Tijdelijk aan de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mimoki, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimoki

mimoki Actief lid

3 sep 2010
    184
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Groningen
    hoi dames,

ff een vraagje.
    Eind juni gaan wij op vakantie (1 week) en nu zit ik met een dilemma....
    Zoals het nu lijkt word ik uitgerekend in die week ongesteld (als zwanger worden nog niet is gelukt).
    Is het verstandig om een maandje weer aan de pil te gaan? of heeft dat meer gevolgen?
    We zijn vorig jaar in juli gestopt met de pil, dus inmiddels al bijna een jaar onderweg. Of kan het ook gunstig werken dat alles nog een keer in de war word geschopt?

Help!!!

En als het wel kan, is het dan verstandig om numet de pil te beginnen of de volgende ronde? (Oop dit moment 'vaag' ongesteld)

2. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Wil je echt riskeren dat je weer "opnieuw" moet beginnen? Je lichaam zal toch ook weer moeten wennen aan de pil, het zou dan zomaar kunnen dat je alsnog ongesteld wordt in die week.. is dat het risico waard?

3. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik zou nooit lees nooit nooit nooit het risico lpen dat de pil mijn lijf weer helemaal in de war schopt!

4. MMarinka

MMarinka Actief lid

17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Wilde je dan weer 3 weken doen?? Ik zou het ook niet doen.

5. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Ik zou het niet doen ;)

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    hier ook niet hoor! weg met die rotpil en z'n rare hormonen..!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou niet aan de pil gaan, je weet niet eens zeker of deze de menstruatie wel goed tegenhoud op zo'n korte termijn.

Als je echt niet ongi wil worden, kun je bij de huisarts wel vragen om een paar pillen die je menstruatie uitstellen. Primolut geloof ik. Al weet ik zo niet wat dat doet qua vruchtbaarheid voor de eerste periodes daarna.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou niet tijdelijk aan de pil gaan. Het schopt je hele lichaam weer in de war. Het gevolg zou kunnen zijn dat je weken met bloedverlies loopt. Dan kun je beter een paar dagen ongesteld zijn, dan ben je er maar van af.

Primolut kan inderdaad gebruikt worden om je menstruatie uit te stellen. Eigenlijk hetzelfde principe als je de pil doorslikt zonder stopweek. Alleen heeft Primolut minder nadelige effecten op je cyclus. Dus daar zou je de huisarts om kunnen vragen.

9. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Hier ben ik het voor 200% mee eens! Ik heb 4 afschuwelijke maanden achter de rug (heb 3 maanden de pil geslikt en 1 maand ontpillen kado gehad)...

10. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik zou het ook echt niet doen. Dan maar ongesteld op je vakantie.

11. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Ik ga met 2,5 week op vakantie en wordt dan waarschijnlijk ook ongi, maar ik ga echt niet weer aan de pil daarvoor, dan er maar wat in! :p

12. AnnieB

AnnieB Lid

2 mei 2011
    17
    0
    0
    Gelderland
    Ik ging voor een vakantie ook niet aan de pil...Man ik heb de eerste twee jaar geluk gehad en de afgelopen vakantie's gewoon vette pech..
    Ach ja dan op de ski's met het gevoel dat je leegloopt maar ja...het werkt dan toch nog allemaal uit zichzelf...;)

Ik slik sinds een maand toch weer de pil omdat ik 1,5 jaar niet zwanger mag worden en dan toch de regelmaat en controle wel weer even wilde hebben maar ik moet je zeggen die 1e maand viel me vies tegen...Prut erdoorheen terwijl ik dat vroeger nooit had...dus niet ervanuit gaan dat je je vakantie dan onbezorgd en niet ongesteld of ongeprutteld doorkomt...

Deel Deze Pagina