Uitnodiging afslaan

Discussion in 'De lounge' started by Evanesco, Feb 13, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ik kan iets gemist hebben, maar dat zegt toch ook niemand? De reden dat de kinderen bij oma verblijven staat denk ik los van de hele situatie.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik heb ook liever eerlijkheid maar dan nog kan je best rekening houden met hoe iets gebracht wordt, niks mis mee. Directheid is niet per definitie lompheid.

Maslov, NiVa0230, Syane and 1 other person like this.
  3. Nougat

Nougat Fanatiek lid

May 27, 2018
    2,956
    1,293
    113
    Goed dat je nog even reageert op een aantal meiden. Komt al anders over als alleen de beginpost. ik zou gewoon eerlijk zijn dat dit je enige kinderloze dag is en het daarom niet uitkomt. Ik zou geen smoesje verzinnen. Misschien dat je sowieso wat met deze vriendschap moet, je lijkt niet helemaal happy met deze vriendschap

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Ze zei in 1 van haar berichten dat die ‘ vriendin’ veel tijd heeft om dingen voor onder andere haar te doen omdat haar dochter door de weeks bij haar moeder woont. Waarop ik zei dat het niet moet uitmaken dat die dochter door de weeks ergens anders slaapt.

ik kreeg het idee dat ze hiermee wilde insinueren dat die vrouw meer tijd heeft dan haar, maar het zal vast niet zomaar zijn.

Madelie likes this.
  5. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Zei ik dat dan?

6. Snies

Snies Fanatiek lid

Dec 22, 2015
    2,132
    3,214
    113
    Ik heb niet alles gelezen maar alleen de beginpost.

Wat ik er voornamelijk uit op maak wat los staat van aanstaande zondag dat er een "vriendschap" is die voor haar op het moment waardevoller is dan voor jou.
    Zij wilt dingen met jou doen die vriendinnen doen met elkaar en jij ziet dat eigenlijk helemaal niet zitten.

Dan ga ik nu heel eerlijk zijn dan zou ik als ik jou was een gesprek met haar aan gaan, dat de vriendschap voornamelijk vanuit haar kant komt en niet vanuit jou en jij daar geen behoefte aan hebt.
    Dat je zo nu en dan met de kinderen en haar wat leuks wilt doen, maar ze verder niet zoveel van jou moet verwachten wat betreft het contact en de vriendschap.

Zij denkt nu dat het wederzijds is en doet haar uiterste best om contact met jou te houden en leuke dingen te doen, terwijl de werkelijkheid anders is. Ik zou haar dan niet langer voor de gek houden.
    Is niet eerlijk tegenover haar en voorkomt voor jezelf deze soort situaties dat je in een positie komt waarin je eigenlijk niet wilt zitten.
    Telkens met smoesjes komen waarom je niet wilt of kunt vind ik dan ook gemeen naar haar toe. Zij heeft gewoon recht op de waarheid ongeacht of het haar zal kwetsen of niet.. Maar dan weet ze wel waar ze staat en van jou wel of niet kan verwachten. ;)

Gewooniemand and Neuzeke like this.
  7. Evanesco

Deze post had ik even niet gezien.

Het is ook gewoon zo dat ze meer tijd heeft als dat ik heb

Maar dit staat los van het hele verhaal. Meer tijd wil niet zeggen dat ze die tijd dan ook aan mij moet besteden.

8. Evanesco

Ik weet niet meer wie het schreef, maar wil er toch op reageren.

Het gesprek aangaan over de vriendschap hebben we echt meerdere keren gedaan.

Aangegeven dat ik meer tijd voor mezelf nodig heb, minder behoefte heb aan contact, dingen wat meer oppervlakkig wil houden.

Dit gaat een paar dagen goed, daarna zakt dat weg, ze lijkt alleen te onthouden wat ze graag wil horen.

Daar zit voor mij vooral het probleem denk ik, ik mis respect over mijn gevoel en mening.

MyMiracle likes this.
  9. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,271
    25,739
    113
    Ik denk dat je dan de boot op alle gebieden moet gaan afhouden. Als al niet overkomt dat de vriendschap voor jou anders is dan voor haar en ze blijft op oude voet doorgaan, dan heeft een gesprek daarover nog weinig zin. Dan zal het duidelijker moeten worden in daden. Maar dat betekent denk ik ook dat je geen hulp meer moet accepteren, want dan geef je een onduidelijk signaal.

Voor as. zondag zou ik eerlijk zijn en aangeven dat het je enige ochtend zonder kinderen is en dat die tijd voor jou belangrijk is, zowel om uit te rusten als om dingen gedaan te krijgen.

NdNk, Madelie, NiekeKris and 2 others like this.
  10. Snies

Snies Fanatiek lid

Dec 22, 2015
    2,132
    3,214
    113
    Als dat niet bij haar doordringt zou ik dus nog meer afstand nemen. Dus haar ook niet de kans geven om je zoon te laten ophalen of iets anders voor je te laten doen. Hoe makkelijk dat ook is, maar dat zou ik dan zelf doen om haar geen openingen te geven om het contact soort van op te dringen.

Want dan maak je het jezelf zo ontzettend moeilijk en zul je nog veel vaker in deze positie terecht komen en dat moet je juist voorkomen door alle kleine dingen wat betreft hulp en contact af te slaan. Zodat zij echt beseft dat het van jou minder hoeft dan voor haar.

11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant

Ik zou er serieus rekeningen mee houden dat ze verliefd op je is en alle opties aangrijpt om bij je in de buurt te zijn.

Zou vanaf nu het transport van je zoon ook even zelf gaan regelen.

Want deze vriendschap gaat totaal uit evenwicht. Vooral omdat zij over je grenzen heen blijft gaan met gebaren waar je je op zn minst opgelaten onder voelt.

Gewooniemand, Syane and Fuddey like this.
  12. Evanesco

Hier heb ik nooit zo over nagedacht.

Halen en brengen van mijn zoon kan ik zelf prima hoor. Soms is het handiger als vriendin hem haalt, maar het hoeft niet.

13. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Als je het op een rij zet:
    - elke week bloemen,
    - kaartje met Valentijn,
    - spullen voor je kopen
    - nerveus worden in jouw buurt.
    En je nu uitnodigen om samen naar de wedstrijd te gaan kijken zonder de kinderen.

Dan kan het heel goed zijn dat ze verliefd is. Maakt niks maar wel iets wat mogelijk haar gedrag verklaard.

Lill, Anouk2005 and Huismuisie like this.
  14. Evanesco

Bedankt voor alle reacties. Ook de minder leuke drukken me wel even met de neus op de feiten.

"Phoe, dat is wel heel lang.
    Ik kom graag een keer komen kijken als ik zelf kan rijden.
    Een rustige zondag is me soms wel heilig.

Ik heb taart in huis, als jullie zin hebben zijn jullie zondag middag welkom voor een gebakje!"

Dit heb ik gestuurd, lijkt me goed.
    Als ze daar op in wil gaan prima. Zo niet, dan ook goed.

Nedital, Ditjedatje, Amy1989 and 16 others like this.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Top geregeld :thumup:

Evanesco likes this.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Dit is wel echt over de top, zelfs voor een beste vriendin.

@Evanesco denk prima opgelost zo.

Syane likes this.
  17. Evanesco

Dat vind ik dus ook. Het benauwd me.

Ben niet thuis vandaag, wel benieuwd of ik vandaag weer een kaartje ontvangen heb

Anouk2005 and Huismuisie like this.
  18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    Ze wil waarschijnlijk gewoon met je kletsen, koffie/thee drinken, niks mis mee

19. Evanesco

Daar is op zich ook niks mis mee. Dat zeg ik ook niet.

Even koffie drinken is prima. 4u naast een hockeyveld staan vind ik toch wat teveel van het goede.

Anouk2005 and GossipGirlxoxo like this.
  20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Na je andere berichten denk ik dat ik de situatie wat beter begrijp. Vermoed dat zij een ander beeld heeft bij jullie vriendschap en jouw ziet als haar bff terwijl jij het als oppervlakkige vriendschap ziet. Leuk voor een kopje koffie en gezellig gesprek of uitje met de kinderen maar niet closer. Als je het meerdere malen hebt gezegt dan denk ik dat ze dat alleen zal snappen met daden en niet met woorden. Wat ik tussen de regels doorlees wil ze graag dingen voor je doen, ik vermoed om closer met je te worden. Als jij daar geen behoefte aan hebt vind ik het nog steeds wel zo eerlijk tegenover haar om dan ook die afstand te houden als ze je hulp aanbied als je weet dat zij daardoor hoop krijgt op meer vriendschap van jou uit.

Share This Page