Visite en kadootjes...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Gisteren hebben we de verjaardag van onze dochter gevierd. Het was 's ochtends vooral heel gezellig. Vrienden en familie, kindjes er bij die met elkaar speelden, echt heel leuk. 's Middags kwamen schoonouders nog en de broer van mijn partner met z'n vriendin en hun 2 kindjes. Nu kan het aan mij liggen hoor, want ik ben nogal een pietje precies, maar die kinderen van hun lopen de tuin/huis door met alles wat op tafel staat. Drinken, eten e.d., maar dus ook op de nieuwe gekregen spulletjes van mijn dochter. Ik vind dat zo jammer en smerig. Potverdorie alles af kunnen nemen, omdat er overal kleefhandjes en eten aan zat. Ik kan daar echt van balen. Mijn dochter krijgt allemaal mooie nieuwe dingen voor haar verjaardag en eind van de dag ziet het er al uit alsof het 3e hands is. Ik had de kadootjes al op een tafel bij elkaar gezet, incl. fietsje maar de boodschap was niet duidelijk blijkbaar. En je kan er natuurlijk niet de hele tijd bovenop gaan zitten, want je wilt je andere visite ook lekker een taartje geven en een praatje met ze maken. Van hen kregen we een groot zwembad, wat direct opgeblazen moest worden :(. En wat werd er mee gedaan? Gebruikt als springkussen!

Nu stonden mijn radartjes al op scherp omdat ze de vorige keer ook vreselijk hadden lopen beesten. Baldadig, schreeuwen, niet luisteren, koffie over mijn nieuwe stoeltjes, een ventje van net 2 die ze zo nodig zindelijk wilden maken, die dus geen luier aan had en eerst stond te piesen in de kamer en even later ook nog te poepen. Dat doe je dan toch niet als je bij iemand op visite gaat :(

He he, klaagmodus uit en ga maar weer verder opruimen. Pff, wat een (onnodige) troep geeft dat toch.

2. Aylen

Aylen Niet meer actief

Het lijkt me het overwegen waard om de verjaardag voortaan elders te vieren. Een zaaltje huren, een picknick in het park of iets dergelijks. Dat bespaart jou een hoop kopzorgen.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Gewoon wat van zeggen! En tegen de kinderen zeggen dat het nieuwe speelgoed dicht blijft. Dan ben je er ook vanaf. Niet te moeilijk denken.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.023
    550
    113
    ik geef je een heel klein beetje gelijk maar aan de andere kant. als ik zeg. er word van het nieuwe speelgoed afgebleven dan word daar gewoon gehoor aangegeven.
    dat kinderen naar binnen en buiten lopen met eten en drinken dat kun je denk ik niet voorkomen. lekker boeiend, schoonmaken moet je toch wel na een feestje. en ook van een kereltje van 2 wat "zo nodig"zindelijk moet zijn. tja als ze zon manneke de ene keer wel en de andere keer geen luier omdoen is het voor zon ventje ook niet duidelijk. het is maar pis en kak ( ok fris is anders ) maar het is geen vergif, dweil erover en klaar toch.

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Dat vind ik ook enorm ongemanierd! Ik vind het zowiezo raar als kinderen met iets van iemand anders gaan spelen zonder dat eerst te vragen en als die kinderen nog te jong zijn dan is het aan hun ouders om het dan snel af te nemen van het kind en te leren dat ze niet zo maar ongevraagd aan andersmans spullen mogen zitten. Maarja zo ben ik opgevoed! Klinkt naar mijn oren alsof die mensen een beetje ongemanierd zijn en dat zou ik niet graag in mijn huis willen dus ik snap je best!

6. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik denk dat je duidelijk moet zeggen dat er niet met de cadeautjes wordt gespeeld en dat dat nieuwe zwembad niet opgeblazen wordt.
    Als je toch heen en weer loopt met koffie en gebak. Kun je de kinderen zeggen dat het eten en drinken buiten blijft.
    Voor hints zijn kinderen niet gevoelig.

7. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Je mag best wel wat assertiever optreden, het is wel het nieuwe speelgoed van jouw kindje! Gewoon gelijktegen de kinderen luid en duidelijk vertellen dat aan het nieuwe speelgoed niet aangekomen mag komen PUNT. Doen ze het toch, aanspreken die handel.
    Je probeert denk ik te lief/meegaand/aardige gastvrouw te zijn. Jaren geleden was mijn huis ook altijd finaal gesloopt na een verjaardag. Nu dus echt niet meer, dan maar streng. Mijn huis mijn regels.

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tja, nieuw gekregen speelgoed wordt hier niet gelijk open gemaakt, probleem solved ;). En dat je huis vies wordt doordat kinderen in en uit lopen met vieze handjes...lekker boeiend, dat maak ik wel weer schoon. Ik ben sowieso elke dag al constant meubels aan het afnemen ivm vieze handen.

9. KimK

KimK Niet meer actief

Waarom moet bezoek spelen met de nieuwe cadeau's van de jarige? Begrijp ik niet zo goed. Daarnaast als er iemand in mijn woonkamer gaat zitten poepen/plassen duw ik ze (nja de ouders) dus mooi een dweil in de handen. Ga ik dus niet poetsen hé?! Lekker respectloos zoiets....

10. minon

minon Niet meer actief

Die pis en poep kunnen ze mooi zelf opruimen. Ik erger me ook groen en geel eraan. Gisteren ook verjaardag van onze dochter. Miele stofzuigertje kreeg ze zit dus nu al een deuk in zo zonde. Heb het niet gezien en heb man op zn huis gezeten dat cadeautjes even dicht blijven. Dochter krijgt de cadeautjes tenslotte en niet de visite.
    En toilet op een tankstation is nog schoner dan de onze gisteren. Bah plas zat aan de vloer, muren, in het prullenbakje en de deur alles. Tot op klinkhoogte toe. Bah bah. Jammer dat je niet weet wie dat was anders kreeg die pontificaal een emmer en sop in de handen. Ga je maar zitten als je niet kan richten.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik dacht al dat ik de enige was, maar als zij het vertikken dat kind een luier aan te doen terwijl het nog wel nodig is, zou ik helemaal NIETS opruimen.

En de cadeautjes zou ik op een plek zetten waar zij niet komen, als ze er toch maar lak aan hebben wat jij zegt.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Het gaat over een kindje van 2 jaar ;)

En dat is geen wereld ramp. Die poepen en plassen niet hetzelfde als een volwassene :cool:

Ts,

Ik vind je enorm overdrijven...vieze handjes is nu eenmaal zo... Speelgoed moet je gewoon duidelijk over zijn. Waarschijnlijk was je dat niet anders was het niet zo gegaan. Achteraf ergens over zeuren is te makkelijk.

13. KimK

KimK Niet meer actief

Ik heb het over de ouders. Ja ik vind het nogal respectloos als de ouders dat niet opruimen.

14. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Dit
    En kom op, dat gebeurd bij de meeste kinderen als ze zindelijk worden, helemaal in een ander huis kan dat even wat zenuwen geven...

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Daarom zetten wij de gekregen cadeaus hoog weg (boven op de computer kast waar het nog wel te zien is maar waar ze niet bij kunnen komen).

Wat hier een erge trend is bij de kinderen van onze vrienden is dat ze op straat gaan spelen waardoor de jarige jet (toen) helemaal alleen achter het huis zat (was gewoon te jong om op straat te spelen).

Sindsdien maken we ze het heel duidelijk dat ze gewoon achter het huis kunnen spelen (het is bij ons niet klein dus genoeg ruimte).

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik dus ook. Maar ja, de één z'n opvoeding is de andere niet bleek dus wel weer. Dat fietsje bijv. stond op de tafel, werd gepakt. Ik heb het weer terug gezet op de tafel en één van de 2 vroeg me of ze dat fietsje weer mocht. Nee zei ik. Waarom niet? Daarom niet. Vervolgens loopt ze naar haar vader om te vragen of ze het fietsje mag, want van tante mag het niet. Die pakt het dus gewoon. Ik heb het dus weer weggepakt en in de kelderkast gezet, dáág. Wie niet luisteren wil....

Maar goed, het is weer voorbij voor een jaar. Ik heb besloten dat we onze verjaardagen lekker 's avonds vieren. Dan liggen de kindjes lekker op bed :D

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Hier blijft nieuw speelgoed waarvan ik wil dat er nog niet mee gespeeld wordt ingepakt. Als er niet wordt geluisterd dan spreek ik de ouders er op aan. Helaas ook al meegemaakt dat de voor het verjaardag gekregen hamsterkooi al dezelfde dag stuk was.

Overigens over het zindelijk worden vind ik je overdrijven. Natuurlijk horen de ouders het zelf op te ruimen, maar als ze bezig zijn een kind zindelijk te krijgen dan heb ik daar begrip voor. De ene keer wel een luier kan verwarrend zijn en ik vind dat het op een kind kan overkomen als niet voldoende vertrouwen dat het ze lukt om naar de wc te gaan

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Dat kinderen het moeilijk vinden om van nieuw speelgoed af te blijven en door de drukte wat ondeugend zijn, daar kan ik nog in komen.

De ouders die niet ingrijpen vind ik wél heel kwalijk. Wanneer wij op een verjaardag komen maak ik onze kinderen altijd duidelijk dat het nieuwe speelgoed voor het jarige kindje is en dat ze kunnen spelen met wat er wel open staat. En dat moet ik soms echt wel een paar keer herhalen, maar hé, het zijn mijn kids!

Hier blijven de meeste cadeautjes ook dicht en gaan op de grote tafel. Mijn zoon kreeg een nieuwe voetbal en wat auto's, die mocht hij van mij best open maken toen het niet zo druk was. Maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat er hier mensen over de vloer kwamen die zelf iets pakte!

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier komt ook weleens visite die wat makkelijker is. Kleine van 1,5 jaar die met haar cakeje door de woonkamer loopt, het ergens in een hoek neerlegt en met haar vieze plakhandjes overal aan komt. Lekker makkelijk voor haar ouders ;). Dat was vorig jaar, me groen en geel geërgerd en dit jaar de kindjes aan tafel laten zitten met eten en toen ze wilden gaan lopen ermee ze zelf maar gecorrigeerd. Helaas was wel de lipgloss die Lisa had gekregen opeens al helemaal op, ik vind het echt onbeschoft, je moet in de gaten houden wat je kinderen doen en ik vind het wel zo leuk als een jarig kindje meteen met gekregen speelgoed kan spelen.
    Ach en een ongelukje kan gebeuren maar ik verwacht wel dat die ouders zelf dan om een doekje komen vragen.

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik zet haar nieuwe speelgoed op een kastje in de hoek en daarvoor komen de beide oude oma's. Die bewaken dat, haha. Speelgoed waarvan ik niet wil dat het kapot komt gaat naar boven en boven wordt er niet gespeeld. Hier ook elk jaar hetzelfde met een stel kinderen van onze vrienden. Altijd dingen stuk, Ontzettend vies. Die mogen thuis niks, maar bij anderen alles...

Deel Deze Pagina