onrustige slaper overdag en 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalou, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Onze zoon heeft nooit lang geslapen overdag, maar pakte toch wel zijn uurtjes. Nu sinds 3 weken vertikt hij het om overdag te slapen. Je ziet hem echt vechten tegen de slaap. Als het lukt om hem in slaap te krijgen is dat voornamelijk in de ochtend, maar tegen het einde van de middag is hij vaak kapot. Hij wordt dat heel druk en heeft rode oogjes. Gelukkig drinkt hij dan wel goed.

Hiernaast is het naar bed gaan een drama geworden. Veel en hard huilen! Als hij dan eenmaal slaapt dan is het onrustig. DE afgelopen 3 weken moet ik er soms om het uur eruit om zijn tut er weer in te stoppen. Ook wordt hij vroeger wakker. Ik mag nu van het CB 's avonds bij gaan voeden omdat ik het idee heb dat hij honger heeft

Het naar bed gaan, gaat nu iets beter, maar hij blijft onrustig slapen. Is dit iets wat bij een sprongetje hoort en hoe krijgen jullie je kind zover dat hij/zij overdag ook goed slaapt. En wat is normaal voor een baby van 4 maanden om overdag te slapen. Want volgens mij komt die onrust 's nachts ook gedeeltelijk doordat hij overdag zijn rust niet pakt.

2. mama2011

mama2011 Niet meer actief

heey hallo,

hier het zelfde probleem ons zoontje sliep de eerste 2 weken prima maar na die 2 weken was het ineens drama!
    heb toen een puckababy gekocht en sinds dien gaat het een stuk beter! en hij is veel gezelliger!

3. misa

misa Niet meer actief

Dat is lastig ja. Probeer zoveel mogelijk hetzelfde ritme aan te houden en volg een standaard ritueel bij het naar bed gaan. Ga regelmatig om de 5 a 10 minuten even terug en geef een aai over de bol. Hierover staat veel in de slaapgids van Leer je baby doorslapen en los het slaapprobleem op | BabySlaapGids, daar heb ik veel aan gehad. Wel in mindere mate dan wat erin staat qua huilen e.d. (ik heb m en kan het je wel mailen). :)

Deel Deze Pagina