Uitnodigingen kinderfeestje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Blop, 25 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Inderdaad gewoon de ouders even teksten of appen. Ik denk dat niemand dat raar vindt, zeker niet in de vakantie.s.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Als je van 1 ouder een nummer hebt, heb je zo van iedereen een nummer.

Meegegeven door de juf(geen idee of dat gebruikelijk is bij jullie, maar anders zou ik dat niet meer doen) is geen garantie dat het op de koelkast van de ouders beland, helaas.

Zou toch proberen de ouders te bereiken, je hebt de nummers toch nodig

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Ik vraag me dus ook af heeft je zoontje eerder met deze kinderen afgesproken?

Wij noteren altijd de nummers van de kinderen als ze spelen. Je weet nooit of ze eerder opgehaald moeten worden. Bij de kleuters stuurde ik vaak een foto om te laten zien hoe het ging bij de kinderen die het spannend vonden of voor de ouders die het spannend vonden.

Ik zou proberen aan de nummers te komen als je ze niet hebt om grote teleurstelling te voorkomen. Als niemand kan zou ik het feestje na de vakantie doen.:)

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    O echt, dit heb ik nog nooit gehoord.
    Ik weet niet beter dat je een feestje regelt, je nodigt mensen uit en daarna hoor je vanzelf wel of er afmeldingen zijn. Zo werkt dat toch ook bij verjaardagen, jubilea, bruiloften en andere feestjes?

Biny vindt dit leuk.
  5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik vergeet zelf nog weleens te reageren om te zeggen dat ik aanwezig ben. Het is zo'n klein stukje tekst die 'teniet' gaat bij het feit dat er een feestje is, wanneer dan en hoelaat dat je niet altijd opslaat dat je iets moet laten weten als je wél komt. Het meest logische is dat je een uitnodiging krijgt en erheen gaat, wanneer je niet kan meldt je je netjes af.
    Ik denk doordat mensen dit soms vergeten 'we' langzaam zijn gaan invoeren om altijd maar te laten weten of je wel of niet komt, dan weet je t in ieder geval zeker. Maar ja, dat staat er soms wel op en soms niet.
    Ik zou er nu dus gewoon maar vanuit gaan dat ze wél komen. Het meest gebruikelijke bij feestjes in het algemeen is dat je je afmeldt wanneer je er niet bij kan zijn.
    Omdat je nu twijfelt gok ik dat je een volgende keer het anders aanpakt zodat je meer zekerheid hebt ;), al doende leert men.

Overigens zou ik gewoon een feestje plannen wanneer je dit zelf wil. En ja, dan kan het gebeuren dat soms kinderen niet kunnen komen.
    De 'bij ons worden feestjes alleen dan en dan gegeven.' Of op een bepaalde manier zoals ophalen/wegbrengen of laten ophalen/wegbrengen, komt natuurlijk doordat mensen elkaars gebruiken overnemen.
    Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat jij niet een andere keuze mag maken. Gewoonten kunnen ook weer veranderen als mensen t soms gewoon anders doen.

NiekeKris vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    @spruitje80: Zeker eens met je onderste stukje! Wel is mijn ervaring dat het goed is om vooraf te checken of de kinderen wel kunnen op het moment dat je in je hoofd hebt. Zo vervelend voor je kind als de helft niet blijkt te kunnen oid, zeker als dat pas op de dag zelf is.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Zo kan je het doen, maar als die dag bijv net een ander feestje gepland is, waardoor de helft niet kan komen heb je een teleurgesteld kind.

Hier hebben we sowieso een klassen app, dus alle nummers zijn bekend. Bij een feestje stuur ik eerst dat we op datum XXXXXX een feestje willen vieren en dat we graag willen horen of de kinderen erbij kunnen zijn. Dan weten we of het handig is om die datum aan te houden.

Jessi79 vindt dit leuk.
  8. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.296
    1.321
    113
    Vrouw
    Dit. Dat is hier ook gebruikelijk kwam ik bij de oudste achter. Handig juist want dan weet je gelijk hoeveel er komen. Of als 2 vriendjes niet kunnen en het bijv echt beste vriendjes zijn dan probeer ik het nog te verzetten. Daarna maken we de uitnodigingen en brengen we ze langs. Maar goed hier sowieso de groep-apps van de klassen vooor nummers plus dat ik alle nummers al heb van vriendjes door spelen en ik heb ooit gehad dat k het van een moeder niet had en toen heb ik de juf een berichtje gestuurd met mijn nummer of die moeder mij wilde appen en dat heeft de juf gevraagd aan die moeder en die appte mij :) (avg, juf mag niet zomaar nummer geven natuurlijk)

En mijn zoontje is midden in de zomer jarig net als zijn vriendjes en het is wel standaard dat je dat voor of na de zomer viert. In de vakantie is echt geen doen ivm vakanties hier. Hij heeft nu al steeds dat vriendjes af en aan met vakantie gaan.

voor nu zou ik toch proberen wat nummers te achterhalen…

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  9. WWJD

WWJD Niet meer actief

Is er geen ouderapp van de klas waar de ouders inzitten van de genodigden?
    Hier geleerd om de ouders te appen (al dan niet in een gezamenlijke appgroep) over het feestje waarin je dan ook gelijk weet of ze komen en andere dingen kan delen. Evt allergieën, thuisbrengen of niet, foto's..

Cornflake vindt dit leuk.
  10. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.163
    3.806
    113
    Hoe is het afgelopen? :)

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Met twee julikindjes is het hier ook altijd een gepuzzel om een familie-verjaardag en 2 kinderfeestjes gevierd te krijgen, voor het begin van de vakantie, en tussen alle eindtoernooitjes, borrels, seizoensafsluitingen en feestjes van de andere zomerkindjes. Had ik al gezegd dat wij afhankelijk zijn van de weekends en ik ook weleens een weekend moet werken?

Het feestje,van de jongste kwam hiervoor uit op de eerste zaterdag van de vakantie. Ik had er rekening mee gehouden dat er misschien 1 of 2 niet konden komen, maar de hele bende was er, grote gezellige chaos :p

Ik ben wel gewend dat er een rsvp gegeven wordt. En dan inderdaad een appgroepje maken met de ouders, voor laatste instructies obv weerbericht en zo, ophalen/wegbrengen afstemmen (bij ons wordt er vaak gebracht, maar ik gooide gewoon in de groep "zijn er kinderen die gebracht moeten worden", maar iedereen wordt dan opgehaald en veel ouders blijven gezellig nog even hangen)

Deel Deze Pagina