Hoe lang en hoe vaak laten jullie je kindje op zijn buik spelen? ik heb er echt geen idee van of er een opbouw of richtlijnen zijn wat dit betreft. ik laat thijs 3 tot 4 keer per dag op zijn buik spelen 1- 2 keer in de ochtend en 2 keer in de middag en hij houdt het rond de 10 min vol per keer soms iets langer. als hij binnenkort om kan rollen dan bepaald hij het natuurlijk zelf. ik rol hem om op de manier zoals hij straks ook zelf om moet kunnen rollen. ik hoop dat ik hem genoeg erin stimuleer en help. hoe doen jullie dat?
Ook zoiets.. Thirza is hier al druk aanstalten aan het maken om om te rollen, heeft maar een klein beetje hulp nodig om door te rollen, dus ook hier steek ik een vinger uit als ze begint te protesteren, zodat ze doorkrijgt dat ze ook zelf terug kan rollen als ze het zat is.
bedankt voor jullie reactie. soms kun je je bij de simpelste dingen weer even afvragen of je het wel goed doet. hoorde laatst op het cb dat uit recent onderzoek was gebleken dat baby's 30 min. per dag achter elkaar op hun buik moeten liggen. maar dat vonden ze gelukkig ook op het cb een beetje onzin.
Ik leg Lotte altijd op haar buik, op mijn buik. Dan kan ze mij aankijken en dat vindt ze erg leuk! Als ik haar in de box op haaar buik leg is het gelijk drama in huis hihi
hier ook een drama op de buik...ze vind t een minuut leuk.. Voorheen deed ze d'r armpjes onder d'r hoofdje...ze legt ze ze naast d'r neer waardor d'r hoofd onwijs zwaar word.... Dus ik doe t een keer of 4 een minuutje......als ze het niet leuk vind ga ik d'r ook niet dwingen hoor komt vanzelf wel!
Hierb est veel.. K. vindt het leuk om op zn buik te liggen... leg ik m op zijn rug in de box, draait die zelf direct op zn buik! Naja zal die wel fijn vinden
Voor ons was het na de 4 maanden makkelijk, Eva rolde zelf telkens naar haar buik, wilde niet meer op haar rug liggen. En lag dus de hele dag op haar buik . Ik denk dat je gewoon moet kijken hoe lang je kindje het leuk vindt. Zodra hij aangeeft het niet leuk meer te vinden, heel even laten piepen en dan helpen terug te draaien.
Nou hier leggen we haar elke dag meerdere keren op haar buik, maar ons meisje kon met 8 weken al rollen, dus tja we kunnen haar omblijven leggen, ze blijft niet liggen.....