ons beeb van net 4 mnd slaapt slecht overdag. Heb al veel geprobeerd, maar weinig werkt.Helemaal niet egwend, zuslief sliep zelf prima in en langer.Slaapt vaak maar 3-4x per dag 30 min. Wij zijn bang dat hij te weinig slaapt... In de nacht slaapt hij in wieg prima naast ons. leg hem om half 7 op bed en slaapt dan zelf in. Komt in nacht wel voor voeding maar slaapt dan ook zelf in. Meestal tegen half 7 wakker(vaak door zus) is hij moe probeer ik hem terug te leggen en ga naar beneden met zus. soms slaapt hij dan nog. Meestal doet hij 3-4 slaapjes overdag van 30 min. in zijn grote ledikant op eigen kamer. Echter hiervoor moet ik hem wel in slaap wiegen, want valt niet zelf in slaap.Vaak als ik weg legt wordt hij wakker of slaapt hij maar 30 min in ledikant. Heb 10 min. regel al geprobeerd echter als ik hem op bed leg gaat hij na een tijdje krijsen en loopt paars aan. Houdt dit gerust een uur vol. wie heeft tips?
Hier hetzelfde probleem gehad en bij ons is inbakeren in combinatie met een goed ritme (slapen-eten-verschonen-knuffelen-slapen) de absolute oplossing! In het begin moet je even doorbijten met dat ritme, maar na een paar dagen had hiji het helemaal door en gaat nu meestal zonder problemen slapen. Succes!
Maar is hij wel moe of aan het jengelen? Mijn zoon slaapt overdag 1 keer een uur in zijn wieg en voor de rest allees maar hazeslaapjes in de box ofzo.. Maar hij is ook niet moe oid.. S nachts slaapt hij ook 12 uurtje wel met een bv tussendoor maar hij slaapt dan ook zo weer verder..
Hier nog een slechte slaper overdag. De baby slaapt alleen als we gaan wandelen of weg met de auto vind ze ookk heerlijk. Ze kan haar rust thuis niet vinden behalve als ze op me buik ligt. Inbakeren is idd goed om even te proberen. En in de box? Met jouw geluiden om hem heen, misschien kalmeert hem dat.
Hier ook een slechte slaper. Nu bijna een jaar en gelukkig gaat inslapen wel goed (eindelijk...). Omdat hij vaak maar 45 minuten slaapt heeft hij nog vaak 3 slaapjes op een dag nodig. Geen goede tips, meegaan met zijn ritme en uit bed als hij echt niet meer wil.
L. doet ook hazeslaapjes, meestal de welbekende 45 minuten. Een enkele keer slaapt hij langer, maar dan is meestal de oorzaak dat het speentje nog in de mond zit. Soms zie ik dat hij nog moe is en dan geef ik hem het speentje weer, soms slaapt hij dan nog even verder. Zo niet, dan niet. Dan gaat hij gewoon wat vaker naar bed. Verder slaapt hij meestal wel van 19.30 tot 7.30 uur. In het begin had ik er nog wel frustraties van, omdat hij tussen de slaapjes door ook erg huilerig was. Achteraf werd dit veroorzaakt door reflux en extreme darmkrampen. Nu accepteer ik de kortere slaapjes waardoor het voor mij ook makkelijker is geworden. Inbakaren is bij ons echt een uitkomst geweest. Dat hebben we gedaan van 2 tot ong 5 maanden. Nu heeft hij een slaapzak met mouwen en aan de rand van het bed hangt een muziekbeestje, waardoor hij wat te zien/spelen heeft. Soms moet ik overdag bij het inslapen meerdere keren naar hem terug om hem opnieuw het speentje te geven. Maar dan gaat hij uiteindelijk wel slapen, dus dan maar een paar keer lopen. Heb je ook geprobeerd de kamer te verduisteren, zodat de prikkels geminimaliseerd worden? Dit heeft bij ons ook een poosje gewerkt (nu is het niet meer nodig).
Hier slaapt ze 3-4x per dag. Inmiddels best wel goed. 1 of 2x wat langer, verder een uur. Ze slaapt hier wel met geluid aan anders komt ze niet in slaap. Eerste tijd moest ik haar in slaap wandelen maar werd ze ook steeds wakker. Bij geluid van stofzuiger/afzuigkap bleef ze wel slapen dus nu ze in haar bedje slaapt overdag een cd aan met fohngeluid en werkt hier heel goed. Ergens anders kan ze ook niet slapen.
O ja helemaal verduisteren was/is hier ook nodig, ze is hier gevoelig voor prikkels. Muziekje of een lampje van babyfoon is hier ook al teveel aan prikkels. Eéntonig geluid werkt bij haar rustgevend. 's Avonds om 19u valt ze wel in slaap zonder geluid.
Hoe bedoel je doorbijten? Ben je intensief aan het trainen met laten huilen enzo? Laten huilen vind ik not done eerlijk gezegd. (Zonder jou hier nu op aan te spreken, want ik weet natuurlijk niet of dat je manier was) Mijn dochter sliep ook nauwelijks, maar na een paar bezoeken aan de osteopaat is ze een heel ander kind. En als ze echt niet wil slapen, zal ze wel bij mij willen zijn, denk ik dan. En dan doe ik haar in de draagdoek.
Ons zoontje slaapt overdag ook niet veel. 's avonds maakt hij daarentegen wel een ruk van 12 uur achter elkaar. Overdag slaapt hij 3-4 keer max een uurtje. Ook wil hij overdag niet echt in zijn ledikant. Hij slaapt dan liever in de box of wipstoel in de woonkamer. Ook prima, zolang hij 's avonds zonder mopperen in zijn eigen bed in slaap valt
Nee, wij laten hem ook absoluut niet huilen, ook hier not done. Ik doel meer op de discipline die je even moet hebben om dat ritme te vinden. Wij hebben de eerste dagen echt niets anders gedaan, om het ritme op geen enkele manier te onderbreken, bijvoorbeeld geen visites of uitstapjes
Mijn zoontje (12 weken) slaapt overdag ook heel slecht. Als ik geluk heb, slaapt hij drie kwartier achterelkaar, maar dat haalt hij dus niet altijd. Hij zal nooit in de box of het wipstoeltje in slaap vallen, want hij geeft wel heel duidelijk aan dat hij moe is. Hij gaat dan echt jengelen en dan haal ik hem uit de box of wipstoeltje en dan leg ik hem in de kinderwagenbak beneden. Boven heeft hij ook al wel gelegen, maar dan bivakkeer ik de hele dag boven en daar heb ik geen zin in. Kalli jij schrijft over dat vaste patroon (voeden, samen spelen, alleen spelen, naar bed) Dat spreekt mij erg aan en daar probeer ik me ook altijd zoveel mogelijk aan te houden, alleen dat voeden doe ik niet. Ik geef kv en kan hem toch niet altijd de fles gaan geven?
Precies hetzelfde hier. Van de week heb ik het opgegeven. Dat slaapritme overdag krijgen, ach laat maar. Ik wilde haar echt in de ochtend en in de middag op bed maar dat lukt niet dus dan maar niet. Nu leg ik haar weg als ze echt moe is en daar kan zo meerdere uren tussen zitten. Totaal ritmeloos overdag. Nou ja, pech. Van de week was ik het zo zat. Een uur zitten met haar, sussen, buikje wrijven, even oppakken, bij haar zitten pfffffffffffff. Om dan maar een half uurtje te slapen, nou laat maar. Dan maar niet. Ik voel mij hier nu lekker bij. Werkelijk alles geprobeerd en niets helpt. Ach ja. Wat mij trouwens wel opvalt is dat al onze kinderen in de nacht wel 10 tot 12 uur maken (hier in een ruk). Zou dat er dan toch iets mee te maken hebben?
Ik heb heel veel tips gevonden op de volgende sites, wellicht staat daar ook wat over kv. Ik weet dat een vriendin van me het doet, maar ik weet niet hoe ze dat dan met de kv doet. Inbakeren.nl Slaapbabyslaap.nl
dat trainen en vast ritme is erg moeilijk vind ik als je al een kindje hebt lopen van ruim 2 jr.die wil ook aandacht en ik kan niet de hele tijd boven zijn. Laten huilen vindt ik ook vreselijk.Daarnaast moet oudste ook 2x p.wk naar Psz Zijn nu een week op vakantie bij familie en nu veel aan het wandelen dan slaapt hij prima in de wagen en ook als we terug zijn van de wandleing slaapt hij lekker door in de wagen als we die in de bijkeuken zetten.Maar ja dus niet overdag in bedje geslapen.
Het is gedownload en op cd gebrand. Ik kan 'm je wel mailen? Duurt 55 minuten en heb 'm hier gewoon op repeat staan. Soms spoel ik 'm een stuk door omdat ze nog wel de neiging heeft om steeds een uurtje te slapen. Helpt soms Maar hier was het echt de oplossing, ze kan anders de rust niet vinden om in slaap te vallen. 's Avonds wel.
Overigens moet ze hier ook gewoon slapen als ze moe is, in het begin was het hier steeds krijsen omdat ze overprikkeld was. Inmiddels lukt het wel om haar iets langer op te houden als dat een keer nodig is. Ze zou hier ook nooit in de box ofzo in slaap vallen, zolang ze wat kan zien gaat ze niet slapen.
Ons zoontje van 5 maanden slaapt overdag ook slecht. Meestal slaapt hij 's ochtends 30/45 minuten en 's middags weer. Soms slaapt hij rond 18.00 uur ook nog een 45 minuten, maar dat is dan wel tegen mij aan. De ene keer mist hij de slaap ook niet, maar er zitten ook dagen tussen dat hij echt aan het vechten is tegen z'n slaap. Je ziet dat hij moe is, maar slapen ho maar. En gaan we weg met de auto of gaan we wandelen, ja dan slaapt hij wel goed. Toch heeft hij vanochtend wel weer 2,5 uur geslapen. Ik denk dan meteen dat er wat mis is... 's nachts gaat het super, dan slaapt hij van 20.00 tot 06.45/07.30. Wel moeten we er 's nachts een keer of 2 uit voor de speen, maar dat vind ik niet erg. ik heb me erbij neergelegd dat er overdag geen ritme in zit en zolang hij 's nachts goed doorslaapt, vind ik het ook helemaal niet erg.
O ja, op het kdv heeft hij hier dus geen last van. Dan slaapt hij 's ochtends 2-2.5 uur en 's middags weer. Maar thuis dus niet...