Weet iemand welke spelcomputer leuk is voor kinderen? Wii, Xbox of iets anders? Liefst één die op de tv aangesloten kan worden. Ik verwacht dat hij er graag voetbalspelletjes op zal spelen, maar ook educatieve spellen vind ik belangrijk. Hij is 5 jaar. We hebben er zelf helemaal geen verstand van dus alle tips zijn welkom!
zeker de wii. makkelijk controller, leuke spelletjes en ook nog beweging . voor bijv de playstation en xbox heb je ook bewegingscontrollers maar de uitbreiding is erg duur naast aanschaf van een spelcomputer, wii is compact en met de standaard spelcomputer zonder uitbreiding kom je al heel ver. de prijs daarnaast is ook erg leuk. wij hebben nu nog de playstation 3 en de wii (xbox 360 is stuk) en dochter speelt al op de wii sinds haar 3e. zoontje is nu 4 en snapt er nog niet veel van maar hij is sowieso anti spelcomputers . hij vind de ds pas leuk sinds kort leuk net als de tablet terwijl de ogen van dochtertje meteen gaan stralen als ze op de wii ofzo mag . ze speelt mario en fineas en ferb heel vaak en als we samen spelen is het meestal wii sport of mario cart want bak er zelf niks van haha. voor de wii hebben ze verder ook heel veel sport spelletjes met daarbij passende controllers dus bijv tennisraket om te tennissen en een stuur om te race . maar ook gewoon een voetbalspel is te bedienen met de controller. de playstation is echt meer voor 8+ ofzo. de bediening van de controller is erg ingewikkeld en mijn dochter die erg snel is met leren en alles zo door heeft kan er wel op spelen maar vind het zelf niet leuk. de wii vind ze geweldig en is erg blij met slecht weer want dan mag ze er 1 uurtje op met een vriendin of een van ons
Wij hebben een xbox en kinect. Leuk hoor voor de kinderen maar als ik het nog eens over mocht doen dan zou ik voor een wii kiezen. Deze is veel meer gericht op kinderen en je hebt meer keuze in spellen.
Wij hebben de Wii, erg populair hier. Vooral de donkey kong en mario spellen. Maar ook skylanders is favoriet. Je kunt ook nog naar de Wii U kijken. Dat is de nieuwe variant van de wii, heb ik zelf nog geen ervaring mee.
Bedankt voor de reacties. Heb je aan het WII basispakket dan voldoende? Of moet je voor veel spellen weer extra dingen aanschaffen?
Ik heb zowel een wii als een xbox 360 en vind de wii meer voor kinderen. Xbox heeft weinig spellen voor kinderen. Wii heeft er meer en is makkelijker te bedienen. Aan de basis wii heb je genoeg. Voor sommige spellen heb je zo'n balanceboard nodig maar dat staat duidelijk op het doosje. Je hebt voor racespellen een stuurtje en voor sportspellen losse atributen waar je de controler in kan stoppen. Bijv in een golfclub of tennisracket, maar dit is absoluut niet noodzakelijk. Zonder werkt prima. Het enigste atrribuut wat ik heb is een gitaar voor muziekspellen en het balanceboard. Maar dat bord is tegenwoorig ook voor een prikkie te koop via marktplaats.
Voor jongere kinderen zou ik een Wii nemen, maar wij (volwassenen ) hebben hier een PS3 staan. Erg leuk om blu-rays mee te kijken en vriendlief speelt er zo nu en dan FIFA (voetbal) en GTA op.
Tja, de Xbox met Kinect is ook ontzettend leuk en daar zou ik persoonlijk zelf voor kiezen. Ik denk dat spelcomputers toch wel een kwestie van persoonlijke keuze is, want ze zijn allemaal wel goed in wat ze doen en voor alles zijn wel leuke spellen te vinden. Ik zou meer een spelcomputer kopen voor de volwassenen als voor een vijfjarige, want een vijfjarige vind volgens mij wel 'van alles' leuk en heeft nog geen specifieke voorkeur. Dan kun je er als ouders zijnde meer profijt van hebben, want een klein nichtje vind hier mijn Nintendo entertainment system uit 1984 met Mario bros nog leuk
In principe wel, maar als je met meerdere mensen wilt spelen heb je ook meerdere controllers nodig. Ik vind de Wii overigens niet specifiek voor kinderen hoor Beleef er zelf ook genoeg lol aan haha
Ik heb ook een knect maar er zijn niet echt veel kinderspellen. Een nintendo heeft veel meer kinderspellen dan een xbox... Nintendo is ook veel makkelijker te bedienen.
De wii is zeker voor volwassenen ook leuk hoor vind ik iig leuker dan een playstation of xbox. Maar dat is persoonlijk. Ik vermaak me prima met spellen a la mario en donkey kong
Hier heeft een kennis kinect en toch wel zeker een spel of tien speciaal voor kinderen; waaronder visjes in een aquarium (ofzoiets), een astronautenspel, een aantal sportspellen met te lage moeilijkheidsgraad en zo'n behendigheidsparcours. Nou, mij heb je er in ieder geval 100 uur mee onder de panne en entertained. En de volwassenen vinden het dus ook leuk. Ik heb hier zelf een xbox, 2x xbox 360, een ps1, ps2, Gamecube, NES, SNES, en een gameboy. De spellen zijn eindeloos - een hele kast vol, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds urenlang rollercoaster tycoon kan spelen of de ouderwetse duckhunt Bij de rest ben ik eigenlijk na een kleine 20 minuten al uitgespeeld.
Hier zit onze zoon af en toe op de wii, met name de lego-spelletjes vindt hij geweldig! De xbox-360 is meer voor papa en mama.
De Xbox is grafisch absoluut mooier dan de Wii, maar zoals gezegd is de Wii echt meer iets voor jongere kinderen. Voor educatieve spellen moet je denk ik eerder bij vtech zijn, de Wii, Xbox en ps3 zijn vooral voor vermaak.
Wij hebben een wii eb een wii u. De wii u zit grafisch ook echt goed in elkaar. Handig omdat er bij veel spellen enkel op die tablet gespeeld kan worden. (Wii u spellen dan he) zo kan je nog gewoon tv kijkn en ook de oude spellen nog werken. Enige nadeel is dat de big ben controllers er niet op werken en je dus de duurdere extra moet kopen. Jongste is 6 en kan makkelijk 7+ spellen spelen.
Dat snap ik wel, maar vriendlief speelt eigenlijk alleen de spellen die op de PS3 uit komen. Vervolgens ontdekte ik bij vrienden Buzz Quiz TV en toen was de keuze snel gemaakt
Voor kinderen kun je beter de Wii aanschaffen denk ik. Alhoewel mijn buurtkindjes, en ik, ook erg blij worden van Kinectimals op de Xbox360. En dat is in een leeftijdscategorie van 4 tot 12 (en 24 ). Het is maar net waar jullie de klik mee hebben.. Even proberen in de MediaMarkt ofzo?
Ja dat is een goed idee, de mediamarkt! Zelf zijn we niet echt gamers, doen we echt nooit! Maar toen ik over rollercoaster las had ik een flashback. Geweldig! Speelde het jaaaaaaren geleden gewoon op de pc. Is dat nu ook op Wii? Anders ben ik bij voorbaat al verslaafd, haha!