Uitnodiging kraamfeest

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sarah0023, Mar 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sarah0023

Sarah0023 Actief lid

Oct 20, 2008
    154
    0
    0
    Goeie Avond allemaal,

Ik ben al bezig met de geboortekaartjes, ik ben wat vroeg maar ik kon het niet meer laten haha.
    Maar nou ben ik opzoek naar een leuke tekst voor de uitnodiging voor het kraamfeest dat op het geboortekaartje moet komen.
    Ik heb al wat rond gesnuffeld maar ik kan eigelijk niks vinden.
    Mijn schoonzusje had als uitnodiging:

Bezoek vinden wij erg fijn maar mag het op ons kraamfeest zijn...

Zoiets zoek ik dus, iemand een idee?

Thanxxx

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben laatst een geboortekaartje gekregen en daar zat een los inlegkaartje met daarop, op .. maart zijn jullie van 14.30 tot 18.00 uitgenodigd op ons kraamfeest "plaats en naam van waar we moeten zijn".

Ik vind het op het kaartje zelf zetten niet zo leuk staan eigenlijk namelijk :oops:! Het blijft er toch voor altijd in staan. Als je het kaartje in het fotoboek plakt, als je het inlijst voor aan de muur. Zo een los kaartje erbij, is gewoon erbij, drukt niet zo een stempel op het geboortekaartje, mijn mening overigens he ;)!

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Wij gaan ook een babyborrel geven in plaats van al het losse kraambezoek. Gelijk ook handig; de baby wordt in juli geboren, mijn vriend en ik zijn dan ook allebei jarig, plus we hebben dan net 2 maandjes een nieuw huis. Met een grote tuin, dus dat wordt een tuinfeest!

Wij wilden de uitnodiging voor de babyborrel ook niet op de geboortekaartjes zetten. In de eerste plaats omdat we niet iedereen die een geboortekaartje krijgt, willen uitnodigen voor de borrel!

Wij gaan denk ik de uitnodigingen voor de babyborrel pas versturen na het geboortekaartje. Ik zorg dat ik in Photoshop al het een en ander klaar heb, dan hoeft er alleen nog een foto van ons meisje op, en de datum en tijd van het feest. Ook kunnen we op deze uitnodiging een cadeautip kwijt; dat vinden we ook niet passen op een geboortekaartje.

Ik ben er ook al heel erg mee bezig hoor! Heb zelfs al helemaal mijn "kraamtaartjes" uitgedacht, en ga binnenkort bij een collegaatje proefdraaien (zij is professioneel taartenbakster) :) ! Ook de geboortekaartjes zijn al uitgezocht.

Ik blijf met je topic meelezen voor leuke ideeen! Ik zal ook nog even broeden voor een leuk gedichtje voor op je kaartje...

Liefs Monique

4. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben ooit een los kaartje erbij gehad waarop stond: Kom je ook op mijn 1e feestje?
    Zou het idd met een los kaartje doen, om de redenen die anderen ook geven.

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

............wil graag iedereen leren kennen,
    maar ons nieuwe ritme is nog even wennen.
    Daarom nodigen wij jullie op ons kraamfeest uit.
    op van t/m uur om te kijken naar onze kleine spruit.
    Indien je niet aanwezig kan zijn,
    geef ons dan voor de datum een sein.

Hebben wij op een extra vel.

6. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    heb het er gewoon ingezet hoor mensne zetten er toch ook in op welke tijden ze rusten ed dus waarom dit niet is toch ter ere van de geboorte.
    vinad altijd beetje raar die extra kaartjes en worden vaak kwijtgeraakt omdat ze los zijn dus mensen die vergeten het.
    maar goed vind het ook raar om mensen een kaartje te sturen die je toch ook eigenlijk niet wilt zien maar dit doet omdat het hoort. je ziet die mensen miss een keer in het jaar in de stad of kent ze via via ziet ze niet bij andere gelegenheden oid. dan stuur je ze toch ook geen kaartje maar goed das mijn menig. ik heb gewoon dezelfde mensen die op onze bruiloft waren ook een kaartje gedaan. en als het om je vk ofzo gaat alsof die ooit zomaar langs komen voor een kraamvisite das altijd werkgerelateerd of je moet ze persoonlijk kennen.

wij hadden staan:

omdat ik op (dag,mnd,jaar) nul geworden ben
    en nog niemand ken
    wil ik op zaterdag (datum) van ....tot... uur
    een feestje geven

7. Valentijn32

Nov 6, 2008
    66
    0
    0
    Wij zijn er ook druk over aan het nadenken. Wij laten het wel op het geboortekaartje druken. Met dezelfde reden als Mama Suus. Als we mensen een geboortekaartje sturen willen we ze ook graag onze trots laten zien.

Wij hebben zoiets bedacht:

Vieren jullie de komst van ..baby.. met ons mee?
    Jullie zijn uitgenodigd voor een borrel en beschuit met muisje op ..datum..
    Wanneer jullie niet op ons kraamfeest kunnen komen graag even een berichtje.

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Wat jij raar vindt, kan ik niet raar vinden. Wij hebben nou eenmaal een enorme kring familie en vrienden, dat vind ik genoeg voor op ons kraamfeest. Kennissen en werkrelaties krijgen een geboortekaartje, maar geen uitnodiging voor het kraamfeest. En wie zegt dat wij die kennissen dan "alleen maar een keer in de stad tegenkomen"?

Ik zou niet zo gauw iets raar vinden en veroordelen als ik jou was. Iedereen denkt anders over dingen.

Monique

9. Sweetlakecity

Geen ruzie maken hoor!

Ik stuur ook geen mensen die ik 1 x in de stad heb gezien maar oke.
    is weer een mooie manier om te kijken wie wel en geen intresse in je hebt en om dan mooi de boel door te strepen.
    Maarja alle mensen die wat krijgen zijn ook bruiloft mensen dus dat scheelt. Op een paar nieuwe collega's na.

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht

11. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Euhm... waarom quote ik nou mezelf :(

12. Sweetlakecity

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Zou goed kunnen! (* kijkt naar buik*)

14. Sweetlakecity

hier overduidelijk...:)

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    het idee van een babyborrel begint mij eigenlijk ook steeds meer aan te spreken..
    Zeker wanneer mn man buiten met zn werk bezig is en daar even niet zo bij weg kan om bezoek te entertainen..

Wij kunnen in april waarschijnlijk verhuizen naar de nieuwe woning, mijn man is juni jarig.. de kleine komt in juli en ik ben augustus jarig..

Heb t er nog niet met mn man over gehad.. Heb zo'n vermoeden dat hij t niks vind.. babyborrel..

16. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Ha, dan zit je een beetje in dezelfde situatie als wij, met de geboorte, twee verjaardagen en een verhuizing!

Mijn vriend wilde eerst ook "gewoon" kraambezoek", dat vond hij persoonlijker. Maar dat zou betekenen dat we week in week uit met bezoek zouden zitten (zoals ik al zei, we hebben een behoorlijke familie en vriendenkring). Omdat we na het verlof ook beide weer een fulltime baan hebben, daarnaast nog een eigen bedrijfje in de avonduren en ik met een postdoc opleiding bezig ben, hebben we eigenlijk geen zin om ieder vrij uurtje dan in kraambezoek te steken. Dus dan is een borrel de oplossing!

Waarom vindt jouw man het niks?

Liefs Monique

17. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vnd gewoon kraambezoek veel persoonlijker en leuker maar om nu 3-4 maanden ELK weekend vol te zitten met mensen die ook nog (TE!) lang blijven en zelfs avondeten verwachten vond ik de vorige keer te ver gaan, dus doen toch maar een kraamfeest en natuurlijk mogen mensen ook gewoon langskomen maar die tantes en ooms die je normaal nooit ziet DAAR ben je in elk geval vanaf.. (dat zijn vaak net de mensen die GEEN rekening met je houden en je eigen vrienden toch meer)

Ik wil iets speciaals WAAROM? onze dochter is op de 13 april uitgerekend daan zouden we met 4 generaties vrouwen zijn die ook nog allemaal in de maand april geboren zijn (speciaal dus) normaal vieren we onze verjaardagen ook in een combinatie dus dacht alle verjaardagen+kraamfeest is extra speciaal..

Ik moet alleen nog wat leuks verzinnen..

18. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

:confused: dat is brutaal zeg! alsof je daarop zit te wachten, anderen bedienen en voor ze koken :( tuurlijk, interesse is leuk maar blijven eten dat kan iemand toch ook zelf wel inschatten dat dat nog teveel is, of ze moeten het vragen, dan zouden wij zeggen, is goed maar dan wordt het iets van de patatzaak :evil: .

19. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    das gewoon een voorbeeld miss zie je niet in de stad maar ga je een keer per jaar op visite dat weet ik toch ook niet. das dus gewoon een voorbeeld.

nu is dit dus gewoon mijn mening. en zeg niet dat ik geen respect heb voor een andere menig oid hoor. dus jah je reactie miss wat overdreven maar jah dat zouden dan de hormonen wel zijn.

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    babyborrel, wat een leuk idee! Hmz hoe zou zoiets eruit zien...? wij hebben bijvoorbeeld een erg klein huis en super grote famile. En om het in 2dagen te splitsen lijkt me ook niet gezellig.

hoe moet ik zo'n dag zien? drinken en wat snackjes? en wanneer geef je die babyborrel? na week? 2weken?

Ik ga zeker brainstormen! Tips zijn welkom!

Share This Page