Uitnodiging afslaan

Discussion in 'De lounge' started by Evanesco, Feb 13, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Hmm ik begin steeds meer te geloven in jou theorie.

Ik kwam net thuis, grote doos met Tony chocolonely op de mat met een flinke kaart met "love you still" :|

Ze komt dus langs zondag.

Huismuisie and Anouk2005 like this.
  2. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Okeeeeeej... Ehm, klinkt echt niet als gewone bff ambitie. Maar we zullen eens een topic openen hier om te polsen hoe andere leden dit zien.

Huismuisie likes this.
  3. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Oh jee...gaandeweg de reacties en meer uitleg van je krijg ik het al benauwd.
    Ik denk heel kort, maar goed dat ben ik, niet meer ingaan op aanbiedingen van hulp. Vast lekker makkelijk, maar gewoon niet meer doen.
    Ik had haar ook niet uitgenodigd voor een gebakje. Je wou toch een rustdag?
    En zoals jij graag jullie band ziet. Zo ga je daar dan zelf ook naar leven. Dus af en toe een kop koffie drinken, prima. Maar meer niet. Geen hulp accepteren, niet aanbieden. Gewoon niet. Alleen een kop koffie drinken samen.

Je kan wel eerlijk zijn, maar dit soort dingen kun je met de beste wil van de wereld niet tactisch brengen.
    Want het is hoe dan ook kwetsend dat het gevoel niet gelijkwaardig is. Op wat voor vlak dan ook.
    Dus ik zou gaan voor het niet afbranden maar terugbrengen van het contact. En hopen dat ze die signalen op pikt en zich daarin berust.

Sterkte. Van zoiets zou ik dus echt wakker kunnen liggen.

GossipGirlxoxo likes this.
  4. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,440
    4,368
    113
    Ah serieus? Dat is wel echt heel bijzonder... ik zou denk ik recht op de man af vragen of ze wat voor je voelt. Dit gaat ook best wel ver voor een ‘vriendschap’.

Anouk2005 likes this.
  5. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Vriendin van mij heeft dit dus ook.
    Kaartjes in de bus, als ze iets leuk vind wordt het gekocht, de jongste meid altijd mee op sleeptouw nemen, op willen passen en ga zo maar door.
    Dit meisje (22jaar) heeft dus verteld dat ze verliefd is op haar.
    Als ik jou topic lees lijkt het er ook erg veel op.
    Ik zou toch wel afstand gaan nemen.
    Zelf ben ik erg direct en zou het op de man afvragen hoe en wat.

6. Ansel

Ansel Actief lid

Aug 11, 2019
    495
    640
    93
    Female
    Dit topic net in 1 keer doorgelezen. Bij je eerste post(s), moet ik eerlijk toegeven, fronste ik wel even m’n wenkbrauwen (kwam niet zo sympathiek over), maar hoe verder ik las (& de dingen begon te lezen over wekelijkse bloemen, kaartjes,...) hoe meer ik het een beetje ‘Spaans benauwd’ in jouw plaats kreeg. Het gedrag van je vriendin komt ook op mij best wel wat vreemd over, zeker voor een volwassen vrouw... Ik heb in het verleden ook te maken gehad met claimend gedrag (naar mij toe dan) en dat is echt niet altijd zo makkelijk. Zeker als de persoon in kwestie op zich wel lief & vriendelijk is. Je wilt niemand kwetsen, maar ik ben (& ik vermoed jij ook niet) niet een persoon voor ‘exclusieve vriendschappen’ (in die zin dat ik niet het gevoel wil krijgen dat ik met niemand anders nog bevriend mag zijn; ik zou dit zelf ook nooít van een vriendin verwachten).

Het zou best kunnen dat ze verliefd op je is (het zou wel het 1 en ander verklaren), maar ‘t hoeft ook niet per se. Bij de persoon waar ik nu zelf aan denk, was dit bv. niet het geval (het zit eerder in haar karakter denk ik; ze lijkt in elke ‘relatie’ die ze aangaat die neiging tot ‘claimen’ te hebben, of het nu om een vriendschapsrelatie gaat dan wel een liefdesrelatie).

Dus ‘k begrijp je wel. Hopelijk kan jullie vriendschap blijven bestaan, maar worden de verwachtingen naar jou toe ietsje minder. Want dit is wel een situatie die druk op jou kan leggen.

Zolang de situatie niet ‘betert’, zou ik waarschijnlijk wel proberen niet al te veel hulp aan te nemen. Gewoon omdat ik zelf niet het gevoel zou willen hebben me niet vervelend, schuldig, of wat dan ook te moeten voelen.

Succes!

Iertje81 likes this.
  7. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Is het een idee om haar zondag gewoon rechtstreeks te vragen wat ze met de kaart bedoelde? En als ze inderdaad verliefd blijkt te zijn kan je aangeven dat het beter is om afstand te nemen. Je voelt je hier duidelijk niet bij op je gemak en echt vriendschap zie je er ook niet in, dus misschien een goede gelegenheid om die stap te nemen.

Paardenbloem and GossipGirlxoxo like this.
  8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Is ze ook alleenstaande moeder?

9. Evanesco

Ja dat klopt

10. GossipGirlxoxo

En heeft ze veel andere vriendinnen of stort ze zich volledig op jou?

11. Evanesco

Ze is vrij sociaal, kan met iedereen goed overweg, heeft veel contacten,
    Of het echt vriendinnen zijn weet ik niet. Maar ze is iig niet alleen.

12. GossipGirlxoxo

Dan neig ik toch ook naar die verliefdheid. Lijkt me sterk dat ze dit bij al haar contacten doet. Kost a. Heel veel tijd en b. Heel veel geld.

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Jeetje na je andere posts begrijp ik je wel.
    Dat is echt too much. Ik spreek een vriendin dagelijks. Ook vaak meerdere keren per dag. Maar dat soort dingen die jij noemt vind ik wel teveel, ook als je echt beste vriendinnen zou zijn.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik bleek ook iemands “bff” terwijl ik haar als ‘leuke kennis’ zag, best awkward zo’n verschil... Maar ik kreeg geen Tony + kaart voor Valentijn en ook niet bossen bloemen; dit klinkt alsof er meer achter zit...

15. Taiga

Taiga Fanatiek lid

Apr 28, 2019
    1,424
    2,211
    113
    Oké, dit verhaal neemt wel een bijzondere wending zo.
    Ik vind die bloemen en chocolade etc ook wel erg ver gaan. Zou er zondag ook wel voorzichtig wat over zeggen. Hoe bedoelt ze dit precies?

16. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Fijn al je reacties, dat geeft een beter en meer compleet beeld van jullie vriendschap.

Ik neem een deel van mijn post terug. Jullie hebben het er dus meerdere keren over geproken en jij probeert duidelijk kenbaar te maken wat jouw wensen en verwachtingen zijn. Zij hoort het alleen niet echt. Lijkt me lastig en frustrerend dat ze dit niet respecteert.

Of er spraken is van verliefdheid van haar kant, zou kunnen. Bloemen en chocolade geef je (in de privésfeer)doorgaans aan geliefde en dierbare, dat hoeft dus niet persé iemand te zijn waar je verliefd op bent. Wie weet wil ze je vooral een hart onder de riem steken ofzo.

17. Evanesco

Vind het toch lastig houdt over te beginnen.

Er zijn meerdere meiden waar ik wél ben me om ga. Maar dat is gewoon anders. Dat zijn ook mijn zusters in de islam, die band is vele malen sterker.

Zondag zal haar dochter er bij zijn, dus dat wordt lastig praten.

18. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Het is dat je al langer lid bent anders had ik echt gedacht aan een trollverhaal:roflmao:
    Er komt met elke post meer bij. Van een gewone attente vriendin tot aan claimerig verliefd gedrag.

19. Evanesco

Haha ik vroeg me al af waar deze reactie bleef :roflmao:

Ik wilde er eigenlijk niet zoveel over kwijt, maar voor de volledigheid toch maar gedaan.

Wel fijn dat ik het voordeel van de twijfel krijg :thumup:

zonnetje2015, Huismuisie and bozoe like this.
  20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Sorry, ik lach je niet uit uiteraard maar ik word wel een beetje melig van dit verhaal. Het lijkt wel een film.
    Maar OT; lastig voor je en ik denk dat je goed gereageerd hebt.

Share This Page