Over een tijdje hebben wij een bruiloft, wordt simpel trouwen en een etentje. Maar wat ga ik mn zoons aandoen. Zelf zat ik te denken aan een nette spijkerbroek met een nette polo en nieuwe nike's eronder. Mn jongste (dan 4)heeft denk maar 122/128 en mn oudste(7 en soort van pre-puber)gerust 164. Bij mn oudste staat totaal geen overhemd of colbert jasje hij is al echt groot voor zn leeftijd mensen schatten hem al veel ouder in en ik vind hem er net een volwassenen in. Hij voelt zich er ook niet lekker in. Mn jongste staat het dan wel weer hij is wat fijner gebouwd. En is gewoon een heel ander kind. Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan bij jullie kids? Fotos zijn welkom. En beide hetzelfde of juist totaal weer niet, ik neig voor beide hetzelfde.
Ipv een spijkerbroek zou ik een nette lichte broek kopen. Spijkerbroek vind ik niet netjes genoeg. En een polo erop vind ik netjes genoeg. Voordeel ze kunnen het later ook nog aan. Allebei hetzelfde vind ik wel leuk bij zoiets.
https://www.nameit.com/nl-nl/ni-kids-all-bottoms/ni-kids-all-bottoms-pants/broeken/tapered-fit-chino-13213770_Humus.html?clickedFromCategory=ni-kids-boy-bottoms-pants Zoiets bedoel ik.
[QUOTE="Catou, Jah die heb ik voor mn jongste ook nog liggen nog niet aangehad bij mn oudste gekocht maar dat kon echt niet haha maar kan het nog eens proberen. Misschien toch eens vanalles proberen in de winkel doe ik nooit maar miss lukt het eenmalig.
Ik vind een overhemd sws vaak geen gezicht bij jonge kinderen. Lijken dan net van die kleine directeurtjes. Ik vind een nette polo velen malen leuker of anders een mooi basic wit tshirt met een sportieve blazer
Ik zou een spijkerbroek ook prima vinden op mijn bruiloft. Leuke polo of shirt eronder en leuke sneakers. Helemaal prima! Voor de bruiloft van een ander zou ik kijken naar het bruidspaar en de stijl/type feestje. Ik zou niet iets willen 'moeten' kopen wat ze ervolgens toch niet meer dragen of waar ze zich niet prettig in voelen. Dat vind ik zonde en ook te duur eigenlijk.
Toen een vriendin vorige maand ging trouwen, heb ik mijn 7-jarige gewoon in een korte spijkerbroek van de hema en zijn favo t-shirt laten gaan. Ik ben niet zo van het verplicht opdirken van jonge kinderen. Mijn zoon wil bv echt geen shirts met knoopjes, dus polo’s en overhemden zijn dan al uitgesloten. Hij is gewoon als zichzelf gegaan in zijn favoriete en schone kleren. Was helemaal prima.
Ik heb twee dochters, ze zouden beide zeker inspraak krijgen in wat ze aan willen. De oudste zou misschien wel een jurkje aan doen, maar de jongste echt niet. Prima, wat mij betreft, ik vind het belangrijk dat ze zich er goed in voelen. Je zoontjes zijn oud genoeg om mee te bepalen, lijkt me. Ik zou ze dus bv. uit een aantal dingen laten kiezen. Of vrijer als je verwacht dat ze rekening kunnen houden met de context (een broek met heel veel scheuren en een shirt met een aanstootgevende print zou me bv. te ver gaan ).
Jah zo ben ik ook hoor,broeken met scheuren en aanstootgevende shirts hebben ze niet. Weet de smaak van beide kids en mn oudste weet al goed kleding te combineren. Er is 1 regel dat het bij elkaar past. Voor die bruiloft komt de regel netjes er nog bij haha. Verder mogen ze aan waar ze zich lekker in voelen.
Polo met nette broek (en dat kan wat mij betreft best een mooie spijkerbroek zijn bij een kind (ook bij een volwassene trouwens, tenzij het echt een sjiek feest is)) vind ik prima kunnen bij een jongen! Wat nettere schoenen (nette sneakers vind ik ook prima kunnen, alleen liever geen afgetrapte gympies of zoals de schoenen van mijn jongste, die waren ooit wit, maar nu niet meer ) erbij en klaar!
Dit dus! Gewoon schone leuke kleding. Tenzij je dit als ultieme moment ziet om je kind helemaal op te doffen in jouw stijl
Ze krijgen sws nieuwe nike's ofzo haha idd niet hun ''grijze''die een aantal weken geleden nog wit waren.
Haha dat gaat niet werken bij mijn kids haha word een heeeeel gezellige dag als ze in kleding moeten lopen wat ze totaal niks vinden.
Ja jôh, is toch ook veel fijner als ze zichzelf kunnen zijn. Ik heb me wel opgedoft voor de bruiloft van mijn vriendin, maar ook in iets waar ik me prettig in voelde, dus ik had geen jurk maar een nette jumpsuit. En haar eigen kinderen (is tweede huwelijk), jingens van 12 en 16 jr, hadden sweatpants aan. Wel van die moderne nette, in het grijs met knopen, maar toch nog steeds sweatpants, en daar dan een overhemd bij. Dus toch ook comfortabel. Ik was dan ook blij dat ik zoon niet in een apenpakkie had gehesen.
Ik vind dat juist ontzettend leuk staan bij die jonge gasten van die sweatpants. Sportief maar toch netjes. Leuker dan een broek met een vouw in het midden Mijn zoon zou zich daar echt niet fijn in voelen. Vroeger ook weleens bij bruiloften helemaal opgedirkt gelopen en dan zo niet mezelf. Doe ik echt niet meer. Ik ga niet met jeans met scheuren lopen maar ik trek enkel nog iets aan waar ik mezelf prettig in voel en niet in rokken waarmee ik amper kan zitten en continue erop moet letten of ze aan de achterkant niet omhoog kruipen.