Uitpuilende navel 10/11 weken zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door xLindaTx, 7 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xLindaTx

    xLindaTx Lid

    20 feb 2020
    41
    0
    6
    Vrouw
    Meer die al een uitpuilende navel hebben bij 10/11weken? Had na de 1e altijd en wat flubberige navel gehouden maar is nu al echt uitgepuilt. Ben bang dat echt een breuk is. Overigens totaal niet pijnlijk.
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Nee, dit herken ik niet. Alleen aan het einde van de zwangerschappen ging mijn navel uitpuilen. Dit trok na de bevalling weer bij.

    Herken je dit? Dan zou ik er even mee naar de huisarts gaan.
    Bij volwassenen kan de zwelling in de navel toenemen bij hoesten, niezen en persen. Meestal geeft dit geen klachten. Heel soms bestaat er een brandend of zeurend gevoel. In de meeste gevallen is de zwelling makkelijk terug te duwen.

    Ontstaat er plots hevige pijn en is de zwelling niet meer terug te duwen, dan zit de uitstulping in de knel. Om te voorkomen dat dit weefsel gaat afsterven, zal er direct een operatie nodig zijn. Dit gebeurt zelden bij volwassenen, bij kleine kinderen eigenlijk nooit.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik niet, maar mijn zus wel en had zware diastase die tzt alleen operatief verholpen kon worden. Deed geen pijn maar de buik leek na de zwangerschappen op billen met gekke navel
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mijn navel is na de 1e zwangerschap nooit meer helemaal terug gegaan en altijd een beetje blijven uitpuilen. Na zwangerschap 2 dus ook en nu met de 3e is het niet anders. Ik heb een flinke diastase over gehouden aan de zwangerschappen die gelukkig wel deels verminderd zijn met de juiste oefeningen en strakke tape/kleding na de zwangerschappen. Het gaat nooit meer weg vrees is, maar ik vond mijn buik verder na een tijd weer plat genoeg. Oké, die huid en diastase is cosmetisch niet mooi, maar ik had wel weer een plattere buik. Nu ga ik straks kijken hoe ik mijn buik na de bevalling weer wat ondersteuning kan bieden. Sowieso door iets straks rondom de buik. Helpt ook bij het aannemen van een goede houding.
     
  5. xLindaTx

    xLindaTx Lid

    20 feb 2020
    41
    0
    6
    Vrouw
    Aii
    Kan je wel spanning op de bindweefsel krijgen? Bijv bij situp dat je linea alba stevig word en blijft het zacht? Is je diastase met echo bekeken.?
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat bedoel je precies? Niet met echo maar dat is ook niet nodig. Je voelt het prima met je vingers. Wél kan ik zeggen dat buikspieroefeningen hebben bijgedragen aan het dichter bij elkaar brengen van de spieren. Makkelijk te voelen door je hoofd een klein stukje op te tillen vanuit platte positie en dan met je vingers te voelen tussen je buikspieren. Ze weken echt nog veel meer net na de bevallingen. Maar helemaal sluiten doen ze echt niet meer.
    Zolang mijn buik nog behoorlijk plat te krijgen is (echt strak bedoel ik niet want je huid is gewoon losser) en ik mijn kleding als voorheen nog fatsoenlijk kan dragen vind ik het geen probleem. Zodra ik echt problemen ga ondervinden of klachten krijg, dan is dat wel aanleiding tot nadere stappen voor mij. Ik hoef geen lichaam meer van een 19 jarige, maar die bikini doe ik ook echt niet meer aan :)
     
  7. xLindaTx

    xLindaTx Lid

    20 feb 2020
    41
    0
    6
    Vrouw
    Ik bedoel is het weefsel stevig of zacht want dat maakt of je een diastase hebt. Iedereen heeft namelijk ruimte van zichzelf. Variërend van 0,5cm tot 3cm ong. Ken je sterkher op insta? Die legt heel goed uit.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zacht
     
  9. xLindaTx

    xLindaTx Lid

    20 feb 2020
    41
    0
    6
    Vrouw
    O ja dat is minder. Ook bij kracht zetten enzo?
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Volgens mij wel
     
  11. xLindaTx

    xLindaTx Lid

    20 feb 2020
    41
    0
    6
    Vrouw
    Balen. Is jouw navel ook zacht en als je kracht zet puilt die erger uit?
     

Deel Deze Pagina