Uitnodiging naar park, zelf betalen

Discussie in 'De lounge' gestart door Suusjeuh, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik vind het erg apart en zou dus ook niet mee gaan. Schoonouders Wouden een bbq geven omdat schoonmoeder jarig was en we hoorden wel wat het kost. Sorry maar als ik mijn verjaardag Vier vraag ik ook geen geld o.d. We hebben dit dus ook niet gedaan. Helaas..

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Schoonzus bellen en vragen of het misschien anders kan? Bv. een iets kleiner gezamelijk kado en van de rest taart kopen?

Ik kan me ergens voorstellen dat voor zo'n grote groep ze geen geld hebben om alles te bekostigen. Ik kan me voorstellen dat de BBQ voor zo'n grote groep al geld genoeg kost, en ik zou dat dus totaal anders aanvliegen dan gelijk te roepen "ja daaahhaag, dan kom ik niet". Maar goed, wij hebben dan ook in de familie een gewone overlegstructuur als het daarop aankomt. Dit soort dingen worden besproken, iig tussen de zussen onderling. Scheelt een hoop kopzorgen en irritatie.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zou het niet ter sprake brengen denk ik.
    Ze zullen het allemaal begrijpen, maar toch met de hele familie veroordelen.

Ik had die dag acute migraine gehad...

Verwachten dat je bezoek taart meeneemt naar hùn feestje vind ik heel onbeleefd, vooral het entree zelf laten betalen is not done.

4. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Kun je niet later gaan en dan alleen naar de BBq gaan?

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik ga niet is voor mij wat kort door de bocht.
    Ik zou gewoon mijn so bellen en met hun bespreken hoe het moet.
    Gewoon eerlijk en open dat het financieel voor jullie niet haalbaar is.

6. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Maar als het je finacieel niet lukt, dan doe je het toch niet?

Ik wilde voor mijn trouwen ook heel veel, maár geen geld is geen geld.. Kan moeilijk de gasten 'vriendelijk maar dringend' 'eisen' om mee te betalen?

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat kan je dan toch nog steeds overleggen dan??? Ik vind die houding van "zoek het uit, ik kom niet" gewoon zo hard.

In overleg is veel mogelijk lijkt me. Je kont tegen de kribbe gooien en gewoon niet komen gaat gewoon niet werken.

8. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik zou alleen naar de bbq gaan als ik het geld niet zou kunnen missen. Een eigen taart meebrengen vind ik gewoon belachelijk.

Het eerste jaar dat mijn vriend en ik samen waren, gingen wij kerst vieren bij mijn schoonouders. We gingen gourmetten. Halverwege kregen wij even te horen dat we 15 euro per persoon moesten betalen. Ik wist niet wat ik hoorde. Vond het zo belachelijk. Mijn ouders hebben nog nooit geld gevraagd aan hun kinderen om met de kerst te komen eten en als ik mensen uitnodig om te komen eten, dan betaal ik dat eten gewoon en ga ik er geen geld voor vragen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De eerste afstand ( Naar Zeeland toe ) rijden we toch omdat donderdag de vriend van mn man trouwt. Zaterdag is schoonouders feestje dus we nemen vrijdag ( ook nog ) vrij zodat we niet nog meer heen en weer rijden. Opzich is dus alleen de taart & BBQ geen probleem, dan hoeven we niet naar dat park te rijden + toegang te betalen. Bovendien, daar wees mn andere sz me op, gaan we pas om 12u weg dus zijn we pas om 13u-13.30u in het park en om 17u alweer weg. Om dus toegang en al die kilometers te maken voor 3,5-4 uur. Gaat hem dus niet worden.... Schoonzus ( die dit dus ook niet kan en wil betalen ) gaat vanavond even overleggen met schoonouders en andere sz. Ik ben aantrouw dus ben wel blij dat schoonzus dit met haar eigen fam opneemt.

De taarten vind ik nog niet zo'n probleem trouwens. Die bak ik toch altijd zelf ivm allergie vd kids.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

#50 2jees, 16 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2014
    Zo doen wij het ook vaak hoor, allemaal gezinnen die graag ook nog wat sparen. nemen ook allemaal zelf wat lekkers mee, MAAR we overleggen eerst met zn allen (!) wat we doen en hoe.

Zo opdringen is niet goed.

11. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Als het een uitnodiging is vind ik het echt niet netjes. Jullie moeten er al erg lang voor rijden, plus tol en dan ook nog eens een taart èn zelf de toegang betalen. Waar halen ze het lef vandaan zeg. Zij willen toch een feestje geven?

Ze hadden de mail van beter anders kunnen formuleren. We willen graag dit en dit doen om er een gezellige dag van te maken. Helaas kunnen we het alleen niet voor iedereen bekostigen. Hoe staan jullie er tegen over om een eigen bijdrage a 9 euro per persoon te leveren?

Staat al heel anders....

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Idd, wat Nanette en Suzy zeggen. Er kan toch overlegd worden?
    Ik vind het echt te gek voor woorden om dan te verzinnen dat je migraine hebt. Of nog erger een foto maken dat je een taart aan het eten bent, beetje vreemd.

Gewoon even overleggen dus met die schoonzus. Waarom ze dit zo besloten heeft.

13. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik zou ze een fijne dag wensen samen en dus niet meegaan als het zo moet.
    En het bedrag per gezin hoeft een ander niet te bepalen voor mij,dat bepalen wij zelf wel want wij kennen onze portemonee.
    Een eigen taart meenemen is al helemaal van de zotte...
    Als het allemaal te duur voor ze is,steek dan je nek niet zo ver uit en hou gewoon thuis een gezellig feestje...lig niet dik te doen terwijl je het niet kunt denk ik dan..

14. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    +1!!!

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Zou inderdaad taart/koekjes/cupcakes zelf bakken ivm allergie ook en dan met jullie familie en schoonzus een leuk picknick plekje (ook wat lunch en drinken mee) opzoeken voor tussen de middag met een speeltuintje voor de kids. en dan s avonds weer gezamelijk bbq.

16. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    waarom al die moeite als ze geen geld hebben...

Groots doen terwijl ze niks hebben.. andere voor hun feest laten betalen.. echt belachelijk!!

als ik mn verjaardag hou, of die van mn kinderen kost het me ook wel 200 euro.. maar ik ga toch niet aan iedereen 10 euro vragen omdat ik zonodig een feestje wil geven...

echt heel belachelijk! als iemand mij geld zou vragen.. of zeggen dat ik voor een deel van het feest zelf moest betalen zou ik niet eens meer gaan!

en 50 euro per kind voor het gezamelijke cadeau?
    krijgen ze dus een cadeau van 450 euro ??? (wat is dat cadeau dan als ik vragen mag??)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Is het niet het idee dat als ieder gezin een taart mee neemt (dus niet een "eigen") dat er dan leuk allemaal verschillende zijn?

En het entrée zelf betalen hangt natuurlijk enorm af van de portemonnee van je schoonouders...

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n drama maar goed, dat ben ik.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou ze een fijne dag wensen en niet gaan. Vind het echt te bizar voor woorden. Als je geen geld hebt voor zo'n soort feestje moet je het niet geven.

19. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ik vind het leuk om taarten te bakken en zou dat geen probeem vinden, maar zelf entree betalen zou mij te ver gaan. Zou het gewoon uitleggen, dat het al met al teveel wordt. Of je dan alleen naar de BBQ gaat of helemaal niet, moet je zelf weten:)

20. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Zelf vind ik de taart iets wat je schoon ouders zouden moeten
    Regelen. Zij zijn toch degene die wat te vieren hebben? Dan maar wat langer sparen van te voren. Omdat ze ook de bbq geven .

Dat park hadden ze moeten overleggen ipv direct uitnodigen te versturen....

Deel Deze Pagina