hoe groot is jullie tv?

Discussion in 'De lounge' started by brusje, Apr 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

Dec 26, 2008
    2,625
    241
    63
    hoi,

mijn vraag was wat nou een goede gemiddelde maat is voor een tv in de huiskamer, sommige hebben van die hele grote. Is dat wat we nu in ons huis moeten neerzetten? Ikzelf vind het namelijk een beetje overdreven. Of ben ik nou de enige.
    Eeen tv van 66 cm is toch ook wel goed?

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Wij hebben er eentje van 1 meter en 7 cm.
    Dus wel een redelijk grote ja :D
    Maar je moet toch gewoon doen, wat je zelf mooi en fijn vind. Niet wat anderen vinden...
    Als jij 66 cm prima vind, moet je dat gewoon doen.

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij hebben een LCD van 107 cm...
    Ik vond het eerst ook veelste groot, nu zijn we er helemaal aan gewent en vind het heerlijk!
    De ruimte lijkt zelfs groter dan bij een kleinere tv.'
    Maar als jij kleiner mooi vind,.. tja waarom niet?
    Jij moet er tevreden mee zijn.

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Toen we samen zijn gaan wonen hebben we 1 gekocht van 66 cm, maar mijn vriend vond dat eigenlijk te klein, dus hebben we 1 van 107 cm gehaald, maar die vonden we uit eindelijk toch te groot, dus maar verkocht! En het beeld kwaliteit was stukken minder!
    En nu staat mijn oude vertrouwde 66 cm er weer! Met goed beeld!

5. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    #5 corina83, Apr 19, 2010
    Last edited: Apr 19, 2010
    Wij hebben zelf nu 94cm (37") maar we willen een grotere, tis nu nog zo'n bakbeest/koelkast :p

De aanbevolen afstand ten opzichte van de grootte van het scherm:
    * schermen van 50-69 cm (20-27 inch) zijn geschikt voor een afstand van 76 cm tot 1.50 meter
    * schermen 81-94 cm (32-37 inch) moeten op een afstand staan van 1.80 tot 2.40 meter
    * schermen 107-117 cm (42-46 inch) hebben 3 tot 4.25 meter kijkafstand nodig
    * scherm van 127 cm of groter (50 inch) kunnen het beste op een afstand staan van 3.65 tot 4.80 meter
    * scherm van 155 cm of groter (vanaf 61 inch) moet minstens op 4.50 meter van de bank staan.

6. namya

namya Niet meer actief

onze lcd is 81 cm diagonaal (alleen het kijkscherm dan heb ik niet de rand eromheen meegenomen)

32 inch is dat geloof ik maar we zitten zo'n kleine 2.5/3 meter van de tv af dus groter had niet gemoeten

7. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    #7 marjand, Apr 19, 2010
    Last edited: Apr 19, 2010
    Wij hadden tot een week of 3 geleden een oude mega grote tv met kont, het scherm was maar 66cm of zo iets...Nu mijn mannetje z'n zin gegeven en dus staat er nu een led tv van 102cm....Ik vind hem er groot maar kan er wel aan wennen...

8. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Laatst eentje nieuw gekocht en is een lcd van 81 cm en dat bevalt me prima :)

9. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    onze lcd tv is 139 cm

10. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    hahahaha wij hebben ook 66 cm, en niet eens lcd!
    Mijn man ergert zich er vreselijk aan, maar ik wil geen nieuwe kopen als deze niet kapot is. En dat zit er ook niet echt aan te komen....
    Heb toen maar toegezegd dat we een nieuwe gaan kopen als we echt het geld van de belastingdienst op onze rekening krijgen.
    Dan gaan we voor 82 cm of 100, het mooiste zou zijn als we konden proefkijken....
    Ik vind het walgelijk, een mega scherm in je huis!

11. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    wij hebben 1 van 82 cm. Een lcd of een plasma, heb er geen verstand van:)

12. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Wij hebben een plasma van 107 cm.
    Hadden er eerst 1 van 82 cm.
    Ik vond die van 82 cm. al groot genoeg maar mijn man wou percee groter.
    Groter dan dit gaat ie ook niet worden hoor....zal me man wel willen maar dan moet hij eerst door mij heen hahaha :D

13. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Wij hebben een LCD van 107 cm.
    De eerste tijd toen ik er naar keek werd ik gewoon misselijk zo groot vond ik m. Ben er nu wel aan gewend maar me vriend vind m alweer te klein worden.

Nou het blijft hierbij er komt echt geen grotere :D:D

14. namya

namya Niet meer actief

wat is het verschil tussen ldc en plasma en flatscreen eigenlijk??
    het zijn toch allemaal gewoon platte schermen of zit daar verschil in nog?

15. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    die van ons is 1meter 1 volgends mij. Maar dat is precies goed groter kan niet we zitten er 3 meter vandaan en kleiner kan wel maar onze vorige tv was nog goed en ik wou alleen een niewe tv kopen als hij groter zou worden als de tv die ik had

16. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    @Namya:
    LCD staat voor Liquid Crystal Display. Een LCD scherm bestaat dan ook uit vloeibare kristallen die reageren op elektronische golven, licht en de lichtintensiteit.

Een Plasma scherm bestaat uit fosfor tussen twee panelen. Door middel van een chemische reactie in het plasma, wordt het beeld doorgegeven.

Er is niet echt een kwaliteitsverschil tussen LCD of Plasma, beide schermen zijn van hoge kwaliteit, uiterst helder en met een hoge resolutie en brede inkijkhoek.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben een plasma van 107 cm. Beeldkwaliteit is perfect hoor!
    Hij hangt aan een schuine wand, met mooi behang er achter. Hij valt dus niet zo erg op, staat wel mooi vind ik.
    Oh, en het liefst koopt mijn man er nu 1 van 120 cm.... Maar daar wachten we nog maar even mee.
    Op de slaapkamer staat een LCD van 66 cm.

18. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben een 1mtr 7.... en boven ook...
    ik moest er ook even aan wennen maar nu kijkt het heerlijk hoor...

19. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

wij hebben n lcd van 94 cm.
    Mijn man wou wel groter maar ik vond het te enorm worden. Dit is een perfect maatje voor de afstand dat we ervandaan zitten.

Belangrijk is om vooral daarnaar te kijken. Een tv van 100 cm kan erg mooi zijn maar als je net op 1 meter afstand zit, krijg je zeker koppijn. Laat je een beetje informeren

20. namya

namya Niet meer actief

bedankt voor de uitleg :)

Share This Page