Uitnodiging kraamfeest

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sarah0023, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hahaha ik had ook een vriendin die zei: dan blijf ik toch eten als ik langskom! HUH? Dit was omdat ik uitlegde dat als je op kraamvisite wil komen de eerste weken dat 2 uurtjes echt genoeg.
    Kraamfeest is erg handig voor de fam die je wel uit respect wil uitnodigen maar niet over de vloer wil hebben. Omdat je eigenlijk niet zoveel gespreksstof hebt. ;)
    Handig toch.

2. camuh

camuh Actief lid

30 dec 2008
    113
    0
    0
    Wow.. wat zijn veel van jullie daar al vroeg mee bezig. Ik heb er nog helemaal niet over nagedacht, niet over kaartjes of tekst of wat dan ook. Ik zit dan ook eigenlijk op geen enkel bezoek te wachten, gatverdamme, dat mensen perse moeten langs komen, zo egocentrisch.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

als je liever geen bezoek hebt zou ik dat wel aangeven, of anders geen geboortekaartje sturen, mensen zien een geboortekaartje namelijk vaak als uitnodiging om langs te komen, voor je eigen rust zou ik daar wel wat mee doen, anders irriteer je je mateloos in je kraamtijd.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja mensen zijn soms echt aso wat dat betreft en juist de mensen die ik maar 1 keer per jaar of zelfs 2 jaar zie ofzo.. en mijn ouders me maar helpen door te zetten kom dan gaan we even naar ons thuis en doen we daar een kommetje soep maken, ook met maatje 50 komen aanzetten terwijl je een dikke 8 ponder hebt gekregen en ze komen pas na 3-4 maanden ofzo, ja je maakt de "leukste" dingen mee tijdens je kraambezoek.

OJA beledigd zijn dat als ze na 4 maanden komen dat ze geen beschuit met muisjes krijgen (ja dat eten we heel het jaar door :rolleyes: :) )

Als ik op bezoek ga is dat meestal een uurtje (als we heel ver moeten rijden soms 2 uurtjes en dan probeer ik e.e.a. te combineren met andere familie ofzo)

Het zou nooit bij me opkomen om lang te blijven, meer als een beschuitje te verwachten (qua eten) en/of na 4 maanden nog op visite te gaan onder het mom "kraambezoek" hij droeg al maat 62-68 ofzo :) was al halve dreumes :)

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wij zitten nu in een appartement, maar over 2 maandjes gaan we in ons nieuwe huis, kan de hele meute met de borrel mooi de tuin in (en dan maar duimen voor goed weer)! Die borrel gaat echt niet een week na m'n bevalling gebeuren... ik wil eerst zelf een beetje kunnen bijkomen. Na een paar weken denk ik, maar weet het nog niet precies. Dat beslissen we waarschijnlijk aan de hand van hoe het allemaal gaat lopen.
    Ik huur een stel hangtafels en maak tafels in de tuin voor drankjes en hapjes. Zelfbediening, en misschien vinden een paar neefjes en nichtjes het wel leuk om "achter de bar" te staan. Een vriendin van mij had alles door een cateraar laten verzorgen, maar dat loopt behoorlijk in de papieren. Mijn moeder, zusje en ik zijn wel handig in de keuken, en zij hebben al aangeboden te helpen. Ik denk wel dat we tegen de avond iets van eten gaan verzorgen; wij wonen in zuid-limburg (import-limbo's :) ) en veel mensen komen "van boven" zoals ze dat hier noemen.

Als je zelf een kleiner huis hebt, kun je misschien bij je ouders terecht?

Liefs Monique

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Is wel goed idee om bij mn pa te doen, maar vind het ook zo aso om dat te vragen haha Heb gelukkig nog even de tijd :)

Tafels huren phoe, lijkt me ook zo duur zeg. Helaas hebben wij geen tuin, wonen eerste verdieping. Kleine wordt in juli geboren dus dan zou het wel lekker weer moeten zijn lijkt me, kunnen ze mooi op het balkon zitten haha

Voor savonds iets te eten maken, ja is wel goed idee voor de mensen die wat later op de dag komen. Ik hoef ze echt niet uren en uren op bezoek te hebben eigenlijk ;)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij doen denk ik een beetje tuinfeest we hebben nog van die partytenten staan, veel tuinsets, en ik zat te denken aan 6 weken na de bevalling anders is ze alweer zo heel groot..

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    kraamfeest of babyborrel kun je zo gek maken als je zelf wilt. er zijn zelfs bedrijven die alles voor je regelen.

een vaste tijd van na de bevalling is er ook neit echt.
    wij hebben 1 mnd gedaan zodat we eerst zelf ff konden wennen. ok mbt bv bijv. de 1e graad fam komt natuurlijk wel maar das logisch dat je je pa en ma bijv niet laat wachten een mnd hihi. dat ging bij ons eignelijk automatisch.

wij hebben het ook buiten gedaan wel overdekt. want voorspelden vanalles hihi maar ging perfect koffie erbij en zelf mooie taarten gemaakt.
    erna borrel en wat hapjes en na ong 3 a 4 uur iedereen weer weg. iedereen hield zich netjes aan de tijden. en vond het dus echt super echt heel handig. alles in een keer.

9. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Bij mijn 2e hebben we een kraamfeest gegeven. We hebben destijds aparte kaartjes rondgestuurd, omdat hij 6 weken te vroeg geboren was en we de geboortekaartjes al eerder wilden versturen. We wisten toen nog niet wanneer hij uit het ziekenhuis zou komen.

Persoonlijk stuur ik ook kaartjes naar mensen die ik nooit of zelden zie. (Zgn. 'kaartjescontacten' :) ). Niet iedereen die een kaartje krijgt, komt op het kraamfeest. Dus ik zou een los kaartje bij het geboortekaartje doen of een los kaartje sturen.

Maar als je iedereen uit wilt nodigen die je een geboortekaartje stuurt, kan het volgens mij net zo goed meteen op het kaartje.

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Hmz, een overkapping is ook wel een goed plan... Stel je voor dat er ineens een stortbui losbarst in juli 8)... Ik denk als je een "eindtijd" op je kaartje zet dat de meeste mensen zich daar ook wel aan houden. Ik vind zo'n vier uur voor een babyborrel ook wel lang genoeg. Er is altijd wel een "harde kern" die blijft hangen, maar die mogen dan mooi meehelpen opruimen en daarna nog naborrelen.

Die hangtafels huren valt wel mee in prijs; die huur je al vanaf ongeveer 7-8 euro per stuk. Wel handig, daar kunnen mensen hun drankjes op kwijt en euhm... aan hangen :)

Liefs Monique

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    je kunt ook half half doen dus half overkapt en half open. wij hadden eind mei dus hing er toen ook beetje om. gelukkig had het niet geregend maar beter om op safe te zitten dna he hihi.

en idd hangtafels zijn erg handig. en je kunt met minder plaats meer mensen kwijt. zo duur zijn die dingen idd niet.

denk dat wij het bij tweede weer moeten overkappen want jah dat word dus okt hahaha beetje frisjes dan vaak al he. straalkacheltje erbij en hupsa klaar hahaha.

12. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wij gaan ook een kraamfeeste geven op 1 dag maar dan in 2en, `s ochtends een groep en `s middags een groep. We zetten de tijdens op de kaartjes (inlegvel) Doen het lekker bij mijn schoonouders dus hebben zelf geen last van de troep.

Inderdaad met statafels en buiten en dan alles leuk versieren, qua hapjes enzo houden we het simpel en voor de kinderen maak ik een speelhoekje dan hebben die ook afleiding.
    Wij houden het zo`n 4 weken na de bevalling.

Groetjes,

Marlous

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vond het kaartje los erbij wel handig, die ligt namlijk in de agenda van mn vriend, zo kunnen we het niet vergeten ;)! Het geboortekaartje ligt in de lade van de kast, dus als het daarop zou staan zou ik het eerder vergeten ;)!

Maar oke, waarom ik bovenstaand bericht even quote ;)!

Ik vind rusttijden dus ook niet staan op een geboortekaartje ;)!

Wij zetten dat er dus ook echt niet op, zo ook ons adres en telnr enzo staat er niet op. Iedereen die langs wil komen belt toch wel even, en zonder bellen zijn ze even welkom. Adres en telnr is bij iedereen bekend, weten ze het niet, dan weten wij hun adres ook niet waarschijnlijk :D!

Deel Deze Pagina