Uitnodiging afslaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Evanesco, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Dit is een behoorlijk vooroordeel. Wellicht vanuit ervaringen van jezelf, maar dit geld echt niet voor iedereen met Borderline (trekken).

sprits vindt dit leuk.
  2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.787
    1.583
    113
    Vrouw
    Thuis
    Er zijn mensen die anderen claimen ,ook zonder diagnose border of wat dan ook, kan ook gewoon een vervelende karaktertrek zijn bij iemand.Lastige in deze is dat de vriendin in kwestie blijft claimen ondanks verschillende gesprekken hierover.Na een gesprek houd ze zich even gedeisd om vervolgens weer te gaan claimen.
    Ze komt naar de buitenwereld heel vriendelijk en sociaal over dus er zullen niet veel mensen zijn die ervaren wat ts ervaart, dan is een topic handig omdat je anders nog gaat denken dat het aan jezelf ligt maar een onderbuikgevoel zit er niet voor niets.
    Zomaar heel bot het contact verbreken is het beste maar als er overlappende sociale contacten zijn (voetbal zoon) dan bestaat de kans dat ts het zwarte schaap word.Voorzichtig en doordacht de regie terugnemen ,dus zoon ophalen voordat de vriendin de kans krijgt bv.Steeds vaker nee zeggen ,sauna bon terug geven met de opmerking dat ze maar met iemand moet gaan die er wel van houd ,niet meer reageren op berichtjes enz.Lange adem verhaal....

sprits, chrystel73, citroenrasp en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.025
    15.628
    113
    Nabij Utrecht
    @Evanesco hoe is het vanmiddag afgelopen?

Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dat is het wel een beetje ja, gemengd zijn in dezelfde sociale kringen.

We hebben elkaar 3jr geleden leren kennen. Toen woonde ze nog 2 dorpen verderop.
    Inmiddels heeft ze een jaar geleden een huis hier in de straat gekocht.
    We wonen in een heel klein dorpje, iedereen kent elkaar. Dat maakt het wel lastig.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Zijn de kinderen echt goede vriendjes / vriendinnetjes die echt vragen om met elkaar te spelen? Of spelen ze leuk samen als het zo uitkomt dat jij met haar afspreekt.

Syane vindt dit leuk.
  6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Ben ook wel benieuwd hoe het vanmiddag ginf

7. Evanesco

Nee het zijn niet echt vrienden.

Haar dochter is even oud als mijn zoon, en die vinden elkaar niet interessant.

Vanmiddag ging oké.
    Ik had vtv al duidelijk aangegeven dat ze een uurtje kon blijven. Heb een spelletje gedaan met haar dochter.

Toen ze gingen heb ik zonder iets te zeggen de autosleutel terug gegeven.
    En aangegeven dat we moeten praten.
    En niet meer deze week. Wil even een rustige week

Amy1989, chrystel73, dreumesje en 11 anderen vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Goed gedaan. Nu proberen het deze week ook echt van je af te zetten zodat ze je niet ook nog opjaagt als er geen contact is. Even op adempauze komen van haar.

sannever en Evanesco vinden dit leuk.
  9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.852
    19.004
    113
    Vrouw
    Maar de vraag is, kan ze het echt zien?
    Ik wil niet gaan, ik vind ze niet leuk en ik zeg dit en dat maar ze word uiteindelijk wel op de koffie gevraagd.
    Ze brengt de sleutels en ik vind dit en dat maar de sleutels worden wel aangenomen.
    Persoonlijk vind ik dat eerder tegenstrijdig dan duidelijk.

10. GossipGirlxoxo

Die sleutels zijn niet aangenomen. Lagen met een briefje in de brievenbus toen ts wakker werd.

Ysabella, chrystel73 en Syane vinden dit leuk.
  11. Evanesco

Ik heb geen sleutels aangenomen. Die lagen in de brievenbus.

En ja, ik denk dat ze zeker wel kan weten dat ze te ver gaat. We hebben dit gesprek al vaker gevoerd.

En dat ik haat voor koffie uitnodig wil niet zeggen dat ik haar gedrag goedkeur.

Huismuisie en Ysabella vinden dit leuk.
  12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.649
    8.392
    113
    Vrouw
    Vanaf jou gezien niet. Maar misschien komt dat wel zo over. Misschien is ze gevoeliger voor acties.

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.852
    19.004
    113
    Vrouw
    Aan haar acties te zien, weet ze niet dat ze te ver gaat en door gezellig een uurtje spelletjes te spelen en de sleutels terug te geven, zonder direct duidelijk te zijn, keur je haar gedrag evenmin af.

14. Evanesco

Ik snap wat je zegt.

Snap dit gewoon niet zo, omdat ik zelf zo niet in elkaar zit.
    Dat ik aardig tegen haar ben en haar koffie geef wil niet zeggen dat voorgaande gesprekken niet gevoerd zijn.

Maar dat lijkt ze wel te vergeten. Of hoort alleen wat ze wil horen. Ik weet het niet.

Maar ga er vanuit de komende week niks van haar te horen. En zodra zij dit wil doet zal ik in gesprek gaan.

Ysabella vindt dit leuk.
  15. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    :eek::eek::eek:

Oh neeeeeee

Ik ben dit hele topic aan t lezen en lijkt wel een slechte film. Als dit niet echt zou zijn zou ik nu heel hard lachen. Maar je zal er maar mee zitten hehe.

En ja door je behoefte haar tevreden te houden denk ik ook dat je het deels wel hebt gevoed.. dat ontken je ook niet. Maar ja wat nu dan. Misschien kom ik het zo nog een nader vervolg tegen als ik de rest lees. Ik vrees dat dit een vriendin is waar je alleen maar 100% in mee kan gaan, of helemaal niet, aangezien ze een tussenweg niet lijkt te willen horen. Nou... succes ermee!

Paardenbloem vindt dit leuk.
  16. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ooooh veeg me op nu

Evanesco vindt dit leuk.
  17. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.100
    941
    113
    Vrouw
    @Evanesco Hoor je nog wel eens iets van je vriendin? Of is het kwartje bij haar gevallen?

18. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik denk vooral dat jij je af moet vragen wat deze ‘vriendschap’ voor jou betekent.

Als je je na een uur al aan haar stoort, waarom ga je dan überhaupt met haar om?

19. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    +1 Je zou iets kunnen verzinnen om niet te gaan maar dan zou ik de relatie wel zo eerlijk veranderen. En al biedt ze het aan (heel lief trouwens) dan toch afslaan. Het beste is er eerlijk over praten met haar maar snap dat je haar niet wil kwetsen. Bedenk wel dat ze zich alsnog gekwetst zou kunnen voelen als je in haar ogen “zomaar” afstand neemt.

Deel Deze Pagina