Ik blijf twijfelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vica86, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Sinds een aantal dagen gaat het beter met Vince.
    Hij overstrekt veel minder en is over het algemeen vrij rustig (behalve bij heftige krampen die hij best wel veel heeft).

Vorige ben ik begonnen met Friso Allergy Care en dit leek goed te gaan. Hij dronk de flessen veel beter dan de comfort en de rode vlekken op zijn gezicht (alleen rond zijn ogen) werden minder.
    Maar hij kreeg echt verschikkelijke krampen van die voeding!
    Wel kreeg hij na die enorme krampen spuitluiers terwijl hij normaal keutels heeft.
    Om het weekend door te komen ben ik gisteren weer comfort gaan geven en die krampen zijn wel nog erg aanwezig maar niet meer zo extreem.

Deze flessen drinkt hij minder goed. Hij wilt altijd zeker 3 pauzes per fles. Dan weigert hij gewoon en kan ik een minuut of 5 later weer verder.

Van het cb moest ik 4 weken die allergy care geven (deze voeding omdat het de enige was die de apotheek op voorraad had) en daarna weer iets normale voeding. Maar vanmiddag heb ik contact met hun en dan ga ik dit ook voorleggen.

Maar nu zijn er een paar dingen waarvan ik niet weet of het normaal is.

-Zijn ogen zijn altijd vies, niet zomaar vies maar echt extreem. Ik kan blijven schoonmaken maar het helpt niks.

-Op zijn oogleden en om zijn ogen heeft hij rode vlekken. Alsof de huid mega geirriteerd is. Dit werd minder met de allergy care en is nu weer vollop aanwezig. Sinds vandaag krijgt hij ook lichte plekken op zijn kin.

-Hij zit onder de witte puistjes. Of ja, het zijn volgens mij niet echt puistjes, maar van die witte bolletjes onder zijn huid.
    Hij had er eerst max 5 op zijn gezicht, maar inmiddels is het veel erger en zit het ook in en om zijn oortjes.

-Hij is vanaf week 1 al verkouden. Heeft echte niesbuien en altijd snotjes in zijn neus.

-Verder heeft hij een hele droge huid, maar dat kan natuurlijk ook gewoon bij hem horen.

-Ontlasting zijn altijd keutels.. soms geel, soms groen. Soms in 1 poepluier gewoon gele EN groene keutels.
    Door de nexium die hij voor verborgen reflux krijgt werdt het dunner maar na een week waren het weer keutels. Blijkbaar is hij nu gewend aan de nexium.

Wat denken jullie?
    Met het cb overleggen om andere voeding voor KMA te proberen?
    Passen deze dingen eigenlijk wel bij KMA?
    Of gewoon de allergy care weer geven en worden de krampen dan vanzelf minder als je die voeding lang gebruikt? Ik weet dat krampen normaal zijn bij voedingswisselingen maar bij de allergy care was het wel heel extreem.

Ik weet het verder ook niet.
    Was het stom om weer comfort te geven?
    Ik was zoo bang dat die enorme krampen niet normaal waren.

Pff....

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sta je onder controle bij een ka? Waarom overleg je dit soort dingen met het cb ipv met je ka, mijn ervaring is dat een cb in dit soort zaken helaas vaak niet zo ervaren en kundig is. Ik zou dit echt met je ka bespreken (welke voeding).

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben 1 keer bij de ka geweest en die hebben mij afgewimpelt met de mededeling dat ik maar minder voeding moest gaan geven. Dan zou alles over zijn. Nou dat gaat hier dus al niet werken. Hij krijgt iets meer dan de richtlijn en zit op 860 cc per dag (ruim 4,5 kilo).

Ik kreeg niet eens een vervolgafspraak! Ik wordt deze week gebeld door een kinderarts om te vragen hoe het gaat. Verder niks.

Bij het cb stonden ze versteld van deze reactie. Hun zagen zowiezo al dat hij verborgen reflux klachten had, net als mijn huisarts en een huisarts bij de HAP waar ik de nexium van gekregen heb.
    Maar ik had een afspraak bij de spoedpoli bij een assisitente. Die heeft na het hele verhaal gedaan te hebben ergens anders overlegt met de KA. Ik denk dat ze gewoon geen tijd voor me hadden of het zichzelf makkelijk te maken door te zeggen dat hij teveel voeding kreeg.

Andere klachten die ik vertelde werdt gewoon niet eens op gereageerd omdat ik daar was voor refluxsymptomen...

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk zelf dat de rode oogleden, de droge huid en de vieze ogen en verkoudheid en ontlasting zeker door een mogelijke KMA zouden kunnen komen! Wat betreft het terug overschakelen naar comford, ik denk zelf niet dat het erg verstandig is geweest maar kan het me wel voorstellen. Krampjes zijn zowizo tot 3 maanden heel normaal, helaas! Ik zou zelf dus echt, ook voor het bestwil van je zoon, een paar weken allergy care geven, kijken of het opknapt. Als hij eventueel nog last heeft van zn ontlasting zou je bijvoorbeeld wel een heel klein beetje nutriton door de voeding kunnen doen ( Wij hebben ook comford gebruikt, bleek ook een KMA, bij de friso pep spuugde ze eerst heel veel omdat hij zo dun was, dus JPBM toegevoegd. Toen ik daarmee wou stoppen ivm spugen, kon ze niet meer poepen, dus ben ik nog een maandje heeeeeeel weinig 1/4 schepje JPBM blijven geven dan kon ze nog poepen. Inmiddels is dat ook afgebouwd en gaat het heel goed op de pep. )

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok, maar is het dan niet beter om het eerst met pep of nutrilon pepti te proberen?

JBPM zit ook in de comfort en daar helpt het hem niet met poepen.

Moet wel zeggen dat hij mega mega krampen had van de allergy care maar er wel op een gegeven moment spuitluiers van kreeg. Misschien was het wel gewoon zijn werk aan het doen om die darmpjes schoon te maken...

Voel me ineens vrij dom dat ik weer terug ben gegaan naar de comfort..

Vince geeft wel mondjes terug van de allergy care omdat die dunner is. Maar nog niet echt gespuugd. En dat terwijl de comfort soms echt tot een dikke 20 cm uitgespuugd wordt. Gelukkig spuugt hij maar sporadisch.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Tja, een aantal dingen zijn op zich niet gek bij een pasgeboren baby. Alle baby's niezen veel, omdat ze gewoon nog niet gewend zijn aan allerlei stofjes, geuren etc. de neus is dan nog heel gevoelig. De ontstoken oogjes hebben mijn beide kinderen ook gehad, dit ging uiteindelijk na een zalfje van de huisarts over. Ontstoken oogjes zijn erg besmettelijk, en het kan echt even duren voor dat over is. Ook puistjes en/of bultjes zijn bij pasgeborenen vrij normaal, dat is een hormonale kwestie. Meestal zie je die na een maand ongeveer verschijnen, en dat trekt vanzelf weer weg. Mijn dochter heeft ook droge ruwe plekken, met name op de zijkant van haar wangen, mijn zon had dit ook. Geen idee hoe dat komt. Het is altijd lastig met allergieën, omdat je het zo moeilijk kan testen. Het zou best kunnen dat het een allergie is, maar een aantal dingen die je opnoemt zijn in ieder geval niet ongewoon bij een baby.

Deel Deze Pagina