Spit auww!!!

Discussion in 'De lounge' started by joanita, May 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joanita

joanita Fanatiek lid

Oct 7, 2008
    2,027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    Hallo dames,,

nou daar ga ik met me goed fatsoen.

denk ff de kleine op te tillen afgelopen zondag.. Schiet het me toch in me rug niet normaal...
    maandag gewoon gaan werken...
    lekker eigenwijs in de zorg..
    en gewoon doorgaan....

vandaag naar de huisarts geweest en ja hor SPIT>..
    pijnmedicatie gekregen.. en 1 1/2 week rust..
    wat moet ik daar toch mee heb hier een kleine rondlopen die ook zijn aandacht vraagt..

heb me nu ziekgemeld voor de komende week zoiezo.. maar nog even afwachten of het dan over is..

wie heeft dit ook wel eens gehad..
    hoelang heeft het bij jou geduurd??
    wat deed je wel en wat deed je niet??

graag zou ik wat van jullie horen om je dag door te komen zie het al helemaal voor me heel de dag op de bank hangend verschikkelijk...

groetjes en zovast bedankt

joanita

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Buuuh ik heb het een keer in mijn nek gehad, kon 1 week lang maar 1 kant op kijken.
    Zette ook helemaal op. Deed echt pijn!
    Duurde bij mij ongeveer een week, toen was het over. Lekker warm houden, dat scheelde bij mij al heel veel.

3. joanita

joanita Fanatiek lid

Oct 7, 2008
    2,027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    aszz bedankt voor je reactie..

dokter zegt dan zo leuk je mag niet tillen

ja hoe wil je dat doen met een kind???

4. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

Nov 4, 2009
    4,805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Ik heb een jaar geleden spit gehad, kreeg daar ook pijnmedicatie voor maar kon amper op of neer en heb toen toch wel 3/4 dagen plat op bed gelegen. Heb er in totaal 2 weken enorme last van gehad.
    Heb nog geen kinderen maar als ik het weer mocht krijgen met een kindje zou ik vragen of misschien iemand op kan passen, zodat je weer helemaal kan herstellen en er weer helemaal voor kan gaan.

Beterschap!

5. joanita

joanita Fanatiek lid

Oct 7, 2008
    2,027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    2011mama:

kijk ik heb eenoppas maar ik wil de kleine niet weg brengen als ik zelf thuis ben
    hij moet al zovaak weg gebracht worden..
    nu kan hij zelfs al veel dus da schild maar tog

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Yep, heb het al een paar keer gehad, en sinds vorige week dinsdag weer!

Het kan in een week over zijn, maar ook 4 weken. Proberen zo min mogelijk te tillen, en als je dan toch moet tillen, op de jusite manier!! Maar hou het minimaal.

Niet alleen rusten, maar wissel af, neem je rust, en je beweging, maar let op dat je niet teveel doet. Met de pijnstilling is het beste dat niet al je pijn overgaat maar dat je het dus nog een beetje voelt, om je grens niet over te gaan.

Pas ook op als je een dag denkt nou nu gaat het lekker dat je weer van alles gaat doen, want de volgende dag kan je vaak geen kant meer op.

Dus rustig aan, alles op eenheel laag pitje en vraag hulp!

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

heb het ook gehad maar kon geen stap meer zetten. knap dat jij nog gewerkt hebt. mijn benen weigerden dienst dankzij een zeer felle kramp in mijn rug. ik deed niet eens iets speciaals wilde wegrennen bij de gym met een spel. heb 2 weken op bed gelegen emt spierverslappers en pijnstillers en toen nog wat weken langzaamaan weer wat gaan proberen te lopen.ben er echt wel een tijd flink zoet mee geweest. dat was inderdaad echt auww.

veel sterkte voor jou.

8. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

Feb 15, 2009
    617
    0
    0
    Auw! Dat is pijnlijk!

Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad. Ik kon zelfs niet bukken om de katten eten te geven en moest me van de bank laten rollen om weer op te kunnen staan. Kreeg Diclofenac als pijnstiller/spierverslapper maar daar werd ik behoorlijk suf van. Fysiotherapie hielp ook wel goed. Ik heb een week niet gewerkt, toen ging het wel weer.

Beterschap!

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik was een jaar of 12, toen ik uit bed stapte, en ineens iets in mn nek begon te branden.
    Spit in mn nek, ongeveer een week met een nekband omgelopen, en langzaam aan begon t weg te trekken.

Ik ken t, echt verschrikkelijke pijn heb ik toen gehad.

Veel beterschap.

10. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

Nov 4, 2009
    4,805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Kan me wel voorstellen hoor, en als je familie/vrienden/buren vraagt om hem eventjes mee te nemen boodschapje doen zodat je even kan rusten en wat ikke1981 zegt op de juiste manier tillen.
    (Maar ik kon toen echt niet mijn bed uit die 3/4 dagen.)

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    ik heb spit beginnende hernia dus oo wat herken ik jou gevoel, en toevallig ben ik vorige week zaterdag met mijn moeder naar het strand gegaan, op het strand gaan zitten en je raad het al het schoot er weer in, nu nog steeds last van rustig aan doen maar wél blijven bewegen anders maak je het alleen maar erger, vooral als je zit dan gaat het wel maar zodra je opstaat :$:( bij mij duurt het vaak weken, wat wel helpt is warmte dus warme kruiken

sterkte

12. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ooo bij mij is het er gisteren in geschoten met yustin uit de auto tillen. alleen bij mij trekt het helemaal door me bil en bovenbeen tot aan me kuit... en me billen die tintelen... nu ben ik wel met moederdag door een tafel gezakt. jaja stom hahaha en is me stuitje gekneusd... maar weet niet of het nu in verband staat met elkaar....

ik ga zo ff naar de dokter om te kijken hoe of wat....

ik moet nu zaterdag pas weer werken ... ook in de zorg..
    dus ben benieuwd hoe het zaterdag gaat :D we zullen we zien :D

13. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

oehh inderdaad erg pijnlijk. Heb 2 jaar geleden ook spit gehad en toen ong 2 weken niet kunnen werken. Nu een hernia en eigenlijk te lang door blijven werken ivm opleiding en werk in de zorg, en ik helemaal niet wil stoppen. Nu sinds vandaag echt op therapeutische basis aan het werk om toch bezig te blijven en ook mijn opdrachten te kunnen doen maar ik weet hoe pijnlijk het allemaal kan zijn.

Inderdaad goed warm houden, lekkere warme douche, warme kruik of tijgerbalsem. Verder goed afwisselen zitten/staan/lopen/liggen. Zo min mogelijk tillen en als je wel moet tillen goed door je knieen buigen en rug recht houden. Heel veel sterkte meis en hopelijk is het snel beter!

Share This Page