Goedemorgen, Zijn hier nog meer mama's met een huilbaby? Nick is nu 9 maand en huilt nog zo'n 3-4 uur per dag. Het lijkt me wel fijn om met 'lotgenoten' te praten en ervaringen uit te wisselen.
Ik had een huilbaby, maar heb de oorzaak van het huilen snel kunnen vinden en kunnen oplossen. Enig idee waarom jouw baby zoveel huilt?
Mijn oudste was ook een huilbaby, maar kwam door de reflux. Gelukkig was het huilen met goede medicatie daardoor over. Mijn jongste huilde ook veel maar dat was echt onrust; het is nu zo goed als over. Is je kindje dan echt ontroostbaar, als je zegt zoveel uren huilen op een dag? Dan zou je toch haast denken dat er iets is (maar je hebt natuurlijk al alles onderzocht). Mijn ervaring is dat jonge kindjes echt wel ontroostbaar kunnen zijn maar zeg na een half jaar zijn ze altijd goed te troosten....hier dan in ieder geval. Sterkte, het is heel slopend!
Mijn dochter was een huilbaby. Kan me haar laatste huilbui nog herinneren als de dag van gisteren. Ze was toen al 17mnd!! Vanaf 10mnd ging het grlukkig wel steeds beter en kwamen er steeds meer dagen dat ze helemaal niet huilde. Wat een vreselijk heftige periode was dit en eerlijk gezegd denk ik er niet graag aan terug Bij ons is er nooit een oorzaak gevonden en helaas nooit door iemand hulp geboden. Ik vind het moeilijk om te zeggen, want ik hou ontzettend veel van mijn dochter, maar het heeft er hier behoorlijk ingehakt! Hoe gaat het met jullie, met jou?
Wanneer heb je nu precies een huilbaby? Onze dochter huilt ook veel.. vooral als ik haar weer in bed ligt is een ramp. ze krijst echt heel hard dan.. en dan valt ze wel in slaap maar na half uur tot een uur is ze weer wakker en gaat ze weer huilen.. in de avond is het nog erger dan krijgen we haar soms gewoon niet stil.. Me vriend en ik vragen ons af of we nu een huilbaby hebben of dat er iets aan de hand is.. Ze is nu 3 maanden, moet wel zeggen dat de hazenslaapjes de laatste tijd erg zijn toegenomen
Wij hadden ook een huilbaby. Tot ze 4 maanden was.. Toen zijn we erachter gekomen dat ze naast de reflux ook koemelkallergie heeft. Ze was compleet oververmoeid door al het huilen en toen we haar hebben ingebakerd en alles met rust en regelmaat deden, medicatie voor de reflux en speciale voeding voor de koemelkallergie hadden.. Toen kregen we ineens een heel ander kindje. En nu is ze 8,5 maand en is ze een heerlijk meisje. Als ze nu huilt, dan is het wel gelijk krijsen... Heb haar eigenlijk nog nooit echt "normaal" horen huilen. Maar het heeft er hier ook behoorlijk ingehakt. Ik heb echt geen roze wolk gehad.. En kon toen echt niet van haar genieten die maanden... Maar gelukkig is het goedgekomen en geniet ik dubbel zo veel van haar! Ik wil je veel sterkte wensen! Is je kindje medisch al onderzocht?
Hier beide keren kindjes gehad die veel huilden. Oudste had KMA, na 2 maanden op dieet gegaan en toen een tevreden baby. Jongste bij de osteopaat geweest, heeft een heel stuk geholpen. Maar ze is wel snel overprikkeld en komt slecht in slaap. Als ze maar op tijd slaapt gaat het goed en ipv dragen/wandelen lukt het nu om haar met stofzuigergeluid/afzuigkap zelf in slaap te laten vallen zonder huilen. Maar bij haar blijft het soms lastig en wat zoeken. Hier is het vaak even jengelen als ze moe wordt en als ik dan niet op tijd erbij ben, wordt het krijsen en dat kan lang duren.
Officieel als ze in 3 weken op 3 dagen 3 uur huilen. Nu liet ik onze baby niet krijsen, ze was namelijk te "troosten" aan de borst, maar ik zat op een gegeven moment letterlijk de hele dag te voeden. Zodra ik opstond om naar de wc te gaan of even snel een broodje maken voor mezelf, ging ze alweer krijsen... Ontroostbaar krijsen heeft meestal een reden. Ga naar de huisarts voor evt. reflux of koemelkallergie. Ga daarnaast naar de osteopaat om te checken of lichamelijk alles goed is. Zit dat goed, kun je ook gaan inbakeren en rust en regelmaat toepassen.
Hier een superlief en schattig zoontje, maar een die overdag niet ging slapen en alleen aan het huilen was, vaak ook ontroostbaar. In het begin kon je echt merken dat hij ging krijsen door beweging, bij het uitrekken, oppakken, aankleden. We zijn naar een manueel therapeut gegaan en zijn nekwerveltjes zaten niet goed. We merkten duidelijk verschil in zijn houding en geen gekrijs meer bij bewegingen, maar het huilen bleef (maar wel iets anders). Inbakeren, rust en regelmaat dan maar, wel iets meer kans op een (haze)slaapje maar nee, nog steeds overdag bijna de hele tijd wakker en huilen huilen huilen... Toen viel het ons op dat je vaak wat eten omhoog hoorde komen. Verborgen reflux? Naar de huisarts en om te proberen daar medicijnen voor gekregen en de voeding indikken met JBPM en ook weer merkten we verschil, maar toch bleef hij huilen... Met de huisarts en het CB overlegd over KMA maar geen eczeem en groeit goed, dus het zal geen KMA zijn. Maarja, als wij het wilden proberen hielden ze ons niet tegen. Wij wilden het toch proberen dus vanaf afgelopen dinsdag gewoon gedaan. Nu zijn we sinds 5 dagen over op Pepti en toeval of niet, maar sinds de eerste fles Pepti slaapt hij overdag echt na elke voeding, haal hem soms lachend uit bed (zo lief!). Hij kijkt veel ontspannender, lacht meer en huilt veeeeeeeeeeel minder. Ik heb nu echt eindelijk een leuke paar dagen gehad. Ik heb niet bepaald een leuke bevallingsverloftijd gehad zo (welke roze wolk???), was aan het eind van de dag vaak aan het meehuilen omdat ik het ook niet meer wist en gewoon doodmoe was. En dan dacht je ook wel eens, waarom wilden we dit ookalweer graag... Ookal houden we zielsveel van die kleine schat en zouden we hem voor geen goud meer willen missen!! Juist daarom, ik heb het idee dat er iets dwars zit/zat en vond het dan ook gewoon zielig om hem 'maar te laten huilen'. Ik hoop dat het zo blijft gaan als de afgelopen dagen en dat dit het dan was. Ook familie vind hem echt enorm veranderd nu! Maar, moraal van het verhaal... als je het nog niet gedaan hebt: ga op zoek naar de oorzaak. Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat een baby niet zomaar zoveel huilt. En als je alle opties bekeken/onderzocht hebt, heel veel sterkte, een veel huilende baby is echt zwaar en vermoeiend...
Tip : koop het boek van stephanie lampe. Het heet baby in een droomritme. Te bestellen via ik ben mama . Nl. Enig idee waarom je kindje huilt? Reflux, verborgen reflux, koemelkallergie. Verkeerd ritme? Hoe is het slaapritme? En heeft je kindje altijd al zoveel gehuild? Zware bevalling gehad? Sorry veel vragen, maar als al het medische is uitgesloten ligt het meestal aan het slaapritme, ook al lijken de problemen daar vaak niet door te komen is het toch echt zo. Je mag me mailen hoor, na een tweeling met reflux en een dochter met koemelkallergie en reflux heb ik inmiddels heel wat ervaring opgedaan en ook al veel vriendinnen geholpen. Sterkte, het is ook voor jou niet makkelijk.
Met een huilbaby is ook iets aan de hand hoor, geen enkel kind huilt 'zomaar'. Is jullie kindje medisch helemaal onderzocht voor al dat huilen?
De kinderarts heeft hier 3x gezegd dat ik een huilbaby had, naast de medische klachten. Geloof me een baby huilt niet voor niks. Sinds ik de dingen toepas die ik bij mijn tweeling ook deed was het huilen bij mijn dochter binnen 1 week verleden tijd. Sliep ze de nacht goed en de slaapjes overdag ook prima. Er is meestal een oorzaak voor het huilen!
Wil nog even toevoegen dat ik idd denk dat een baby niet zomaar huilt. Hoewel er bij ons nooit een duidelijk aanwijsbare reden is uitgekomen denk ik dat ze hier vooral last had van oren en tanden en daardoor een verkeerd slaapritme (waar ze nog steeds heel gevoelig voor is) Dat verklaard waarom het met 10mnd beter gong. Toen had ze al haar snijtanden. De kiezen kwamen gelukkig geleidelijkee, maar nu met de laatste kies gelijk weer oorontsteking. Dus ook al was er geen medische oorzaak of oplossing, ik weet dat ze niet zomaar huilde!
Moeilijk allemaal zeg me vriend en ik vinden het zo moeilijk in te schatten of dat er iets met haar aan de hand is.. en ja een verborgen reflux heeft ze al.. en daarvoor is ze onder behandeling bij de kinderarts en dat gaat nu wel goed.. daar heeft ze veel minder last van als eerst.. en omdat ze op der buik slaapt heeft ze ook minder last van de reflux.. a.s. donderdag heb ik weer een belafspraak met de kinderarts dus ik ga eens goed aangeven dat ze erg veel huilt.. eens kijken wat ze zegt.. moet wel zeggen dat haar ontlasting ook erg dun is dan voorheen (het was al diarree sinds ze nutriton door haar voeding krijgt) en dit gaat wel samen met het huilen bedenk ik me ineens.. hmm toch wel vreemd allemaal net heeft ze wel een lach uurtje gehad gelukkig maar ja het huilen overheerst toch zeker.. en op 3 weken op 3 dagen 3 uur huilen redt ze dus makkelijk.. @mm7: Ik heb geen idee waarom ze zoveel huilt.. verborgen reflux heeft ze dus al.. ze is altijd al wel een beetje een huiler geweest maar zo erg zoals het nu 1.5 week is, is eigenlijk nog nooit zo lang achter elkaar geweest.. daarvoor was het ook wel eens een dag maar dan ging het de andere dag weer veel beter. en nee geen zware bevalling gehad.. wel is mijn dochter erg misselijk geweest door de bevalling.. ze heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en antibiotica gehad.. maar toen ze naar huis mocht ging het gewoon goed met der.. en ja verkeerd ritme ik heb geen idee.. het slaapritme is overdag echt een drama maar ' snachts gaat het tot nu toe nog goed.. rond 10/11 uur de laatste fles en rond 7/8 uur weer wakker.. hoop maar dat dat ook niet nog eens gaat veranderen..
Wendy: hou de komende dagen een huildagboek bij. Schrijf op wanneer ze huilt, Hoelang ze huilt, of ze te troosten is. En of het huilen is of krijsen. Dat maakt uit. Wees er eerlijk in. Zodra je zegt "huilen", denken mensen en dokters al gauw "ja dat is normaal, baby's huilen". Maar als je kindje ontroostbaar krijst, zeg dat gewoon. En geef ook de diarree aan. Geef aan dat je denkt dat je baby veel pijn heeft. Overstrekt ze ook? Als ik jou was zou ik sowieso ook een afspraak maken bij een osteopaat. Heeft bij ons wonders verricht. En eerlijk gezegd zou ik de komende dagen koemelkvrije melk gaan geven, kun je donderdag meteen met de arts bespreken hoe dat is gegaan. Diarree en reflux zijn ook symptomen van koemelkallergie.
Dagboek is een goed idee inderdaad! ga er morgen gelijk mee beginnen.. het nadeel is alleen dat dinsdag me eerste werkdag is en dat ik haar dan niet goed in de gaten kan houden.. ze gaat wel naar me moeder maar ja die weet natuurlijk het verschil niet tussen huilen en krijsen etc.. me vriend en ik kennen haar natuurlijk het beste.. en overstrekken? hoe zie je dat precies? osteopaat zit ik wel aan te denken inderdaad.. net was ze trouwens weer aan het huilen.. om 7 uur had ze de fles gehad.. en heb haar om 10 uur wakker gemaakt voor de volgende fles.. en opeens ging ze weer allemaal huilen.. vooral als ik haar op haar rug leg.. van de honger kon ze nog niet gaan huilen omdat er nu maar 3 uur tussen zat.. nu zat ik zelfs te denken dat ze last heeft van darmkrampjes.. omdat ze vandaag ook al 3 keer een poep luier had.. en ook weer zo dun.. echt zo moeilijk.. de ene keer denken wij dit de andere keer dat.. pff.. kinderarts heeft haar al vaak nagekeken.. en koemelkallergie had ze niet volgens haar.. maar ja misschien zitten hun er ook wel naast..
Inderdaad een dagboek bij houden. De osteopaat is een goed idee, en als het echt reflux is, dan misschien overleggen met de ka en naast de medicatie ook al gaan beginnen met vaste voeding. Klinkt misschien heel raar, maar onze dochter kreeg ook met 3 maanden al vaste voeding erbij (wortel), en dat scheelde toch al wel veel. Ze was toen gecorrigeerd zelfs nog maar 1 maand. Ze huilde 14 uur per dag dus wij hebben dat ten einde raad dan maar gedaan, tegen mijn gevoel in, maar het scheelde zeker 3 uur huilen, ze sliep na die voeding 3 uur achter elkaar. In ieder geval heel veel sterkte!!!