. wie weet is hetr volgend jaar wel mooi weer en dan leg je je baby toch het liefst in een romper omdat een truitje en een broekje toch echt niet lekker ligt voor een baby bij een romper is alle slood behalve zijn buik en borst. verder ben ik ervan uitgegaan dat het hoort ooit over nagedacht waarom vindt het een leuke vraag!
    denk dat de rest al je vraag heeft beantwoord.

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik vind rompers ideaal,
    het blijft gewoon mooi zitten,

onze zoon "moet" nu over naar hempjes en onderbroekjes omdat hij zindelijk is, maar eigenlijk vind ik het zelf maar vervelend,

voor hem zijn de redenen dat als hij bukt of zijn armen in de lucht zwaait of ik til hem op... dan is de hempt als zo uit de onderbroek, en dus een blote rug,

verder kan hij nu ook niet meer in de slaapzak omdat hij soms in de nacht wakker word voor plassen, en dat is zo'n getrek met zo'n slaapzak... dus.. ook geen rompers meer in de nacht, als het kouder word kan ik dus ook geen romper lange mouw aan doen bij hem,

ook vind ik rompers lange mouw fijn voor bijv onder een leuk jurkje met korte mouw een hempje dan een shirt lange mouw en dan nog een jurkje erover vind ik ook niets,

maarja thats me :p

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik vind ze ideaal. warm en ze blijven lekker op hun plek. ook zakt de pamper minder makkelijk af. in de zomer hebben we onze zoon zoveel mogelijk in zijn romper gelaten, hoewel dat vaak moeilijk was met zijn eczeem

12. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Ik vind de rompertjes ook ideaal als er weer eens een keer gepoept is tot aan de nek :D
    Hoef je tenminste niet gelijk alle kleertjes ook weer te verschonen (als je er snel genoeg bij bent tenminste).

Deel Deze Pagina