Uitnodiging afslaan

Discussion in 'De lounge' started by Evanesco, Feb 13, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,704
    2,515
    113
    Tja dat getuigd inderdaad niet van veel respect.
    Ik denk dat je echt heel duidelijk moet zijn. Zij heeft een plaat voor haar hoofd.
    Anderzijds vind ik ook dat je wel zelf ook toenadering zoekt. Als je haar beu bent kun je ook beter geen afspraken maken met haar, je kind niet laten thuisbrengen enz. Je geeft haar ook valse hoop. Dat is ook niet fair.

Huismuisie likes this.
  2. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Wow wat bizar zeg! Bijna ongeloofwaardig gewoon.
    Die vrouw heeft echt een bord voor haar hoofd :|

Ik zou echt duidelijk zijn tegen haar hoor! Je zegt dat het in je zit om iedereen tevreden te houden, dat herken ik. Maar je moet ook rekening houden met jezelf en echt duidelijk moet zijn naar haar.

3. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,704
    2,515
    113
    Nou, ze doet wel een en ander voor ts. Ongeacht of ze dat ongevraagd doet. Kleine moeite om dan wat terug te doen, of als je dat niet wilt ook geen diensten meer aannemen. Ik vind het het anders neigen naar het misbruik maken van iemands hulp.

4. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,290
    25,758
    113
    Best bizar eigenlijk...

5. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik heb 'm aangenomen, maar wel gezegd dat ik dit niet fijn vind, en dit ook al eerder aangegeven heb.
    Toen gaf ze aan dat we maar op een badkleding dag moeten gaan.

Op dat moment de discussie niet verder aangegaan, er was nog meer bezoek. Wilde haar ook niet beschamen.

Leni88 likes this.
  6. Evanesco

Zo neem ik het ook. Ik ben niet gegaan.

GossipGirlxoxo and citroenrasp like this.
  7. Evanesco

Als ze hulp nodig heeft zal ik die ook zeker aanbieden.
    Ik denk niet dat het daar om draait in deze.

8. Evanesco

Daar ben ik ook zeker debet aan.
    Ik ben heel duidelijk geweest, maar op momenten dat het wat beter gaat laat ik weer teveel toe.

9. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Wow, dit gaat wel erg ver vind ik. Het zou mij ook enorm benauwen, hoe lief het ook bedoeld is.
    Ik snap dat het vanmiddag niet het juiste moment is voor een gesprek omdat haar dochter er dan bij is. Maar zou zeker z.s.m het gesprek aangaan, en echt aangeven dat ze met dit soort gedrag ( en ongetwijfeld goede bedoelingen) erg claimend op je overkomt. Niet gezond dit.

Ik heb zelf niet al te lang geleden het contact met iemand verbroken die mij ook heel erg claimde. Hoe sneu en rot ik het ook vond, ik voel me nu zoveel relaxter nu ik gewoon mijn telefoon kan pakken en niet ‘bang’ hoef te zijn om wéér 12 gemiste oproepen van haar te zien. Ik had er echt spanningen door, en merkte dat het me echt frustreerde dat ik maar niet tot haar doordrong.

Sterkte en succes met deze situatie!

Evanesco likes this.
  10. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,245
    6,908
    113
    Female
    Ik had nog niks gezegd maar wel alles gelezen. Maar dit gaat echt heel ver (jouw) grenzen over. Ik ben echt allergisch voor zulk gedram maar weet ook hoe moeilijk het kan zijn om dat af te kappen als iemand echt een plaat voor zn kop heeft.

Ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat. Zou me niet verbazen als ze verontwaardigd/verdrietig is dat je niet bent gekomen vanmorgen

11. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ben het ermee eens dat ze de hulp van de vriendin beter niet hoort aan te nemen. Maar nogmaals, dat geeft haar nog niet de plicht om iets voor de andere persoon te doen. En al helemaal niet 'iets inlossen'.

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,468
    11,976
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ja maar als je verder leest zie je dat @Evanesco niet alleen hulp aanneemt maar maar ook gewoon dingen terug doet. En dat er gezamenlijke activiteiten zijn. Plus dat ze op haar kan rekenen mocht haar dochter een keer ergens voor opgehaald moeten worden.
    Maar dat er keer op keer over grenzen heen wordt gegaan.

Ik hoop dat je even goed met haar hebt kunnen spreken en dat dit het een en ander oplost/veklaard.

13. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

Apr 22, 2017
    2,100
    941
    113
    Female
    Hoe laat zou ze komen?

Syane likes this.
  14. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,284
    11,896
    113
    We? Dus nu bepaald zij ook al dat je met haar naar de sauna moet gaan. En wie zegt dat je met badkleding aan wel wil gaan!

Ben benieuwd of ze haar dochter meeneemt of dat die er toch niet bij is.

Adje likes this.
  15. leentje86

leentje86 Actief lid

Jan 24, 2011
    410
    649
    93
    Heel herkenbaar! Heb ook zo'n vriendin gehad. Uiteindelijk aangegeven dat het voor mij niet hoeft en ik elkaar af en toe spreken op het schoolplein voldoende vind.
    Dacht dat het daarmee wel afgesloten was, maar ze stuurt nog steeds uitnodigingen voor een kop koffie, etentje, samen wandelen. Sla steeds alles af in de hoop dat ze op houdt..

Succes ermeen, heel vervelend dit!

16. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

Mar 14, 2019
    1,027
    1,224
    113
    Hoe meer ik lees over deze 'vriendin' hoe enger ik haar vind. Ze accepteert duidelijk geen nee en vraag me af of wéér een gesprek zin zal hebben. Ik ben bang dat het contract compleet verbreken het enige is dat zal werken.

Paardenbloem and GossipGirlxoxo like this.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,852
    19,007
    113
    Female
    Die dame is eng en jij houdt het wss teveel in stand.

citroenrasp likes this.
  18. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,704
    2,515
    113
    Klopt, maar ik denk dat het gewoon een vrouw met een labeltje is. Er zit geen kwaad in, maar ze ziet het gewoon niet. En dat is mega vervelend voor ts.
    Afkappen is het beste, want ik vind ts ook niet fair naar haar. Je zult maar zo'n vriendin hebben die je op social media laat afschilderen als raar en eng.

Neuzeke, Sylver and NiVa0230 like this.
  19. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,820
    2,679
    113
    Ik herken het een beetje van een voormalige vriendin in onze vriendinnengroep. Over je grenzen gaan en erg claimend zijn. Zij had geen plaat voor haar hoofd maar een complete betonnen muur. Na enkele jaren aanmodderen hebben we het contact geheel verbroken. Een tussenweg was er gewoon niet. Ik denk dat die voormalige vriendin borderliner is, dan is doseren in vriendschappen niet goed mogelijk.

Persoonlijk zou ik heel erg afstand gaan nemen, ik krijg de kriebels van de dingen die je vriendin doet.

20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn schoonzusje heeft ook zo een betonnen plaat voor haar kop als het over grensen overschreiden gaat. Ze is echt de liefste die er is en doet alles met goede bedoelingen maar ze ziet het op 1 of andere manier niet en de gesprekken daarover komen ook niet binnen. Heb al zo vaak gezegt dat ik heel veel waarde hecht aan mijn zondag ochtend en de uren dat dochter op de peuterspeelzaal is maar ze blijft binnen komen (met sleutel) op de bank zitten en blijft dan uren plakken. Als ik dan zeg ... ik ga zo weg hoor of ik ga douchen zegt ze rustig oh dan blijf ik wel wachten tot je klaar bent. Of pushen met afspreken als ik aangeef geen zin te hebben dan doorgaan maar het is toch gezellig, doe eens gezellig, je moet wat vaker de deur uit enz enz.

Share This Page