Onze kat heeft vlooien. Deze bestrijdt ik met een middel wat goed lijkt te werken. Echter, nu heb ik zelf last van vlooienbeten. Naast dat ik er verschrikkelijke jeuk van heb vind ik het voornamelijk erg smerig en ik schaam me dood. Ik heb hier een kleintje in huis en straks wordt zij ook nog gebeten. Hoe zorg ik er voor dat die beesten uit mijn huis gaan? Ik heb bijv. een stoffen bank. Zijn er bestrijdingsmiddelen die niet schadelijk zijn voor mijn kleine meid? Ik hoop echt dat er tips komen, want ik vind het zooooooooooooo vies. Oh ja, en hoe zit het met het boxkleed en de knuffels van mijn kleine. Knuffels kan ik toch moeilijk op een kookwas doen of zo?
Oh wij hebben vorig jaar vlooien gehad bij onze katten. Wij gebruiken na een tip van de DA advantage! En dit IEDERE MAAND! En sinds dien zijn wij van die vlooien af!! Al maaaanden!! En wij hebben er 3, en ze hadden behooooorlijk vlooien en ik maar kammen en frontline gebruiken, en het hielp geen snars! Toen werden ze geholpen bij de DA en die zei dat ze behoorlijk vlooien hadden! Voelde mij zo lullig, maar ik deed er ECHT alles aan! Ze snapte het en kwam hetheeeeeel vaak tegen. En zij adviseerde mij dit middel, enhet werkt perfect! Krijg al de kriebels als ik weer aan die beestejs denk!
Ohja en als je dit hebt gebruikt, even op een nacht de boel thuis inspuiten met een spuitbus voor het huis (tegen vlooien). Ook goed bij de plinten langs, en ook alle kussens vande bank of er even tussen spuiten
Ik heb het ook gehad door een hond die een paar nachtjes bleef logeren. En ze gingen pas echt weg nadat de bestrijdingsdienst was geweest.
vorig jaar hebben onze katten ook giga vlooien gehad.. idd ook frontline gebruikt enz.. niets hielp. op een gegeven moment een vlooienband... en.. het werkte! het zijn alleen vieze dingen... Het huis heb ik elke dag grondig gestofzuigd.. en toen werd het koud..toen heb ik ze niet meer gezien.. Maar ik lees even mee welke tips er nog meer komen!
De vlooien van nu schijnen idd immuun te zijn geworden voor frontline en advantage helpt beter. Verder alles goed wassen, en spray voor je huis halen moet je wel ff een paar uur je huis uit en daarna goed luchten vervelend is het in ieder gevalwel
Weet je hier toevallig ook de merknaam van? En is dit schadelijk? Denk dan aan mijn dochtertje die overal aan likt en alles in d'r mondje stopt. Ga gelijk Advantage scoren. Ik vind het zo smerig. En ook wel netjes enzo, maar blijkbaar zijn er op een gegeven moment rigoureuzer middelen nodig. @Singlemommy, bestrijdingsdienst OMG! Hoop dat het hier niet zover hoeft te komen.
Als je niet te erg last van vlooien hebt kun je je huis ook op natuurlijke wijze van vlooien ontdoen kijk maar eens op ; Natuurlijke en gezonde vlooienbestrijders | Dier en natuur: Huisdieren
Ja idd, nou had ik ook heel oud en goedkoop vloerbedekking liggen en ik denk dat ze daar niet uit wouden met gewone huis tuin en keuken middelen. Als je met een witte broek aan kwam lopen was hij ineens volledig wit met zwarte stipjes en ik werd ook verschikkelijk gebeten door die beesten. Het was wel heeeeel warm toen.
Er zijn spuitbussen voor je huis. Maar dat is erg chemisch! Volgens mij kun je de stoffen dingen gewoon wassen van je dochter en dan zijn ze er ook uit, dus die zou ik niet in spuiten.. Maar wel de bank etc. En wij kregen de tip om gewoon heeeel veel te stofzuigen en om dat spul uit de spuitbus in de stofzuiger te spuiten zodat ze dan ook doodgaan. Succes!!
Ooooh wat erg!! Wij gebruiken hier altijd Advocate voor zowel honden als voor de katten.....nooit last van gehad gelukkig. Succes...
Ja het is erg chemisch dat met die spuitbus. Maar ik deed het savonds als we op bed gingen, en dan de ramen op een kier voor luchten. Volgende morgen direct alles dweilen (als je vloerbedenkking hebt zou ik het niet doen!). En de bank direct afgesopt (leer), in jouw geval zou je de hoezen uit kunnen wassen???Als dat mogelijk is
Het enige wat hier goed helpt is inderdaad Advantage en dat is zover ik weet alleen te koop bij de dierenarts. Onze kat heeft een vlooienallergie en sinds we dit gebruiken nooit meer last gehad. Misschien dat je bij de dierenarts ook nog even verder kan informeren? Ik verwacht dat de assistentes ook wel het een en ander weten en misschien hebben zij de gouden tip? Succes!
Ik heb net de DA praktijk gebeld. Ze hebben 2 bussen 'Indoor X' klaargezet en mijn moeder neemt ze zometeen mee naar huis. Ik ga nu alles op de kookwas wassen en dan sprayen. Het is niet aan te raden met een kindje in huis. Dus in de avond sprayen en dan goed luchten, maar Noor mag een paar dagen bijv. niet op de grond spelen. Wat een vies gedoe allemaal, maar ik hoop dat ik er dan vanaf ben. Bedankt voor alle tips. En ik ben echt gen vies persoon hoor
Ik geb gebruik vlooien anti-conceptie. Dat zijn druppels die je over het voer moet doen (wat ze dus MOETEN opeten) (ik geloof dat de vlooien die je ziet maar 20% van het probleem zijn en de rest eitjes larven etc.) Als je kat dan gebeten word gat de vlo niet dood maar de uitwerpselen worden giftig zeg maar. Als de larven en eitjes etc dan hiermee in aanraking komen (ze eten het op) zorgt het ervoor dat die vlooen zig niet meer kunnen voortplanten. Ook de vlo die bijt kan zich niet meer voorplanten. Oftewel, je onderbreekt het hele voorplantings gedoe waardoor de vlooien populatie steeds minder word en op een gegeven moment dus helemaag weg zijn. Daarbij gebruik ik OOK die huisspray, en als er veel vlooien op de honden zitten na een paar dagen de hond insprayen met een vlo-dodend goedje. Nou heel verhaal, maar zo bestrijden wij het thuis. Die frontline toestanden werken idd niet meer, zijn veel vlooien imuun voor geworden.
Dweilen moet je niet direct doen. Voor je het in gaat spuiten moet je eerst alles goed stofzuigen en dweilen. Daarna mag je 3 dagen niet stofzuigen en dweilen anders heeft de spray geen tijd om zijn werk te doen. wij hadden ook vlooien, vorige week ook alles ingespoten. Het is echt heel smerig spul. Alle naden en kieren moet je heel goed doen. Succes het kost even tijd, maar hopelijk ben je er snel vanaf. Had trouwens gelezen dat 99 % van de vlooien in je omgeving zit inplaats op de kat of hond....
Mijn moeder heeft de bussen gebracht. Het heet 'Indoor X'. Daar staat inderdaad ook dat 1% van de vlooien op je huisdier zitten. De rest in je huis. Bekleding, tabijt etc. Ik ga Noor dinsdagochtend naar mijn moeder brengen. Voordat we weggaan ga ik het huis sprayen met dat spul. Ze blijft daar dan de hele dag. Hoop dat dat genoeg is. Ondertussen goed luchten. Er staat op de beschrijving dat je het niet mag sprayen op plaatsen waar kinderen van 0-4 jaar kunnen komen. Maar ja, Noor is natuurlijk beneden en daar wil ik ook juist sprayen. Ook op haar kamer. (de kat sneakt daar wel eens naar binnen). Ook ga ik volgende week naar de DA met onze poes. En wil graag nieuw vlooienmiddel, want we hebben nu Excil Twin Spot, maar daar gaat ze van schuimbekken en ik vermoed dat ze een vlooienallergie heeft. Heeft kale plekken op haar achterlijf met wondjes van het bijten en likken. De kussens en kussenhoezen van de bank zitten inmiddels verpakt in een vuilniszak zodat de vlooien stikken en dan ga ik ze zo heet mogelijk wassen. Ook de gordijnen krijgen een flinke wasbeurt. Waar moet ik nog meer aan denken om te wassen? Bedankt iig voor de tips en ik hoop snel vlo-vrij te zijn. liefs mij
Advantage (bij dierenarts) of Bolfo Gold (is hetzelfde maar dan goedkoper). Zitten bestrijdingsmiddelen in die ook in de landbouw worden gebruikt. Andere merken (zoals Frontline) zijn niet sterk genoeg en daar zijn veel vlooienstammen al resistent voor!