Mijn dochter wordt bijna 5 en ik weet echt niets meer te vragen voor het lieve kind. Speelgoed speelt ze amper mee, een enkele keer met een pop of barbie. Spelletjes komen we in om evenals boeken. En dus blijft over knutselspullen. (eigenlijk hebben we daar ook al heeeeel veel van, iig alle standaard spullen) Heeft iemand nog een leuk idee qua knutselspullen voordat we dalijk voor 10 jaar stickers en vouwblaadjes krijgen. Overige suggesties mogen uiteraard ook
van die kant en klare knutseldozen van SES, Hema en nog zo`n merk. Ideaal ruimt ook lekker op want ze maken het en de doos is leeg en kan weg. Gelpennen vindt dochter ook geweldig. Gips gieten en verven is ook leuk.
misschien strijkkralen(als je dat nog niet heb) hier nog geen knutselspullen. dat wil ik zaterdag gaan halen. kralen om kettingen mee te maken. geen idee haha. ik lees ff mee het is hier voor mijn zoontje van bijna 4
Hmm hier is beados erg in trek. Soort van strijkkralen maar dan balletjes en je sprayt er water op. Strijkkralen net zo populair. We hebben diverse sets om sieraden, broches, kettingen etc temaken.. Maar het liefst tekent ze... Dat is echt niet aan te slepen. Wat ze bij Bart Smit ook verkopen zijn setjes om zelf bonbons of zeep te maken. Dat is leuk om te doen.. De restjes gaan in de prullenbak en de zeep danwel chocolaatjes... Die komen ook wel op
Djeco heeft ook leuke knutseldozen: met glitters, zand, knippen/plakken, verf, stempelen, sjablonen, etc. Mijn dochter van 4 was laatst vier keer een half uurtje zoet met zo'n set van Djeco. Ik koop ze hier in een winkel, maar deze winkel verkoopt ze online: Knutselen : - Engeltjes & Draken - kinderwinkel - kinderkamer - decoratie
Oh...en ik had laatst 'Modewijzer' van zolder gehaald (is van mij geweest) en dat vindt mijn dochter ook erg leuk. Action of Big Bazaar verkoopt iets soortgelijks.
Nog een idee: Action, Zeeman, Big Bazaar, Cranenbroeck en diverse andere winkels verkopen voorgedrukte canvas schilderijen met afbeeldingen van Cars, Hello Kitty, prinsessen en 101 Dalmatiërs. Daar zit een kwastje en verf bij.
modewijzer, beados en strijkkralen hebben we al evenals 100 doosjes gips gieten. Pfff.. het is echt vreselijk, kind komt om in de spullen
En die modewijzer? Die zag ik inderdaad voor een paar euro bij action. En wij hebben hier ook een paspop met spulletjes.. Lapjes, spelden, knoopjes.. En van de Hema een "fashion book". Voor gedrukte blote modellen waar je kleren op kunt tekenen. Maar hier hetzelfde probleem hoor.. Te veel spullen Wij kregen trouwens van de Sint een authentieke tekenmap.. Daar bewaren we nu alle bijzondere tekeningen in (En hij kwam gewoon van de Aldi...)
Misschien een zeefje met tandenborstel om te spatten (met verf) vond ik vroeger geweldig (weet niet of er een doosje oid van bestaat. Klei, speelmais, prikblok/prikpen, toverblok of iets van een kinderkookboek met daarbij behorende bakvormpjes. Is ook creatief, maar op n andere manier...
Foam klei is misschien ook leuk. Is een soort gekleurde gel met mini balletjes er in, het is er in allerlei kleuren, en daar kun je poppetjes mee maken of bakjes of andere dingen bekleden en versieren. En het fijne is dst je er geen rommel van hebt nadat ze klaar zijn. Alleen even doorkneden voor je het gaat gebruiken. Foam Clay
Dit lijkt me ook leuk! Brievenbuspost Lotte - Lutz Mauder Ik zet het op het decemberlijstje voor mijn dochter.
Dat is zeker leuk! Dochterlief begint ook aardig op weg te zijn met lezen en schrijven.... Dus helemaal goed getimed.... Al denk ik dat we zelf ook wel brievenbusjes kunnen maken. Eentje voor de kamer van dochterlief en eentje voor ons (Kan ze ook wat terugsturen. )
Mijn dochter knutselt heel graag met papieren bordjes, hier knutselt ze maskers van, maar ook tafereeltjes enz... Ik heb ooit een megaknutseldoos gehaald bij Bart Smit en daar wordt heeeeeel veel mee gedaan! Bart Smit - Mega knutseldoos Sets om zelf kaarten te maken (Action), set om dierenmaskers te versieren (Boekenvoordeel), verschillende soorten papier, stempels, ponsen, glitterlijm,... boekjes om te knutselen/versieren (bijvoorbeeld Top Model of eigen merk bij de Action ofzo ) Set om je eigen vogelhuisje te maken (ook bij de Action ),... kun je allemaal vragen. En ja, dat weet ik omdat het hier allemaal in huis staat. Er wordt hier ook veel gemaakt van lege wcrolletjes, keukenrol, smeerkaasdoosjes,...maar dat kun je moeilijk voor haar verjaardag vragen. Edit; oh en met speelmaïs wordt (vooral hier op school) ook erg veel geknutseld! En klei vindt ze ook altijd leuk om te krijgen.
Geen knutselspul-tip, maar kun je geen 'activiteiten' cadeau vragen? Toegangskaartjes voor een museum/pretpark/zwembad/... Dat neemt niet zoveel plek in en is ook heel leuk om te doen!
Wij gebruiken het ook op de peuterspeelzaal, dus vanaf 2 jaar. Wel met eeen beetje hulp. Ze zijn iedere keer weer helemaal enthousiast als ze er weer wat mee mogen maken.
Bij de action hebben ze momenteel hele leuke vogelhuisjes. Misschien nog wel moeilijk voor een kind van 5 maar met een beetje hulp van moeders... Een schildersezel met pallet, kwasten en verf? En canvasdoek natuurlijk. Een siradenkistje maken. Beplakken met steentjes e.d. Geen idee hoe het heet, maar heb ik laatst cadeau gedaan aan een meisje dat 7 werd.