Uitnodiging naar park, zelf betalen

Discussie in 'De lounge' gestart door Suusjeuh, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    9 taarten voor 34 man... Is ook nog een beetje teveel he?

2 schoonouders
    8 eigen kinderen ( 1 eigen kind leeft niet meer maar heeft nog wel de weduwnaar en kleinkinderen die komen natuurlijk )
    5 aanhang
    19 kleinkinderen

2. Ik zou ook niet gaan. Als je een zaaltje huurt om je verjaardag te vieren, verwacht je toch ook niet dat iedereen die komt zijn deel van de zaalhuur betaalt? :)

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

:( ik begrijp heel goed dat je baalt maar als dee financiële kant het niet toelaat houd het op.
    Je moet jezelf niet zo zwaar belasten dat je straks ergens geld te kort komt.
    De 3 dagen dat je man niet betaald word moet je hier ook nog eens bij optellen.
    Het idee wat jezelf opperd klinkt wel goed vind ik.
    Scheeld al er veel geld op benzine en tol + entree.
    Zo zijn jullie er toch bij en als hun daar een probleem van maken moeten zij het maar betalen.

4. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    Ik vind het ronduit schaamteloos echt waar, als je zo'n feest niet kan betalen dan doe je wat anders. Je gaat toch niet je gasten vragen te betalen en ook nog taart mee laten nemen. Krijg er plaatsvervangend schaamtegevoel van

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou niet eens gaan, sorry voor de schoonouders dan. Ik wil echt niet flauw doen, maar zoveel geld besteden wij hier niet eens voor onszelf voor een jubileum of verjaardag, laat staan voor anderen. Het geld ligt hier niet voor het oprapen en groeit niet op onze rug (was het maar zo ;)).

Wij hebben zoveel geld niet op zo'n korte termijn. En zelfs al zouden we het geld ervoor hebben - 1 week van tevoren - dan deden we het nog niet. Dus ik zou cancellen. Ik stel het zelfs anderhalve week uit om schoenen voor mezelf te kopen omdat ik rustig aan wil doen met mijn centjes en gewoon 'wat' over wil houden voor eventuele incidentele uitgaven die écht noodzakelijk zijn. Dan ga ik zeker niet zoveel geld uitgeven aan wiens ouders dan ook. No way.

En iedereen die het wel doet heeft mijn inziens teveel geld, waar ik hem/haar ook wel zonder die moeite van het rijden en een weekend te verliezen af wil helpen :D PB me dan maar !

6. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ah, ik was in de veronderstelling dat je nu net van de plannen op de hoogte was, maar het was al eerder besproken.

Brandstof kost nogal veel, zeker voor 600km.

Stel voor om dan niet mee te gaan naar het pretpark, maar dat jullie bij de BBQ er wel zijn. Dat scheelt jullie in de kosten, maar jullie kunnen dan wel aanwezig zijn op een deel van het jubileum.

Wat die taart betreft, maak zelf een taart. Dat is ook goedkoper dan eentje van een banketbakker.

Jullie hoeven niet helemaal weg te blijven, het kan ook op deze manier :)

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Heb mezelf even van de grond geraapt, was van mn stoel gevallen.

In dit geval nam ik niet eens in overweging of ik wel of niet zou gaan.
    Als ik mensen uitnodig dan neem ik de kosten op me. En ik laat mensen met jonge kinderen dan niet ook nog stad en land afreizen.

Vind het eigenlijk een beetje schandalig.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.023
    550
    113
    mijn reactie : edl ( e dikke lalallaa)

9. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    dit is niet eens een uitnodiging...zo kan ik iedereen ook voor van alles en nog wat uitnodigen ik zou zeggen adios wij komen niet

10. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Jeetje ik vind de taarten toch echt wel het toppunt! Als ze niet veel te besteden hebben (wat ik opmaak uit dit verhaal) dan hoef je toch niet perse taarten van de banket bakker? Ga naar een super markt, pak 10 taarten van wat zal het zijn een euro of 3 tot 5, klaar. Als je dat nog niet kan missen geef dan geen groot feest. Daarnaast klinkt het idd of er geen rekening is gehouden met de mensen die van verder moeten komen.
    Als je het geld niet kan missen dan gewoon lekker thuis blijven en iets leuks met z'n drieën gaan doen :)

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dat van die kosten van het park kan ik me nog enigszins voorstellen (neem ook aan dat je schoonouders niet weten dat er per gezin nog een bedrag van 50 euro wordt gevraagd voor een cadeau).
    Zelf taart meenemen vind ik wel raar.

Maar meid, als het qua kosten allemaal teveel wordt dan zou ik dat aangeven bij de familie. Misschien kan er iets geregeld worden (met elkaar meerijden zodat er al 1 of 2 auto's minder de weg op hoeven) en anders alleen bij de bbq aanwezig zijn.
    Zelf een uitnodiging gehad voor een bruiloft (in buitenland, van familie) maar hier vriendelijk voor bedankt. Het is gewoon te duur allemaal en wij kunnen het geld beter gebruiken nu. Dat rustig uitgelegd en iedereen snapt dat.

12. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik zou zeker met kleine kinderen niet zo heen en weer gaan rijden. En ook de kosten vind ik belachelijk. Ik geef feestje, dus ik betaal.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nee dit kan echt niet hoor. Ik zou niet gaan! De brandstof en tol (woon je in Zeeland?) alleen al :\

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Lieverd, je kan ook gewoon niet gaan!
    Met zo grote groep wordt je toch niet gemist.
    Dan ben je die dag maar niet lekker hoor.
    Ja sorry, zo aan de diarree. Of zoiets..

En ga dan een keertje langs als je toch die kant op moet.

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Een taart die een rit van 300 km moet maken, komt niet echt fris meer aan. Zeker met warm weer en het zonnetje erop.

Bij de Hema zijn taarten niet duur en smaken prima

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    Ik vind het heel erg vreemd. Als je het zo nodig op een park wil vieren en je nodigt mensen uit, dan betaal je dat. Heb je dat er niet voor over, moet je het thuis vieren.
    Een eigen taart meenemen slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Ik zou niet gaan denk ik, wordt een belachelijk duur geintje.

17. imba 86

imba 86 Niet meer actief

10 boterkoeken zijn even duur als 1 taart ;)
    Ik zou afzeggen en wel gewoon eerlijk vertellen waarom.... of aansluiten bij de barbecue?
    Ze verwachten erg veel van de gasten op HUN feest + uitnodiging.

18. tuc

tuc Niet meer actief

ja daar dacht ik ook meteen aan...zo zou ik dat ook zien.

19. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    En als je nog wat wil eten en drinken in het park moet je dat ook zelf betalen?

Tja, echt winst levert het op om helemaal niet te gaan dan hoef je de afstand ook niet te rijden maar ja ik kan me voorstellen dat dat ook niet leuk is.
    Misschien alleen taart eten of alleen bbq?

20. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zou er gewoon niet op ingaan.

Het kost je zoveel moeite. Lekker laten gaan.

Deel Deze Pagina