Mijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavd, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    mijn zoontje doet bij alles MIJN MIJN zeggen, wil het dan ook niet terug geven/delen..weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet? ook in de speeltuin zit ie op schommel en wil ander kindje, krijg ik hem er niet af en is het gillends mijn

hij is 2 week geleden 2 geworden

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Deel je thuis ook met hem?
    Allebei een half koekje? Picknicken met knuffels?

Dat met de schommel heb ik wel eens voor gedaan met duplo poppetjes. Dat werkte goed want opeens begreep ze 'om de beurt'

Verder is hij nog maar 2, dat is eigenlijk nog superklein. Geef hem even de tijd, komt wel goed hoor!

3. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    dankje voor reactie!

delen wel met koekjes of iets of met zn autos dan kan het wel, dan mag ik een auto en papa een en hij zelf.verder had ie er nooit last van maar nu ineens ook omdat hij het woordje kan denk ik? hij praat vrij weinig maar word nu ineens ook veel meer

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Volgens mij is dat een hele normale ontwikkeling. :) Inderdaad zoveel mogelijk laten delen/zelf met hem delen en als hij iets van een ander kindje afpakt, hem dat terug laten geven/het zelf terug geven, met uitleg erbij. Bij een situatie als de schommel zou ik zeggen dat hij om de beurt moet en dan bv. dat hij nog een bepaald aantal tellen mag en dat dan het andere kindje mag oid.

5. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier precies eender, hij gilt alleen JOU JOU, daar bedoelt hij zichzelf mee!

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat is de leeftijd, een hele normale ontwikkeling.

Als mijn zoontje op de schommel zit, hoeft hij er van mij niet direct af voor een ander kind. Die moet maar wachten tot mijn zoontje er klaar mee is. Moet natuurlijk geen half uur duren.

En als mijn zoon wil schommelen en een ander kind zit erop, dan moet hij ook wachten tot het andere kindje klaar is.

Deel Deze Pagina